جاباما
۹۹۲۵۱۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

حمله رئیس لالیگا به خریدار عربستانی نیوکاسل

رئیس لالیگا از تلاش عربستان سعودی برای خرید سهام باشگاه نیوکاسل انگلیس انتقاد کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس لیگ برتر فوتبال اسپانیا از مسئولان لیگ برتر انگلیس می‌خواهد که "صدمه"‌ای را که حضور سرمایه گذاران عربستان سعودی در این کشور پیش آورده‌اند را در نظر بگیرد قبل از اینکه تصمیم بگیرد صندوق مستقل ثروت این کشور سهام باشگاه نیوکاسل را خریداری کنند یا خیر.

لالیگا هم هماند سایر مسابقات لیگ اروپایی در تلاش برای خاموش کردن پخش بازی‌های سرقت شده توسط کمپانی BeoutQ است. لالیگا به همراه لیگ برتر انگلیس و همینطور دولت آمریکا اعتراض خود را به فعالیت‌های این شرکت نشان دادند و همین موجب شد تا در ماه گذشته فعالیت‌های این شرکت وابسته به عربستان سعود در بازار‌های بدنام جعلی و به اصطلاح دزدی دریایی در فهرست تحت نظر قرار بگیرند.

فعالان حقوق بشر همچنین به لیگ برتر فشار آوردند تا در نظر بگیرند که دستیابی صندوق ثروتمندانه عربستان سعودی به اکثریت سهام باشگاه نیوکاسل متوقف شود. البته لیگ برتر تا به امروز واکنشی به این تقاضا نداشته است.

خاویر تباس، رئیس لالیگا طی بیانیه‌ای رسمی به آسوشیتدپرس گفت:" حقوق فوتبال اروپا - از جمله حقوق نیوکاسل - به مدت ۵ سال توسط BeoutQ به طور منظم دزدیده شده است. اکنون سعودی‌ها می‌خواهند یک جایگاه در جدول بالا داشته باشند و آسیب‌هایی را که از طریق BeoutQ به آن‌ها وارد کرده‌اند، فراموش کنند. اگر لیگ‌ها و باشگاه‌های فوتبال از مالکیت معنوی خود محافظت نمی‌کنند، پس هیچ چیزی ندارند. لالیگا نمیتواند در این باره واضح‌تر باشد دزدی از حق پخش فوتبال در واقع سرقت فوتبال است. "

قرارداد‌های تلویزیونی کنونی لیگ برتر طی سه فصل ۹.۲ میلیارد پوند (۱۱.۴ میلیارد دلار) ارزش دارد. صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی ۸۰ درصد سهام نیوکاسل به ارزش ۳۰۰ میلیون پوند (۳۷۰ میلیون دلار) را در کنار برادران ثروتمند بریتانیایی روبن و آماندا استاولی یک سرمایه دار است و مایک اشلی، یک کارآفرین را خریداری می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حرفا بهونه ست بخاطر قدرت گرفتن میترسن

    • ابراهیم البو

      شما چرا میسوزین خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج