۹۹۲۷۰۴
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

امید اصلاح‌طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ به روایت صادقی

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس دهم در سرمقاله امروز روزنامه آرمان ملی با عنوان اصلاح‌طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ ‏امیدوارند نوشت: با وجود همه ان‌قلت‌ها و مباحثی که وجود دارد به‌نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان نباید عرصه انتخابات را خالی ‏بگذارند.

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس دهم در سرمقاله امروز روزنامه آرمان ملی با عنوان اصلاح‌طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ ‏امیدوارند نوشت: با وجود همه ان‌قلت‌ها و مباحثی که وجود دارد به‌نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان نباید عرصه انتخابات را خالی ‏بگذارند.

اصلاح‌طلبی معطوف به نیازها، مطالبات و انتظارات جامعه باید محور باشد و بر این محور اصلاح‌طلبی معطوف به ‏قدرت تعریف شود. یعنی حضور در قدرت به هر شکلی بدون وجود زمینه‌های لازم نباید محور باشد بلکه باید نگاه به نیاز‌های ‏جامعه محور قرار گیرد. انتخابات اخیر نشان داد که مردم و نوعا آن‌هایی که با اصلاح‌طلبان همراه هستند از صندوق‌های رای ‏فاصله گرفتند. اگر اصلاح‌طلبان بتوانند طی این مدت مردم را متقاعد کنند که بهترین راه حل صندوق رای است، می‌توانند موفق ‏شوند.

اصلاح‌طلبان باید بیش از گذشته نیاز‌های مردم را در نظر بگیرند، با اقشار مختلف مردم بیشتر صحبت کنند و مردم را ‏بیشتر مشارکت داده و تفهیم کنند تا ببینیم که در آینده مردم با صندوق رای آشتی می‌کنند یا همین روند کنونی را پی خواهند گرفت. ‏از طرف دیگر نیز باید اطمینان لازم ایجاد شود که حاکمیت چه میزان حاضر خواهد شد که حضور اصلاح‌طلبان را در عرصه ‏انتخابات جدی بداند و فضا را برای حضور آن‌ها میسر کند.

اگر این شرایط فراهم شد قاعدتا موجه است که اصلاح‌طلبان حضوری ‏جدی در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند. البته با وجود این‌که امروز اکثر مطالبات مردم پیرامون مسائل اقتصادی و معیشتی است، اما ‏نباید مسائل دیگر را در نظر نگرفت. حوزه‌های مختلف لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اگر در حوزه سیاسی گشایش باشد آثار آن در ‏حوزه اقتصادی نیز دیده خواهد شد؛ لذا تاکید صرف به بحث اقتصاد و معیشت جامعه یکجانبه نگری است. به‌عنوان مثال بخش ‏قابل توجهی از موانع معیشت به حوزه سیاست خارجی باز می‌شود که بخشی از فضای سیاسی را در بر می‌گیرد.

درست است که ‏کشورمان توانمندی داخلی خوبی دارد، اما بدون تعامل با دنیا نمی‌توانیم پاسخ صددرصدی بگیریم. تولیدات باید صادر شود و در ‏برخی از مواد اولیه و واسطه‌ای نیز ممکن است که نیازمند واردات باشیم که این موارد چرخه‌ای به هم پیوسته است. از سوی ‏دیگر آزادی رای و حتی رقابت انتخاباتی باعث می‌شود که افراد ذی‌صلاح‌تر در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه اقتصاد امکان ‏حضور در صحنه را پیدا کنند ولی وقتی فضا تنگ شود طبیعتا آن‌ها نیز مجال نقش آفرینی نخواهند داشت. نمی‌توان این‌ها را از ‏یکدیگر جدا کرد چرا که طبقات به هم پیوسته‌ای هستند.

با این حال اصلاح‌طلبان اگر بخواهند حضور جدی در انتخابات آینده پیدا ‏کنند باید در حوزه اقتصاد و معیشت نیز راه حل‌های عملیاتی ارائه کنند. اگر بخواهیم از هم اکنون با توجه به شرایط فعلی جامعه و ‏رویکرد مردم به اصلاح‌طلبان آینده را برای جریان اصلاح‌طلبی پیش‌بینی کنیم باید گفت که فضا خاکستری است و در عین اینکه ‏چندان امیدی نیست، اما نباید چندان هم نا امید بود به هر حال عرصه سیاست در ایران عرصه‌ای پر فرازونشیب و تابع تحولات ‏غیر پیش بینی است و خیلی اوقات رویدادی اتفاق می‌افتد که می‌تواند مردم را امیدوار کند. شاید اگر اتفاقاتی همچون آبان ماه و ‏سقوط هواپیما رخ نمی‌داد شاهد کاهش حضور مردم در صندوق‌های رای نبودیم. در سال پیش رو نیز به همین ترتیب تحولات ‏داخلی و بین‌المللی محتمل می‌تواند در رویکرد مردم تغییر ایجاد کند. ‏

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • farshadghasemlou

      وفتی نظر ما غیر قابل انتشار از سوی مدیریت محترم تشخیص داده میشود این گزینه چرت و نماد ممیزی است. دوستان شما هم اگر میتوانید نظر ندهید تا سانسور و ممیزی حداقل در فضای مجازی مهار شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا هم همینطوره .بنده هم تا به حال انقدر پیام های محترمانه دادم در مورد مسایل اقتصادی سیاسی اجتماعی و...دادم که مدیریت محترم تشخیص شون این بود که چاپ نشه! چرا چونذبنده نظرم مخالف نظرات برترینهاست.از طرفی ام موندم این اپلیکیشن و پاک کنم یا نه.یک رسانه زمانی حرفه ای محسوب میشه که بی طرف باشه.

    • آرمان عظیمی

      شاید شاخص ترین گزینه اصلاح طلبان، وزیر امور خارجه دولت فعلی باشد که اگر تایید صلاحیت بشود، مطمئن هستم پایین ترین میزان رای را خواهد آورد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دولت بدلی بود که آقای خاتمی با تکرار وهمایت مرحوم رفسنجانی به ما انداختند اینکه آقای روحانی در آغاز به چپ راهنما درادامه به راست پیچید راباید رهبران اصلاحات با شناخت از روحانی ازقبل تشخیص میدادند هر چند گزینه بهتری درمیان نامزدان تایید شده شورای نگهبان نبود، این دو شخصیت محترم آب به آسیاب تندروهای نمکدان شکن ریختند

    • بدون نام

      ما ملت امیدمون فقط به خدا

    • ح

      امید نداشته باش داداش

    • بدون نام

      اعتمادبه نفس اصلاح طلبان درجهان بی نظیره
      هفت سال دولت روداشتید
      چهارسال مجلسو داشتید
      سه سال شورای شهرتهرانو داشتید
      برای مردم چکارکردیدکه داریدبرای انتخابات سال بعدنقشه میکشیدوانتظار دارید مردم بازهم بهتون رأی بدن؟.
      آزموده راآزمودن خطاست
      زودتراین یکسال جناب تدبیر وامیدتموم بشه راحت بشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه عده چهل سال داشتن چیکار کردن؟

    • بدون نام

      اگر دوکاندید درست وحسابی که دارای مقبولیت هم باشند پیدا کنید شک نکنید مردم به اصلاحات رای میدهندجنس اصلاحات خوش ترکیبه

    • امید

      اصلاح طلب و اصولگرا واعتدالگراو و....دیگه قابل اعتماد نیستند.همشون ۸سال بهشون فرصت داده شده.به اندازه نابودی چندین نسل

    • بدون نام

      تنهانفس کشیدنم فقط امیدم بخدا که بهترین تعغیردهنده اوضاع است ولاغیر

    • امید

      مگه شماها اصلاح طلبان عملکرد قابل دفاعی ام از خودتون گذاشتید؟تورم،بیکاری،رکود،پراید نود تومنی،همه حاصل اعتماد ملت به اصلاحاته

    • frhad

      ، نه اصلاح طلب و نه اصولگرا، رای به هیچکدام نمیدیم به نون شب محتاج کردن مردمو، گرانی بیدادمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج