۹۹۲۸۵۲
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

میزان بدهی استقلال به خارجی‌ها چقدر است؟

عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی پیشین باشگاه استقلال، موجب بدهی ۲۶ میلیارد تومانی استقلال به خارجی ها شده و می تواند تبعات سنگین انضباطی را برای این تیم به دنبال داشته باشد.

جی پلاس: بازیکنان و مربیان زیادی طی دو، سه فصل اخیر به استقلال پیوستند و بعد از تجربه ناموفق و در بازه کوتاهی، راه جدایی را در پیش گرفتند. پرداخت نشدن مطالبات مالی بازیکنان و مربیان خارجی با شکایت در فیفا همراه شده که برخی از آن ها با صدور رای قطعی مواجه شده است.

باشگاه استقلال تقریباً در هیچ پرونده‌ای پیروز نبوده و به دلیل سهل‌انگاری در پرداخت مطالبات یا فسخ قرارداد، مجبور شده پول‌های بی‌جهتی به خارجی‌ها بپردازد.

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال نیز پیش از آغاز بازی‌های مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در اظهاراتی به انتقاد از عملکرد مدیران استقلال در سال‌های گذشته و حال پرداخت و گفت: از کجا می‌خواهید شکایت‌ها و طلب‌های بویان، شفر، استراماچونی، باشگاه پاختاکور و ... را پرداخت کنید؟ آیا هوادار می‌داند که شما چند میلیون دلار بدهی کمرشکن در فیفا دارید؟ بودجه ۷۵۰ هزار یورویی استراماچونی که به وکیل او قولش را داده بودند، کجاست؟

از آن زمان تاکنون استقلالی ها دو مدیرعامل عوض کردند و همین الان برای پرداخت مطالبات بازیکنان فعلی خود هم با مشکل مالی مواجه هستند و برای حفظ دیاباته و میلیچ باید حقوق عقب افتاده این دو بازیکن از ۵ ماه قبل تاکنون را که معادل حدود ۶ میلیارد تومان است، پرداخت کنند.

اما مشکل اصلی آبی ها خارجی های سابق و پرونده های موجود در فیفا است. بررسی شکایت مربیان و بازیکنان خارجی استقلال نشان می‌دهد که باشگاه استقلال در آینده نزدیک با پرونده‌های انضباطی زیادی روبه‌رو خواهد شد که می‌تواند تبعات سنگین و فاجعه‌باری در پی داشته باشد.جی پلاس نگاهی اجمالی به فهرست طلبکاران خارجی استقلال خواهد داشت که با یک ضرب و تقسیم ساده می توان ارزش تومانی بدهکاری استقلال به خارجی ها را محاسبه کرد.

جپاروف - یک میلیارد و 500 میلیون تومان

حدود دو فصل از جدایی جپاروف می‌گذرد و هنوز مطالباتش از سوی استقلال پرداخت نشده است. این بازیکن نیز به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کرده و فیفا در نامه‌ای به باشگاه استقلال اعلام کرده که باید ۹۰ هزار دلار به جپاروف پرداخت شود. رأی این پرونده اعلام شده و فیفا در حال بررسی راهی است تا حقوق او را از طریق پاداش استقلال پرداخت کند.

منشا - هفتصد میلیون تومان

این بازیکن مبلغی در حدود ۴۲ هزار دلار از استقلال طلب دارد و به فیفا شکایت کرده است. فیفا نیز از باشگاه استقلال خواسته مطالبات این بازیکن را پرداخت کند. آبی ها از فیفا درخواست کردند حقوق او از محل مطالبات این تیم پرداخت شود که فعلا در حال بررسی است.

پاختاکور - دو میلیارد تومان

باشگاه استقلال باید مبلغ ۱۲۵ هزار دلار برای حق انتقال ایسما (اسماعیل گونکالوس) به این باشگاه پرداخت می‌کرد و با وجود توافق با خودِ بازیکن برای فسخ قرارداد، هیچ پولی به پاختاکور پرداخت نشده است. باشگاه ازبکستانی چند بار به باشگاه استقلال نامه زده که نامه آخر تهدیدآمیز بوده و در آن تأکید شده است در صورت عدم پرداخت پول، به فیفا شکایت خواهند کرد.

بویان نایدنوف - 4 و نیم میلیارد تومان

اگر ماجرای شکایت پادوانی از استقلال را به دلیل توافقاتی که سعادتمند اعلام کرده بود به زودی انجام خواهد گرفت، در نظر نگیریم بویان نایدنوف آخرین پرونده ای است که استقلالی ها در فیفا دارند که از قضا سنگین ترین پرونده این باشگاه در میان بازیکنان خارجی محسوب می شود.

نایدنوف که مشخص نشد از کلاه کدام دلال درآمد و در سبد خرید استقلال قرار گرفت تنها با انجام ۴ بازی برای استقلال ایران را ترک کرد و حالا مدعی غرامت ۳۰۰ هزار دلاری یا ۴و نیم میلیارد تومانی شده است.

استقلالی ها اخیرا هزینه دادرسی در خصوص پرونده این بازیکن را پرداخت کردند تا در دادگاه cas پرونده او مجددا مورد بررسی قرار بگیرد. باید دید در نهایت این بازیکن تا چه رقمی می تواند از استقلال دریافتی داشته باشد.

وینفرد شفر - هشت میلیارد و 500 میلیون تومان

نتیجه پرونده پیچیده استقلال و شفر در نهایت از سوی فیفا صادر و استقلال محکوم به پرداخت ۵۵۰ هزار دلار شده است. استقلالی ها امیدوارند از این مربی تخفیف بگیرند ولی فعلا تحول جدیدی در این پرونده رخ نداده و از طرفی موجودی استقلال در فیفا هم به حدی نیست که این مبلغ را پرداخت کند.

نکته جالب توجه این است که وقتی شفر با دستور امیرحسین فتحی و علی خطیر، مدیران وقت استقلال اجازه ورود به تمرین را پیدا نکرد، آبی ها مدعی شدند که او قادر به شکایت و دریافت مطالباتش نخواهد بود اما الان این استقلال است که محکوم شده است.

ساشا شفر - یک میلیارد تومان

فرزند و دستیار شفر هم جزو طلبکاران استقلال است که بارها علیه این تیم مصاحبه کرده و نسبت به پرداخت نشدن مطالباتش گلایه کرده است.

مارتین فورکل - 300 میلیون تومان

او در اواسط فصل گذشته به استقلال آمد و بابت چند ماه حضور در این تیم مبلغی معادل ۳۰۰ میلیون تومان از استقلال می خواهد و برای آن از فیفا حکم گرفته است.

دستمزد وکلای خارجی - یک میلیارد و 500 میلیون تومان

استقلالی ها برای رسیدگی به پرونده های مختلف بازیکنان و مربیان خود و همینطور دادگاه سوپرجام، وکلایی را در سوئیس استخدام کردند که در حال حاضر باید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آن ها پرداخت کنند که در نامه اخیر به فیفا، پرداخت دستمزد سه تن از آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

استراماچونی و دستیارانش - ؟

استراماچونی و دستیارانش هم شکایتی را از استقلال در فیفا انجام داده اند که در صورت موفقیت، استقلال باید در ازای هر فصل مبلغی در حدود ۷۵۰ هزار دلار به او و دستیارانش بدهند. با این حال هنوز تکلیف این پرونده مشخص نیست ولی یک خطر بالقوه برای استقلال محسوب می شود.

با یک حساب سرانگشتی، استقلالی ها باید برای بازیکنان و مربیان خارجی فعلی و سابق خود حدود ۲۶ میلیارد تومان پرداخت کنند که این مبلغ شامل پرداخت دستمزد عقب مانده پادووانی نیست. از طرفی هنوز رای شکایت استراماچونی و دستیارانش هم صادر نشده و این مسائل باعث آشفتگی شدید در استقلال خواهد شد.

این مسائل می تواند با توجه به پیشخور شدن پول اسپانسر در این باشگاه به کلافی سردرگم تبدیل شود. باید دید برنامه احمد سعادتمند که این روزها مورد هجمه شدیدی هم قرار دارد برای پرداخت این بدهی ها به چه صورت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارمین پوریغمایی

      پرداخت هزینه میکنه در نقل وانتقلات آزادی مشکل بازیکن نیست پرداخت کرده

    • بدون نام

      جججججججااااااااااانننننننننننن
      چی فرمودی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
      چی شد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج