۹۹۲۹۹۵
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

مرگ ۳ کودک بر اثر سندرم مرموزِ مرتبط با کرونا

مقامات نیویورک از جان باختن یک نوجوان و دو کودک زیر هشت سال بر اثر بیماری التهابی که اخیراً در ده‌ها کودک در این ایالت مشاهده شده و گمان می‌رود با بیماری کووید-۱۹ در ارتباط باشد، خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: مقامات نیویورک از جان باختن یک نوجوان و دو کودک زیر هشت سال بر اثر بیماری التهابی که اخیراً در ده‌ها کودک در این ایالت مشاهده شده و گمان می‌رود با بیماری کووید-۱۹ در ارتباط باشد، خبر دادند.

مقامات بهداشتی نیویورک در حال بررسی این موضوع هستند که آیا کروناویروس جدید، کودکان را متوجه خطراتی می‌کند که پیش‌تر به رسمیت شناخته نمی‌شدند یا خیر.

پیش‌تر تصور می‌شد بیماری کووید-۱۹ خطرات جدی برای کودکان در پی نداشته باشد اما اکنون این موضوع مورد تردید قرار گرفته و مقامات بهداشتی در حال تحقیق بر سر آن هستند.

مقامات دولتی نیویورک در اوایل این هفته هشدار داده بودند که ده‌ها کودک در این ایالت با علائمی که پزشکان آن را "سندرم التهابی مولتی سیستمیک کودکان" توصیف کرده‌اند در بیمارستان بستری شده‌اند که می‌توان آن را به بیماری کووید-۱۹ مرتبط دانست.

به گفته آن‌ها، این کودکان دارای تب و علائمی شبیه به سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی بودند. بیماری کاوازاکی باعث ایجاد التهاب در دیواره رگ‌های خونی از جمله عروقی که خون را به قلب منتقل می‌کنند، می‌شود و در موارد نادر می‌تواند منجر به محدودیت‌های کشنده در جریان خون شود.

در حالی که تست کرونای بسیاری از این کودکان مثبت اعلام شده یا آنتی‌بادی‌های مربوط به آن در بدنشان وجود داشته، اما مقامات می‌گویند همه آن‌ها لزوماً علائم مربوط به بیماری کووید-۱۹ از جمله تنگی نفس را نداشته‌اند.

به گفته مقامات نیویورک، تاکنون ۷۳ کودک درگیر این سندرم مرموز در این ایالت شناسایی شده‌اند که از این میان سه نفر از آن‌ها شامل یک نوجوان، یک کودک هفت ساله و یک کودک پنج ساله جان خود را از دست داده‌اند.

ارتباط این سندرم با بیماری کووید-۱۹ هنوز به طور دقیق مشخص نشده و متخصصان در حال بررسی این موضوع هستند.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، گزارش‌های مشابهی از این سندرم مرموز در کودکان در جاهای دیگر نیز منتشر شده است که از این میان می‌توان به سیاتل، بیمارستان کودکان استانفورد کالیفرنیا، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله آ مریکا داره روبه نابودی میره به امیدخدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه ها دارن میمیرن...!!!!
        تو انسان نیستی مگه؟
        البته سوال بیجایی بود، قطعا نیستی

      • حسام

        کرونا فهمیده واکسنش داره ساخته میشه داره پاتک میزنه و تغییر شکل میده تا دانشمندها رو غافلگیر کنه احتمالا تا ده سال دیگه فقط نژاد زرد که با انضباطتر هست و موارد پیشگیری رو بهتر از نژادهای دیگر را رعایت می کند روی زمین باقی می ماند

      • بدون نام

        اگه وقت کردی دوربرت یه نگاه کنن.اگردرایران زندگی میکنی

    • دونالد ترامپ

      کروما دامن همه نامردان را میگیره حالا به وقتش ،از من گفتن بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج