جاباما
۹۹۳۲۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قربانی: استقلال و پرسپولیس، خصوصی نمی‌شوند

پیشکسوت تیم استقلال تهران می‌گوید سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند.

ایلنا: پیروز قربانی در گفتگو با برنامه آفساید رادیو جوان در پاسخ به این سوال که به جای ممنوعیت جذب مربی و یا بازیکن خارجی نباید نحوه قرارداد بستن را تصحیح کرد، گفت: کاملا با این نظر موافقم. البته به نظرم این کی اذعان به مدیریت در سال‌های گذشته است و وزارت ورزش در این دو باشگاه به جای اینکه راه درست قرارداد بستن و تعامل با مربیان و بازیکنان خارجی را بیاموزد به نوعی صورت مساله را پاک کرد. از این جنبه دیگر می‌شود اذعان به مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که از قانون تصویب شده اینچنین برداشت می‌کنیم.

او ادامه داد: بالاخره از یک منظر دیگر هم باید به این مساله نگاه کنیم. ما در سال‌های گذشته بازیکنان و مربیان بی کیفیتی را به فوتبال ایران وارد کردیم. از این منظر هم باید از وزارت ورزش سوال کنیم که این افراد از چه کانال‌هایی وارد ایران می‌شوند. چرا اصلا با این مسائل برخورد نشده است و متاسفانه باید بگویم که یکسری مدیران در جذب بازیکنان و سرمربیان بی کیفیت نفع برده‌اند و برخوردی که باید صورت نگرفته است. این رفتارها پاک کردن صورت مساله است و به ضرر فوتبال ایران خواهد شد.

قربانی در پاسخ به این سوال که با این راهکار مشکلات مالی باشگاه‌ها برطرف خواهد شد گفت: امیدوارم که حل شود ولی طبیعتا ین اتفاق نمی‌افتد. تا زمانی که فوتبال ما دولتی یا شبهه دولتی است. الان هم تنها شعار می‌دهند که استقلال و پرسپولیس خصوصی می‌شود اما همه ما می‌دانیم که چنین چیزی نمی‌شود. اگر هم این اتفاق بیفتد مطمئنا این باشگاه‌ها به یک شخص حقیقی که کاملا مستقل است واگذار نمی‌شوند.

اگر مدیر خوب داشته باشیم، جذب بازیکن یا مربی خارجی به ما ضربه می‌زند؟ قربانی در پاسخ به این سوال گفت: طبیعتا نه. وقتی مدیری داشته باشیم که تخصص داشته باشد و راه‌های عقد قرارداد را بلد باشد و منافع باشگاه را زیرنظر بگیرد طبیعتا شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود اما متاسفانه مدیرانی داریم که از جاهای دیگر رانده شده‌اند و در فوتبال مدیریت می‌کنند تنها به این خاطر که با یک شخص بالادستی ارتباط دارند. مشکلاتی که الان می‌بینیم از سومدیریت در گذشته بوده است. حتی در فدراسیون فوتبال هم در بخش روابط بین الملل خیلی مشکل داریم و مدیرانی داریم که اصلا با زبان انگلیسی آشنایی ندارند و همینطور روابط بین الملل ضعیفی داریم. چون ما به قوانین آگاهی نداریم فقط و فقط به دنبال این هستند که صورت مساله را پاک کنند. الان هم به خاطر شکایت‌ها وزارت ورزش این کار را کرده است که به نظرم فقط صورت مساله را پاک کرده. این خیلی جالب است مدیرانی که باعث این افتضاح شده‌اند هیچکدام پاسخگو نیستند.

او ادامه داد: هیچ نهادی هم نیست که بگوید چرا چنین تخلفی انجام داده‌اید. همه این‌ها باید بررسی شود و این نمی‌شود که هر کسی از روی رفاقت بیاید و زمانی مدیریت کند و برود. من یک مشکلی با کلمه بیت المال دارم. پولی که برای فوتبال خرج می‌شود می‌تواند به جامعه سرویس بدهد و پس از این حیف و میل کردن بیت المال نیست. کسی وقتی یک مدیری را منصوب می‌کند باید درباره آن پاسخگو باشد. اگر ما ورزشی قهرمانی می‌خواهیم باید قوانینی را بگذارند که بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج