۹۹۳۴۶۹
۲۳ نظر
۵۰۱۳
۲۳ نظر
۵۰۱۳
پ

مسکو: جدالی سخت بر سر تحریم‌ ایران در راه است

یک مقام ارشد روسیه با اشاره به تلاشهای آمریکا و متحدانش در شورای امنیت سازمل ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نوشت، جدالی سخت در شورای امنیت پیش روست.

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه شب در توییتی درباره تلاشهای آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نوشت جدالی سخت در شورای امنیت در این خصوص پیش رو است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی خاطرنشان کرد بعد از تصویب قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ تحریم‌های مربوط به تحویل تانک، خودروهای زرهی، توپخانه، هواپیما، بالگرد، کشتی و موشک به ایران عملاً لغو شده است.

مسکو: جدالی سخت بر سر تحریم‌ ایران در راه است

اولیانوف در ادامه نوشت: «محدودیتهای کنونی در مورد عرضه هفت جنگ افزار به ایران از 18 اکتبر (27 مهر) امسال منقضی می‌شود، اما ایالات متحده با تمام وجود سعی در تمدید آن دارد.»

او خاطرنشان کرد جدالی سخت در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش رو خواهد بود.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا با اصرار بر تلاش‌هایش جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، مدعی شده که هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی را نمی‌دهند. «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های همه‌جانبه واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد.

دولت آمریکا در روزهای گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید این تحریم‌ها علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است.

ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) برداشته خواهد شد.«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر با انتقاد از تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از طریق قطعنامه ۲۲۳۱، گفت آمریکا جایگاهی در آن ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وانک علا خلق عظیم

      شماها کمونیستها فقط دنبال مصالح خودتان هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این روسیە چین باعث کار ایران شدن کە دارن سواستفادە میکنن

    • بدون نام

      اینارو نداریم انقدر بلا میاریم سر خاورمیانه حالا روسیه اینارو بفروشه به ما چی میخواد بشه

      پاسخ ها

      • جو بایدن

        با تدبیر وزارت خارجه و رییس مجلس ودیگر عزیزان آمریکا در این زمینه موفق نخواهد شد.

    • آرمان عظیمی

      ایران باید عین آمریکا، شروع به واکنش کنه و بگه همان کالبد بی جان برجام را کنار میزاره یا از NPT خارج میشه یا هر تهدید کارساز دیگه. توی این سالها، اگه برجام را تحمل کردیم واسه همین خرید تسلیحاتی است که اگه اونم قراره نباشه، در عمل برجام آقایان که قرار بود برای ایران، پر برکت باشد، در عمل، سوهان روح است!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • علیعلی

        عامو ایران هیچ کاری نمیتونه بکنه

    • بدون نام

      همیشه روسیه در چنین مواقعی از کارت ایران استفاده و امتیازاتی از امریکا میگیره و با تحریمها موافقت میکنه و همیشه ایران را فروخته حالا چرا مسئولین ما متوجه نمیشن نمیدونم

    • ایرانیم اصیل واصل.

      امریکاخیلی غلط کرده.جمهوری اسلامی بایدحداکثرساعتی بعدازلغوتحریمهای تسلیحاتی بدون درنگ قراردادخریددهافروندجتهای نسل پنجم سوخو36 ومیگ راکه حتی جتهای رادارگریزامریکایی ازروبرودن بااوناوحشت داره رونهایی کنه.نیروی هوایی ایران تقویت بشه دیگه هیچ کشوری جرات رویارویی باایران رانخواهدداشت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه روسها با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران موافقت کنند که خرید سوخو ومیگ و پیگ هم مالیده. نکنه از کوبا و ونزوئلا میخوای سوخوی پیشرفته بخری

    • بدون نام

      مرگ و نابود باد آمریکا امید خدا ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود چون مردم خودشون علیه او قیام خواهند کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دوست دارم همه ظالمان نابود بشن ولی خب درمورد کامنت شما شتردرخواب بیند پنبه دانه

    • بدون نام

      شما هم کیسه میدوزین برای خودتون ، شما اگه دوست بودین تحریم های قبلی رو وتو میکردین ، نه تحریم کردین ، بعد اومدین تو 5+1 اونجا هم سر سهم دعوا داشتین ، شماها به مردم خودتون هم رحم نمی کنید .

    • مدافع نظام و ولایت

      روسیه دولت دروغگو و دورو منتظر فرصتهاست.

    • پیمان

      از هر منظری به این دوتا روسیه وچین نگاه کنی غیر قابل هضم و جذب هستن .اینا بدترین دولت های تاریخ جهانن چه برا مردم خودشون چه دیگران بدتر از همه روسیه جز نشخوار ایران چه گلی بسرمون زده .اگه همه حرفها درمورد امریکارو بطور فرض بگیم درست بازم صدتا روسیه رو باهاش عوض نباید کرد

    • بدون نام

      امریکادرآنجایگاه چه داشته باشدیانداشته باشدبلاخره غرب که بیشترشان عضوشوراینددنباله رو امریکا هستن

    • بدون نام

      همین قطنامه هاراروسهادراوج دوستی باگرفتن چندامتیازاقتصادی ازغرب وتونکرد.حالا روسها میخواهندیادوباره ازغرب امتیازبگیرند ووتونکنندیا ازایران امتیازبگیرندووتوکنند خواهید دید چون روسها فقط پول میخواهند

    • قاسمی

      با عرص سلام خدمت پوتین، بدان و.جواب شما نباشد، کل دنیا جمع شوند یا جنگ شود، ایران، ایران است هیچ کشوری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چون وسط شهر و کشورش را نابود میکنیم ما از مرگ نمیهراسیم بلکه این مرگ است که از ما میه اسد، امتحان کنید و ببینید

    • صمصامی

      ایران باید پیشاپیش قردادهای خرید تسلیحات مورد نیازش را عمدتا باچین روسیه وبعدا اروپا ببندد تا اونها از این حق ایران دفاع کنند.

    • علی

      همین روسها که خیلی ادعای دوستی با ما را دارن چرا یکبار تو سازمان ملل به نفع ما وتو نمی کنن

    • بدون نام

      چرا ظریف کارخاصی نمی کند!؟

    • بدون نام

      با کاسبان تحریم اصلاحات تا ۱۴۰۰؟؟!؟؟؟؟

    • بدون نام

      وقتی شورای امنیت و سازمان ملل زیر نظر امریکاباشه همه کارمیکنن چه عضو برجام باشه چه نباشه،در واقع سازمان ملل رو کشورهای ابرقدرت بعداز جنگ جهانی درست کردن برا منفعت خودشون،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج