۹۹۳۴۹۴
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

دختر والیبالیست: در ایران، والیبال مظلوم است

شکوفه صفری معتقد است که در ایران رشته والیبال با وجود جذابیت‌هایی که دارد، مظلوم است در حالی که توجه زیادی به فوتبال می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: شکوفه صفری معتقد است که در ایران رشته والیبال با وجود جذابیت‌هایی که دارد، مظلوم است در حالی که توجه زیادی به فوتبال می‌شود.

شکوفه صفری، بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان و تیم ملی در مورد وضعیت لیگ برتر والیبال بانوان به ایسنا گفت: لیگ بانوان چندین سال است که روند نزولی دارد و هر سال از نظر کیفیت و تعداد تیم‌ها ضعیف‌تر می‌شود. شاید یکی از دلایل این موضوع وضعیت اقتصادی کشور و نبود اسپانسر باشد. علاوه بر این نبود پشتوانه بازیکنی نیز دلیل دیگری برای شرایط والیبال ماست، یعنی بازیکنانی نداریم که قدرت‌نمایی کنند و در تیم‌های درجه دو وسه لیگ برتر باشند. بنابراین همیشه تعداد مشخصی بازیکن بین تیم‌های اول و دوم پخش می شوند. با این حال تیم‌های سایپا و باریج اسانس کاشان فصل قبل به لیگ آمدند و بازیکنان بین این دو تیم و ذوب آهن وپیکان پخش شدند.

او در این مورد افزود: دیدارهای بین این چهار تیم تا حدودی جذاب بود اما تنها تیمی که از سایپا امتیاز گرفت ذوب آهن بود یعنی باریج اسانس کاشان که سوم لیگ شد در مقابل سایپا صدرنشین امتیاز نگرفت چون سایپا پر از مهره‌های ملی پوش بود و حتی در نیکمت خود هم بازیکن ملی داشت. در واقع خود را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بسته بود. با این حال پخش شدن بازیکنان بین چهار تیم برتر شرایط را بهتر کرد اما در کل وضعیت قابل قبول نیست.

نبود اسپانسر و رسانه، گریبان‌گیر والیبال بانوان

این بازیکن به عدم پخش رسانه‌ای والیبال بانوان با وجود پوشش اسلامی اشاره کرد و گفت: از نظر اسپانسر و رسانه‌ حمایت نمی‌شویم و با وجود پوشش اسلامی پخش رسانه‌ای نداریم. در این شرایط اسپانسر ترجیح می‌دهد وارد والیبال بانوان نشود چون برندش جایی دیده نمی‌شود و تبلیغی ندارد. ما در این زمینه به همت بالاتری نیاز داریم و از مسئولان خانم تقاضا می‌کنم با جدیت بیشتری به این قضیه ورود کنند تا ورزش بانوان بیشتر دیده شود.

والیبال بدون پشتوانه!

صفری در مورد پشتوانه‌سازی در والیبال بانوان اظهار کرد: زمانی که لیگ از نظر تعداد اسپانسر ضعیف شود خواه ناخواه تعداد بازیکنان نیز کاهش پیدا می‌کند. از طرفی در سال‌های قبل اردوهای نوجوانان و جوانان پویایی داشتیم که حتی گاهی در زمان مدرسه هم برقرار بود اما اکنون این شرایط وجود ندارد. در حالی که باید اردوهای این رده‌ها از سر گرفته شود یا حداقل در استان‌هایی که بازیکنان بیشتری دارند اردو تشکیل بدهند.

او در این مورد افزود: مربی رده‌های پایه را نباید به سرعت عوض کرد بلکه باید یک مربی فنی که به این پایه کمک کند، والیبال مدرن را آموزش بدهد و از نظر روانشناسی بازیکنان را حمایت کند، انتخاب شود تا پشتوانه سازی صورت بگیرد چون اگر نسل فعلی والیبال کنار بروند دیگر برای آنها جایگزینی نداریم.

این بازیکن به کم بودن تعداد تیم‌ها اشاره کرد و گفت: تعداد تیم‌ها در بخش بانوان کم است و حتی اگر اردوی رده‌های پایه برگزار شود، تعداد تیم‌ها آنقدر نیست که آنها را جذب کنند در نتیجه رها می‌شوند. در حالی که بازی کردن باید مداوم باشد در غیر این صورت مهارت‌ها فراموش می‌شوند و پشتوانه سازی صورت نمی‌گیرد.

والیبال آسیا برند یک دنیا است و ما ۴۰ سال فاصله داریم

صفری با بیان اینکه با تیم‌های برتر آسیا ۴۰ سال فاصله داریم افزود: با روند فعلی والیبال ما این فاصله جبران نمی‌شود. والیبال بانوان آسیا برند یک والیبال دنیا است. تیم‌هایی مثل چین، ژاپن، کره جنوبی و تایلند بهترین‌های دنیا هستند و همیشه در رتبه‌های برترجهان قرار می‌گیرند. علاوه بر این بهترین بازیکنان را هم دارند در حالی که ما باید در اولین مسابقه برون مرزی‌ با این تیم‌ها بازی کنیم.

او در این مورد افزود: شرایط فعلی ما مثل ۱۵ سال قبل مردان است که بردن چین و ژاپن آرزویمان بود اما اکنون خیلی راحت مقابل‌شان پیروز می‌شویم. این پیشرفت با یک برنامه ریزی درست و انتخاب چند مربی خارجی خوب اتفاق افتاد. ما هم باید این مسیر را طی کنیم در حالی که دوره مربیان و نواب رئیس بانوان والیبال کوتاه مدت است و در این زمان امکان برنامه‌ریزی جامع و جذب مربی خارجی وجود ندارد. با وجود این شرایط کسب جایگاه هفتم در قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ نتیجه خیلی خوبی بود چون مقابل تیم‌هایی بازی کردیم که با بهترین بازیکنان خود دنبال کسب سهمیه انتخابی المپیک بودند.

والیبال بانوان را با دیدن چند بازی قضاوت نکنید

صفری در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: برخی با دیدن چند بازی‌مان در قهرمانی آسیا که به دلیل استرس یا کم تجربه بودن شرایط خوبی نداشتیم در مورد ما قضاوت می‌کنند و بازخورد خوبی ندارند اما کسانی که در سالن مسابقه حضور داشتند به ما می‌گفتند که با وجود جو مسابقه، تماشاگران و پوششی که دارید، خوب کار کردید و به شما افتخار می‌کنیم. شاید بینندگان برای اولین بار بازی بانوان را تماشا و آن را با مردان مقایسه می‌کنند اما از شرایط خبر ندارد، تا جایی که برخی تا دو سال قبل می‌گفتند شما فقط پنجه ساعد می‌زنید؟ با کمک شبکه‌های مجازی نشان دادیم که تفکیک پست داریم و سایر تکنیک‌ها را هم به کار می‌بریم.

او به قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا اشاره کرد و گفت: اگر روزی چهارم یا پنجم آسیا شویم یکی از جایگاه‌های خوب دنیا را به دست آورده‌ایم یعنی کسب این رتبه در آسیا می‌تواند جایگاه بهتری را در جهان برایمان رقم بزند چون سطح والیبال آسیا به ویژه آسیای شرقی خیلی بالا است و سبک بازی در این منطقه با اروپا و آمریکا فرق دارد.

ورزش در ایران به فوتبال خلاصه می‌شود

این بازیکن با بیان اینکه "پخش رسانه‌ای لیگ داخلی مشکلی ندارد،" تصریح کرد: تیم‌ها و تماشاگران حجاب دارند و چه اشکالی دارد که مسابقات پخش شوند. سال گذشته یک برنامه تلویزیوتی در شبکه ورزش پخش می‌شد و در کنار بازی‌های مردان دو تا سه دقیقه هم به اتفاقات والیبال بانوان اختصاص داشت که حرکت خیلی خوبی بود چون دیده می شدیم اما اکنون اصلا پوشش تلویزیونی نداریم.

او در این مورد افزود: ورزش در کشور ما به فوتبال خلاصه می‌شود به گونه‌ای که خیلی از مردم زمان دقیق برگزاری داربی اصفهان را می‌دانند اما از برنامه مسابقات جهانی کشتی و کاراته که مدال‌آور هستند، اطلاعی ندارند. والیبال هم رشته جذاب و مظلومی است. امیدوارم وضعیت بانوان مثل مردان که ناگهان متحول شد، تغییر کند.

برای محک زدن خود در قاره سختی قرار داریم

این بازیکن در ادامه بیان کرد: در تمام این سال‌ها تک‌تک بازیکنان و مربیانی که در تیم ملی بودند، زحمت کشیدند و من از طرف آنها می‌گویم که در زمین مسابقه با جان و دلمان دوست داریم بهترین عملکرد را داشته باشیم اما اگر گاهی نتیجه مطلوب نیست به این حساب نگذارند که دوباره باختند.

صفری در مورد کم تجربه بودن بانوان والیبالیست گفت: از اولین دوره تیم ملی تا امروز ملی‌پوش بوده‌ام اما با احتساب تورنمنت‌های رسمی که در این ۱۲ سال اعزام شده‌ایم شاید در کل ۱۵ مسابقه شرکت کرده‌ایم در حالی که وضعیت مردان خیلی متفاوت است. از طرف دیگر تعداد بازی‌های باکیفیتمان در لیگ‌ هم خیلی کم است. با این تفاسیر نتایج را پای کم تجربه بودنمان بگذارند. ما به تجربه خیلی بیشتری نیاز داریم تا خود را به والیبال آسیا برسانیم و اگر روزی در آسیا موفق شویم قطعا در جهان هم حرفی برای گفتن داریم چون والیبال بانوان آسیا خیلی سطح بالایی دارد و ما برای محک زدن و نشان دادن خودمان در قاره سختی قرار داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بزار از ایران برو کسی جلوتو نگرفته

      پاسخ ها

      • ح

        مطمئنم باش کسانی که مردم روازکشور اجدادی می‌خوام بیرون کنند خودشون زودتر به بیرون انداخته میشن

    • بدون نام

      با هر حرکت منتظر پولن
      بد عادت دادن اینارو دیگ

    • بدون نام

      امثال تو جذابیت والیبالو ازش گرفتن

    • بدون نام

      حرومتون باشه پولایی که میگیرید
      اونوقت یه سریا به این در اون در میزنن یه لقمه نون حلال در بیارن
      اونوقت این حرف از مظلومیت میزنه

    • بدون نام

      تو کشور ما از کنکور گرفته تاااا بازیکنان تیم ملی همش و همش از بین بد و بدتر انتخاب میشن هیجوقت ی بازیکن یا یه مسؤل بهترین نداشتیم
      اینم یکی از اونا

    • بدون نام

      از خانوادش قهر کرده اومده والیبالیست شده
      دنبال پولم هست
      سیرمونی نداری؟؟؟؟
      مظلومیتت دیگه برای چیه

    • ح

      دخترم توکشورماحتی دین هم مظلومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج