جاباما
۹۹۳۵۲۲
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

برانکو؛ مرد آرامی که هیولا شد

قطعا نام برانکو به عنوان موفق ترین مربی خارجی در تاریخ لیگ برتر ایران ثبت می شود چرا که او با رقم زدن خاطره های خوش از پرسپولیس رفت اما حالا مسئولان این باشگاه با دروغ های پرشماری که به این مربی گفتند از برانکو یک هیولا برای پرسپولیس ساختند.

جی‌پلاس: هواداران پرسپولیس بهترین دوران خود را در دوران سرمربی گری برانکو ایوانکوویچ پشت سرگذاشتند و با کسب عناوین متعدد قهرمانی و موفقیت های پرشمار سال های رویایی را سپری کردند.

با وجود بحث های خسته کننده کی روش و برانکو اما مربی کروات هیچ گاه شخصیت جنجال آفرین برای تیمش نداشت و شاید همین مهم ترین موضوع برای بی حاشیه بودن پرسپولیس هم بود. در همان سال ها که پرسپولیس همراه برانکو در رقابت های داخلی و خارجی موفق بود، مشکلات مالی هم وجود داشت اما این مربی تلاش می کرد این موضوع و عدم پرداخت دستمزدها تاثیری روی روند تیمش نداشته باشد.

بعد از کسب دوگانه در فوتبال ایران کمتر کسی تصور می کرد برانکو از پرسپولیس جدا شود و این تیم را ترک کند اما در کمال تعجب این اتفاق رخ داد. علت این جدایی داشتن پیشنهاد بهتر یا عدم موفقیت در تیمش نبود بلکه تنها یک دلیل داشت: بدقولی و دروغ!

موضوع تکراری که نه تنها برانکو بلکه کی روش، کالدرون و استراماچونی هم گرفتار آن شدند. دروغ همان پدیده ای که از برانکوی آرام، مربی ساخت که حاضر است برای گرفتن دستمزدش تا آخر راه برای ضربه زدن به پرسپولیس پیش برود. او که در دوران کرونا بخشی از دستمزدش را به فدراسیون فوتبال عمان بخشید، برای دریافت مطالباتش از پرسپولیس به هیچ عنوان کوتاه نمی آید.

عدم پرداخت بدهی برانکو به پرسپولیس که البته این باشگاه اعلام کرده فیفا آن را پرداخت می کند؛ تبعات سنگینی به مانند پرونده مانوئل ژوزه خواهد داشت. کسر امتیاز، محرومیت از خرید بازیکن و البته جریمه نقدی از جمله این موارد است. اما حالا باید پرسید که مسئولان باشگاه پرسپولیس چه رفتاری با برانکو انجام دادند که این مربی حاضر شده به بهای دریافت پول، تیمی که خودش آن را ساخته از هم بپاشد!

جواب این سوال ساده است؛ دروغ.

این همان چیزی است که برانکوی آرام را تا مرز هیولا شدن پیش برده است. مربی که در دوران حضورش در ایران به خاطر مسائل مالی مصاحبه های تندی انجام نمی داد حالا در تمام مصاحبه که عصبانیت او نیز در آن ها کاملا نمود دارد علت شکایتش را بدقولی و به نوعی گول زدن خودش توسط مدیران عنوان می کند. برانکو همان مربی است که از جیب خودش به بازیکنان پاداش داد و برای پرداخت آن امروز و فردا نکرد و بعد از بازی و در رختکن وعده خود را عملی کرد.

رفتارهای غیرمسئولانه مسئولان کار را به جایی رساند که برانکو به کالدرون هم پیشنهاد کرد برای دریافت مطالباتش هرچه زودتر اقدام کند! این اتفاق تلخ بزرگی برای فوتبال ایران محسوب می شود. مربی که سال های خوشی را با پرسپولیس پشت سرگذاشت حالا جز خاطره تلخ که باعث واکنش های زیادی از سوی او شده است؛ هیچ چیز در ذهن ندارد.

همان طور که بارها هم گفته و دیده شد این اتفاق بازهم تکرار می شود و این نشان داد فوتبال ایران توانایی این را دارد که از مربی آرامی مثل برانکو که به دنبال پول نبود، هیولایی بسازد که حاضر باشد برای دریافت حقش، آسیب بزرگی به تیمش بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق با برانکوه تا کی باید دروغ به خورد مردم داد مربی که تو ۳ سال ۷ جام و مقام قهرمانی میاره و با یه تیم داغون به فینال آسیا میرسه باید مجسمه اش رو بسازن و تو باشگاه بزارن نه با دروغ و جفنگ گفتن فراریش بدن پاداش که نمیدین حداقل حقوق و مزایای اصلیش رو بهش بدین نامردی هم حدی داره چقدر دزدی و بخور بخور سیرمونی ندارین به که روی هرچی نامرده سفید کردین

    • بدون نام

      برانکو همیشه جنتلمن خواهد ماند

    • بدون نام

      کرواتی که در عربستان نشان داد تو خالی بود ولی در ایران هیولاش کردند !!!! هیولای وزیر مهندس!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خالی بود که از ترسش به ترکیه فرار کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج