۹۹۳۸۳۰
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

ماجرای برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت

میرزایی نیکو گفت: اگر خود رضا رحمانی روز رأی گیری به عنوان حامی تفکیک وزارتخانه صمت به صحن وارد می شد و مطالب مختلف را پیگیری می کرد و ارتباطاتی که با نمایندگان داشت را انجام می داد شاید تفکیک وزارتخانه صمت اتفاق می افتاد ولی اتفاق نیفتاد. لذا رئیس جمهور تصمیم به عزل رضا رحمانی گرفت و تا جایی که من می دانم خیلی افراد هم از این تصمیم استقبال کردند.

جماران: عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای تفکیک وزارتخانه صمت به دو وزارتخانه، گفت: رضا رحمانی این نظر را دنبال می کرد که زمان کافی نیست و من شرایط و پتانسیلی که می توانم برای ادامه کار داشته باشم با این قضیه از بین می رود و این موضوع را صریح به دولت نمی گفته است.

قاسم میرزایی نیکو در خصوص لابی های رضا رحمانی برای مخالفت مجلس با لایحه تفکیک وزرات صمت، اظهار داشت: خود رئیس دفتر رئیس جمهوری پیشنهاد دهنده ایشان برای وزارت بوده است. اما به هر حال بعد از این مدت قرار بوده وضعیت را ارزیابی کنند. ارزیابی ها نشان می داد که با توجه به شرایط تحریم نمی توان سه بخش مهم معدن، صنعت و بازرگانی یا تجارت را جمع و جور کرد. قرار شد قائم مقام بگذارند و اختیارات بدهند که به مشکلات عدیده ای خوردند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور دنبال این بود که برای حل موضوع این وزارتخانه را به دو وزارتخانه تفکیک کند. این امر به مجلس آمد. چون شش ماه آخر کار مجلس بود، مجلس به آن ایراد گرفت و رفت که در کمیسیون مطرح شود و به انتخابات خورد و عملا به چند روز اخیر رسید. با توجه به مقابله ای که مجلس در این امر داشت شرایطی که مجلس بعد از شیوع کرونا پیدا کرده، طبیعی بود که این موضوع رأی نیاورد.

ماجرای برکناری رضا رحمانی از وزارت صمت

وی ادامه داد: من نکاتی که بعضی از نمایندگان مجلس می گفتند را شنیده ام. رئیس جمهور فکر می کرد اگر مجلس تصویب کند در همین مجلس وزیر مربوطه را معرفی و مشکلات قضیه را حل می کند. اتفاقا شورای نگهبان یک ایراد جزئی گفته بود که اگر تفکیک وزارتخانه بار مالی نداشته باشد، موافق است. اما وزارتخانه حامی و پشتیبان این تفکیک وزارتخانه صمت نبود و این موضوع در مجلس رأی نیاورد.

خیلی افراد از برکناری وزیر صمت استقبال کردند

میرزایی نیکو تأکید کرد: اگر خود رضا رحمانی روز رأی گیری به عنوان حامی تفکیک وزارتخانه صمت به صحن وارد می شد و مطالب مختلف را پیگیری می کرد و ارتباطاتی که با نمایندگان داشت را انجام می داد شاید تفکیک وزارتخانه صمت اتفاق می افتاد ولی اتفاق نیفتاد. لذا رئیس جمهور تصمیم به عزل رضا رحمانی گرفت و تا جایی که من می دانم خیلی افراد هم از این تصمیم استقبال کردند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص دلیل مخالفت وزیر برکنار شده صمت با لایحه دولت، گفت: این مباحث کارشناسی است و عده ای می گویند وزارت صمت باید تفکیک شود و عده ای می گویند نباید تفکیک شود. من عضو کمیسیون ویژه تفکیک وزارتخانه ها بودم. آنجا استدلال های مختلفی شد و سوابق را آوردند. آن موقعی که تجمیع وزارتخانه ها اتفاق افتاد برای تبلیغات و کار پوپولیستی بود که احمدی نژاد انجام داد و گفت دارم دولت را کوچک می کنم و از وزارتخانه های کوچک یک جای خیلی وسیع درست کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع نیاز به بحث تخصصی دارد، افزود: بعضی افراد در این وضعیت تفکیک وزارتخانه را نسخه شفابخش بازرگانی می دانند. چون وزارت صمت به طرف بخش معدن تمایل پیدا کرده و امورات بازرگانی نمی گذرد. عده ای هم می گویند در زمان باقی مانده از مجلس دهم فرصت این قضیه نیست. یعنی تقریبا همه با جدایی آن موافق هستند ولی بعضی افراد در شرایط و زمان آن ان قلت دارند.

وی در پایان اظهار داشت: فکر می کنم رضا رحمانی این نظر را دنبال می کرد که زمان کافی نیست و من شرایط و پتانسیلی که می توانم برای ادامه کار داشته باشم با این قضیه از بین می رود و این موضوع را صریح به دولت نمی گفته است. وقتی دولت به او مأموریت می دهد که دفاع کند، باید می گفت من مخالف این قضیه هستم. شاید آن موقع تکلیف بهتر روشن می شد. حالا با این مکاتبات و نامه ها فضای جوّسازی و فضاسازی بیشتر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      اینا وزیر هستند صفحه شطرنجم نیستند خیر سرشون

      پاسخ ها

      • ابابیل

        واضح است حتی نقش سرباز شطرنج راهم بازی نمیکنند .

    • بدون نام

      نوبت بعد دولت و رییس جمهور باید برکنار شوند دیگه تمومه ماجرا

    • بدون نام

      بیچاره این کاره نبود

      پاسخ ها

      • شهریاریم

        نه بلد بود حرف بزنه و نه بلد بود کار کنه
        حتما اسپانسرش اشتباه کرده بوده

    • م ..ا

      سیاست و حکومت سلیقه ای و ذی نفع و ذی ضرر دارد.
      حذف وزارت خانه و یا تفکیک ان آنچنان باید مدیریت شده باشد که شک و شبه وجود نداشته باشد.
      اصولا وظایف سازمان یافته نیست.
      گردش کار هر لحظه متغییر است.
      وتوسعه وجود ندارد.
      لذا روزمرگی.که باعث ولبشو میشود.حاکم است.
      علت مدعیان غیر مرتبطی وجود دارد.
      که نظر آنها بر مبنای اداری کشور نیست..
      لذا اعتماد به.نفس در هیچ.جا به چشم نمی خورد.

    • بدون نام

      تشکیل وزارت بازرگانی ،اگربه امرصادرات کالای ایرانی کمک کند ونه واردات!بساعالی هم هست وهمین الان وزارت صمت هم بعضی مواردموفق نبوده وتخصصی کردن امور وتفکیک،شایددراین عرصه بماکمک هم کند!البته نظرکارشناسان برجسته واقتصاددانان ارجح تره!

    • مم

      رئیس جمهور..اگه یه کار مثبت اوتم برکناری وزبر بود رحمانی

    • شهریاریم

      اصلا رحمانی بدرد وزارت نمیخورد. حرف و عملکرد او کاملا عین هم بود, یعنی صفر

    • بدون نام

      بابا دگه هشت سالتون تموم شد و باز کاری نکردید فقط دیوار کوچک احمدی نژاد پیدا کردا اید و یس.یس کنید بی عرضه ها.یی عرضگی خود را گردن احمدی نژاد نندازید.هههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج