۹۹۳۹۳۰
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد تند از سریال‌های شبکه نمایش خانگی

روزنامه جوان در انتقاد از سریال های شبکه نمایش خانگی نوشت: دیده شدن محصولات شبکه نمایش خانگی باعث شده تا منتقد‌ها با دید جدی‌تری به این آثار نگاه کنند و اولین نکته‌ای که سریال‌های ایرانی حاضر در این شبکه نظر منتقدان را جلب کرده، تشابه انکارناپذیر آن‌ها به سریال‌های ترکیه‌ای است؛ تأکید بر زندگی لاکچری، مثلث‌های عشقی و خیانت، بخشی از این تشابهات است.

روزنامه جوان در انتقاد از سریال های شبکه نمایش خانگی نوشت: دیده شدن محصولات شبکه نمایش خانگی باعث شده تا منتقد‌ها با دید جدی‌تری به این آثار نگاه کنند و اولین نکته‌ای که سریال‌های ایرانی حاضر در این شبکه نظر منتقدان را جلب کرده، تشابه انکارناپذیر آن‌ها به سریال‌های ترکیه‌ای است؛ تأکید بر زندگی لاکچری، مثلث‌های عشقی و خیانت، بخشی از این تشابهات است.

اینکه سریال‌های شبکه نمایش خانگی در راه ابتذال قدم برمی‌دارند دیگر یک نگاه سختگیرانه نیست. نشانه‌های زیادی وجود دارد که ساختار و محتوای سریال‌های ساخته شده برای شبکه نمایش خانگی، آگاهانه در حال ترویج موضوعات خاصی هستند که از نظر جامعه مذموم به شمار می‌روند.

انتقاد تند از سریال‌های شبکه نمایش خانگی

چندی پیش نتایج یک تحقیق درباره محتوای سریال‌های شبکه نمایش خانگی منتشر شد. در این پژوهش مواردی، چون «خیانت»، «خشونت»، «مافیا»، «مثلث عشقی» «شوگر دَدی (رابطه یک دختر جوان با یک مرد پا به سن گذاشته)» و «شوگر مامی (رابطه یک مرد جوان با یک زن پا به سن گذاشته)» بررسی شد. با بررسی شش سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی، نتایج جالب و حیرت‌آوری به دست آورد. مرکز پژوهشگر در یک جمله این نتایج را خلاصه کرد و نوشت: «وقتی شبکه نمایش خانگی دست سریال‌های ترکیه‌ای را از پشت می‌بندد! بررسی محتوای شش سریال شبکه نمایش خانگی نشان می‌دهد، وضعیت محتوا در این مجموعه‌ها کیلومتر‌ها از خطوط قرمز عبور کرده است!»

خیانت بخش جدایی‌ناپذیر از سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. از مجموعه «عاشقانه» گرفته تا نمونه‌های متأخر، همیشه پای یک خیانت در گذشته و حال در میان بوده است. تصویری که سریال شبکه نمایش خانگی از مردم ایران به نمایش می‌گذارد، چهره مردمی است که همیشه نگرانی دارند خیانت‌هایشان برملا شود یا در پی خیانت به یک زندگی هستند و فکر می‌کنند با این کار به آرامش می‌رسند. سبک زندگی سریال‌ها، اصولاً کمترین شباهتی به زندگی اغلب مردم در جامعه ایرانی ندارد، به طوری که ایرانی‌ها کمتر همذات‌پنداری با این فیلم‌ها و قهرمان آن‌ها پیدا نمی‌کنند، اگر هم همذات‌پنداری کنند نتیجه خوبی دربرندارد.

زمانی در سینما پیش از مد شدن سبک فیلمسازی فلاکت و سینمای تلخ اجتماعی، نوعی فیلمسازی رواج داشت که هنوز هم نمونه‌های آن ساخته می‌شود. در آن فیلم‌ها، زندگی مردم در تهران و «از میدان ونک به بالا» به تصویر درمی‌آمد. این تصویر غیرواقعی این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی دیده می‌شود و مشخص نیست در سایه نبود نظارت، چنین ابتذالی تا چه زمانی به حیات خود ادامه دهد. این وضعیت در حالی روز به روز بغرنج‌تر می‌شود که سازمان سینمایی وزارت ارشاد در انفعالی عجیب به سر می‌برد و هیچ برنامه‌ای برای ارتقای محتوایی آثار ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اقا

      والا سریالهای تلویزیون هم که همشون تکراری یا بی محتوا و غم انگیز هستند

    • آرمان عظیمی

      برای مثال، من خودم سریال دل را دوست دارم و دنبال میکنم، اما منوچهر هادی در سریال هاش، زندگی لوکس و متفاوت خانواده هایی را نشون میده که شاید در کل کشور، 10درصد باشند!!!! خانواده جواهر فروش یا همون خانواده رستا اگه به زندگیشون، دقت کرده باشید. سریال ها باید جوری باشه که بیننده، زندگی خودش را درآن ببینید نه اینکه عقده هاش بزنه بیرون!!!!! باور کنید اگه مجوز میدادن، خیانت سریال های ترکی را به وفور در سریال های مخصوص ویدئو کلوپ، می دیدیم با نشان دادن کیفیت رابطه ها!!!!!!

      پاسخ ها

      • پونه

        دقیقا همینطوره

    • بدون نام

      کاملا با نظر این روزنامه موافقم.باید روی فیلمنامه ها زیاد کار شود

    • بدون نام

      واقعا فیلم ها افتضاح هستن ایرانی نیستن سالن مد و لباس و بی فرهنگی و ... هستن خجالت آورده بازیگرای زن فقط خودشونو خوشگل و جوان کردن که چی ؟ که دل بقیه رو بسوزونن ؟ میگین مردم بیاسای مزونی نپوشن و مغازه هارو میبندین بعد تو این فیلما سالن مد راه میندازین ؟ طرف اونقدر پوسنشو کشیده که نمیتونه بخنده ! چند تا بازیگرن که تو فیلمه مشترکن و حتما دستمزدای آن چنانی میگیرن
      نوش جونشون
      ولی فکر نمیکنین مردم به سمت همچین زندگیهایی کشیده میشن که دیگه نشانی از عفت و مهر و عشق و اخلاق و تعهد نیست ؟

    • بدون نام

      واستانهای زندگی اشغال خودشان را جهت ترویج بد آموزی به مردم می آموزند

    • بدون نام

      اسمشونو باید گذاشت دو ریال

    • بدون نام

      دقت کردن در اکثر سریالها و فیلمها به نتیجه ای جز یک گروه نفوذی که فکرشان آشفتگی جامعه اسلامی است نخواهید رسید و اینکه ناظران هم از هوشمندی به رسانه مردمی و انقلابی خیلی خیلی دورند

    • جمالی

      بهترین کار تحریم دیدن شبکه های پول پرست و غیر اخلاقی است.

    • بدون نام

      والا من خودم دل رو دنبال میکنم محض وقت گذرانی موقع دوچرخه ثابت زدن اون هم وقتی ایرانسل هدیه بهم میده, از ۴۵ دقیقه نصف بیشترش راه رفتن و خیره شدن بازیگرهاست و آنچه گذشت و آنچه خواهید دید. گناهه پولی که بابتش میگیرن

    • رضا

      سریالهای خیلی خوبی هم ساخته شده مثل شهرزاد ،هیولا و ساخت ایران و اخیرأ هم کرگدن و هم گناه و نباید به یه سریال مثل دل که تو هر قسمت ده دقیقه فیلم نشون میده اکتفا کرد و ایراد گرفت

      پاسخ ها

      • هستی

        دقیقا مایل هستم بدونم توی سریال دل خانم رستا چی میخواد ازدنیا
        اصلا بازیگرنیست این خانم باورکنید گریه ام میگیره وقتی میبینم ذهن مردم ایران روبه بازی وتحقیر گرفته انداینا چی میگن توهیچ سریالی درخششی نمیبینم که به دلم بشینه سریااشون یا همین یکتاناصر واقعا فازش چیه باصدقلم آرایش عین روح میاد ظاهرمیشه منوچهرهادی داره کجا میره واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج