۹۹۳۹۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

گفتگوهای حسن روحانی حاشیه‌ ساز شد

زیرنویس شدن گفتگوی روحانی و اوباما و حواشی این گفتگو و نحوه انعکاس دیگر گفتگوها و سخنرانی های رییس جمهور از رسانه ملی و همچنین عذرخواهی جمشید مشایخی از لیونل مسی در برنامه تلویزیونی ۹۰ از جمله اتفاقات و حواشی رسانه ملی در پاییز سال گذشته بودند.

خبرگزاری مهر: زیرنویس شدن گفتگوی روحانی و اوباما و حواشی این گفتگو و نحوه انعکاس دیگر گفتگوها و سخنرانی های رییس جمهور از رسانه ملی و همچنین عذرخواهی جمشید مشایخی از لیونل مسی در برنامه تلویزیونی ۹۰ از جمله اتفاقات و حواشی رسانه ملی در پاییز سال گذشته بودند.

اولین برنامه ای که در اولین روز مهر سعی کرد تا مهرورزی آتش نشان ایرانی را پاسخ گوید برنامه «آب و آتش» با هدف تکریم آتش نشان از جان گذشته امید عباسی بود. این برنامه در روزهای بعد در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه ای روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

در مهرماه تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی برای شبکه اول سیما در لوکیشن دانشگاه با حضور علی دارابی معاون سیما، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مهدی فرجی مدیر شبکه یک و دیگر مدیران ارشد صدا و سیما آغاز شد.

در ۵ مهرماه نام پیمان معادی به عنوان یکی از بازیگران مینی‌سریال «عدالت جنایی» که رابرت دنیرو در آن ایفای نقش می‌کند، اعلام شد. بعد از اینکه رابرت دنیرو جایگزین جیمز گاندولفینی، بازیگر فقید سریال «عدالت جنایی» شد پیمان معادی نیز قرار شد که وی را در این پروژه همراهی کند.

جمعه شب ۵ مهرماه روحانی و اوباما به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند درحالیکه مخاطبان برای دانستن جزییات این خبر از طریق صدا و سیما هیچ راهی نداشتند. «گفت‌وگوی تلفنی رییس‌جمهور ایران و آمریکا» در حالی از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری کشور به عنوان خبری فوری معرفی شد که این خبر پس از چند دقیقه تنها در بین خبرهای زیرنویس شبکه خبر در تلویزیون انعکاس یافت.

بعد از این پوشش خبری توسط رسانه ملی و در ۸ مهرماه حسام‌الدین آشنا که به منظور بررسی ابعاد مختلف سفر رییس‌جمهور به نیویورک و گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر شده بود، در پاسخ به یکی از پرسش‌های مجری برنامه درباره تحلیل‌هایی ناظر بر اینکه «کدام‌یک از طرفین ایرانی و آمریکا ابتدا اقدام به برقراری این تماس تاریخی کرده است؟» گفت: در ابتدا باید بگویم که صدا و سیما باید در این زمینه عذرخواهی کند؛ چون سخنان خانم سوزان رایس (مشاور امنیت ملی اوباما و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل) را زودتر از صحبت‌های آقای روحانی پخش کرد.

وی همچنین به انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی نیز پرداخت که «بدون بررسی درست و تنها بر اساس برخی شنیده‌ها اقدام به طرح مباحث حاشیه‌ای می‌کنند اما به محتوای گفت‌وگوها و تلاش‌های هیات ایرانی که از موضع عزت صورت گرفته توجهی نمی‌کنند.»

در ۷ مهرماه قسمتی از مجموعه مستند «شوک» روی آنتن رفت و به بررسی تصادف جاده قم - تهران، آسیب‌شناسی علت وقوع حادثه و حواشی آن پرداخت. این قسمت از مجموعه مستند «شوک» که یکشنبه شب ساعت ۲۲:۴۵ از شبکه سه سیما روی آنتن رفت، تصادف اتوبوس مسافربری در جاده قم - تهران و جان باختن و آسیب‌دیدگی تعدادی از هموطنان ایرانی را مورد بررسی قرار داد. طی این حادثه خونین که در اتوبان قم تهران به وقوع پیوست، ۸۸ تن کشته و زخمی شدند.

۱۰ مهرماه شورای نظارت بر صداوسیما در گزارشی تحلیلی به ارزیابی سریال‌های رمضانی «دودکش»، «خروس» و همچنین برنامه «ماه عسل» پرداخت.

این شورا در گزارش خود سریال «خروس» را ضعیف، سریال «دودکش» را مناسب و برنامه «ماه عسل» را به دلیل موضوعات جالب و بدیع و سطح مناسب فنی و هنری، موفق ارزیابی کرد.

روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه رییس جمهور در احکامی جداگانه حسام الدین آشنا و عبدالرضا رحمانی فضلی را به سمت نماینده رییس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

شنبه ۱۳ مهرماه عزت الله ضرغامی رییس صداوسیما در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری مجلس شورای اسلامی به بررسی عملکرد ۱۰ ساله صداوسیما پرداخت و گفت: با وجود اینکه در برخی از دوره‌های دولت حتی یک ریال از بودجه صدا و سیما پرداخت نشد، اما عملکرد مناسبی داشتیم.

ضرغامی در نهایت در این گفتگو از مناظره های ۸۸ دفاع و اظهار کرد: مناظره‌های سال ۸۸، ۵۰ میلیون نفر را پای تلویزیون نشاند.

در ۱۵ مهرماه پخش آزمایشی برنامه‌های شبکه تلویزیونی نسیم آغاز شد.

۱۷ مهرماه سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح با ارسال لوح سپاس از عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاران این رسانه که با همکاری راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توانستند در پاسداشت سی و سومین سالگرد دفاع مقدس ابعاد مختلف این حماسه سترگ ملت ایران را در شبکه های صدا و سیما به نمایش بگذارند تقدیر و تشکر کرد.

پنجشنبه ۱۸ مهر ماه با حضور هنرمندان و عوامل سازنده سنجد در جریان برگزاری جشنواره فیلم کودک اصفهان از لوازم التحریر منقش به این شخصیت عروسکی رونمایی شد.

۲۲ مهرماه غلامعلی حداد عادل در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی بر اهمیت واژه‌سازی برای واژه‌های فرنگی که صدا وسیما با آن‌ها مواجه است، تأکید کرد.

دوشنبه ۲۹ مهرماه پژمان جمشیدی که با مجموعه طنز «پژمان» مهمان هر شب مردم شده بود و در سریال سروش صحت توانسته بود به خوبی خود را نشان دهد، مهمان برنامه ۹۰ عادل فردوسی پور شد و درباره درس و تحصیلات و مدرک و علاقه اش به فوتبال و بازیگری سخن گفت.

۳۰ مهرماه از سریال «شاهگوش» رونمایی شد. این سریال به کارگردانی داوود میرباقری برای شبکه نمایش خانگی ساخته شد و تعدادی از بازیگران طنزپرداز ایران در آن بازی کردند. این مراسم با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی همراه بود و بازیگران این سریال نظیر محسن تنابنده، فرهاد اصلانی، احمد مهران‌فر، شهرام حقیقت‌دوست، هادی کاظمی، حامد میرباقری، علیرضا جعفری، سیروس گرجستانی، رسول نجفیان و الهام پاوه‌نژاد حضور داشتند.

دوم آبان ماه سکانس تشییع پیکر شهدای گمنام سریال «معراجی‌ها» مسعود ده‌نمکی در حضور خبرنگاران ضبط شد. لاله صبوری، بهاره افشاری، امیر نوری، نیما شاهرخ‌شاهی، دانیال عبادی،علی صادقی، حسین مهری، کاوه خداشناس، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، مهرداد ضیایی، محمود عزیزی و رضا رویگری از جمله بازیگرانی بودند که مقابل دوربین رفتند.

۱۳ آبان علی دارابی معاون رییس سازمان صداوسیما اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره تلویزیونی جام جم را منصوب کرد.

دوم آذرماه نخستین سریال ۱۰۰ قسمتی تلویزیون بعد از یک سال تدارک تولید به مرحله‌ی تصویربرداری رسید. این سریال به کارگردانی جواد افشار و به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی قرار است سه مقطع زمانی: قبل از انقلاب، دوره‌ی جنگ و زمان حال را روایت کند. «کیمیا» بیش از ۳۰۰ بازیگر دارد و نقش یکی از شخصیت‌های اصلی آن را مهراوه شریفی‌نیا ایفا می‌کند.

رئیس جمهور ۵ آذرماه با حضور در تلویزیون به پرسش ۳ مجری در خصوص مسائل فرهنگی، سیاسی و حوزه زنان پاسخ داد. محمدرضا شهیدی‌فرد به عنوان مجری فرهنگی، حسن عابدینی به عنوان مجری سیاسی و خانم سپانلو در حوزه زنان با روحانی گفتگو کردند. این گفتگو با این شیوه اجرایی چون در نوع خود جدید بود با مشکلاتی از جمله پراکندگی موضوعات همراه شد و طبعا حاشیه هایی را هم به دنبال داشت. از طرف دیگر عده ای هم گزارش ۱۰۰ روزه رییس جمهور از وضعیت کشور را به نوعی سیاه نمایی عنوان کردند.

گروه سازنده مجموعه طنز «شوخی کردم» به کارگردانی مهران مدیری همزمان با نصب بیلبورد تبلیغاتی در سطح کشور، آنونس‌های این مجموعه‌ را از ۱۰ آذر روی سایت قرار داد.

روز ۱۶ آذرماه باز هم پخش مستقیم سخنرانی حسن روحانی رییس جمهور دولت یازدهم در صدا و سیما با قطع و وصل شدن همراه شد. این سخنرانی در دانشگاه شهید بهشتی انجام شد و شبکه خبر سیما بصورت زنده آن را پخش کرد اما بارها در هنگام سر دادن شعارهای مختلف از سوی دانشجویان حاضر در مراسم، صدای این برنامه زنده تلویزیونی قطع شد.

۱۸ آذرماه در پی حواشی ایجاد شده برای لیونل مسی بازیکن تیم ملی آرژانتین به دلیل بعضی از پیام های ایرانیان در فضای مجازی این بازیکن مطرح فوتبال، جمشید مشایخی در تماسی تلفنی با برنامه «۹۰» ضمن عذرخواهی از مسی و در حالی که از این اتفاق بسیار ناراحت بود، گفت: اصلا فکر نمی‌کنم ایرانی بی‌ادب باشد. اتفاق زشتی رخ داده است. در کشور ما ادبای زیادی وجود داشته‌اند و ما باید الگو باشیم. تیم ملی ما نماینده ایران در بین فرهنگ‌های جهان است که می‌خواهد در جام جهانی نهال عشق و صلح را در دل همه مردم جهان بکارد. من از مسی که یکی از بهترین بازیکنان جهان است، عذرخواهی می‌کنم و صورتش را می‌بوسم و می گویم آن کس که به شما بی‌احترامی کرده ایرانی نیست. من از شما تمنا می‌کنم که مسی را به ایران دعوت کنید تا به گونه‌ای این اتفاق را از دلش دربیاوریم.

بیستم آذرماه جمعی از پیشکسوتان، استادان و هنرمندان رشته تئاتر با عزت الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما دیدار کردند. در این نشست بر ضرورت تولید تئاترهای تلویزیونی به منظور تقویت تئاتر و معرفی استعدادهای جدید و آشنایی عمومی جامعه با قابلیت‌های این رشته مهم و موثر در تعاملات اجتماعی تأکید شد.

در ۲۶ آذرماه مجتبی باطبی به عنوان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه جهانی جام جم منصوب شد.

در روز شنبه ۳۰ آذرماه یعنی در آخرین روز از ماه پاییز نیز عزت الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما در سی و چهارمین همایش «افق رسانه»، رسانه‌های کشور را به برخورد حرفه‌ای با شایعات دلسرد‌کننده در جامعه دعوت کرد و گفت: نقد منصفانه و سازنده، نباید بهانه‌ای برای تخریب و زیرپا گذاشتن خدمات ارزنده دستگاه‌های نظام شود. مدیران رسانه ملی باید در برنامه‌های خود به این راهبرد اساسی توجه کامل کنند و فضای کشور را همچنان پرنشاط و امیدوار نگه دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اریا

      خوبه خودشون فیلم می سازنند خودشون هم می بینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج