جاباما
۹۹۴۰۴۲
۱۱ نظر
۵۰۱۴
۱۱ نظر
۵۰۱۴
پ

اولین واکنش روحانی به ماجرای برکناری رحمانی

رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت درباره تغییرات اخیر در وزارت صنعت توضیحاتی ارائه کرد.

برترین‌ها: رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت درباره تغییرات اخیر در وزارت صنعت توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی گفت: وزارت بهداشت در خط مقدم مبارزه با کرونا بود و وزارت صمت بار سنگین پشتیبانی را در این مدت بر دوش داشت. از همه کسانی که تا دو روز قبل در این وزارتخانه کار می کردند و کسانی که جدیداً بار مسئولیت را بر دوش گرفتند، تشکر می‌کنم. از همه کسانی که در دوره خود در این وزارتخانه تلاش و کوشش کردند، تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه سختی است و شامل چهار وزارتخانه می‌شود، گفت: این وزارتخانه شامل وزارتخانه‌های صنعت، صنایع سنگین، معادن و بازرگانی بود که امروز به یک وزارتخانه تبدیل شده است؛ اداره این وزارتخانه بسیار سخت و سنگین است. از همه آنهایی که در گذشته تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

وی گفت: امروز این بار سنگین مسئولیت بر دوش آقای مدرس‌خیابانی قرار گرفته که باید همه کمک کنیم که این بار سنگین را به دوش بکشد. وزارت صمت باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازار، صادرات و واردات کشور را پشتیبانی کند؛ بنابراین بار سنگینی بر دوش دارد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: وزارت ارشاد، وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی برای حل این مشکلات فعال بودند. همه وزرای اقتصادی ما تلاش کردند. اداره کشور در این شرایط کار سختی است. سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک‌های دیگر به صحنه آمدند و ارائه تسهیلات برای کسب و کارهایی که دچار مشکل شده‌اند، آغاز شده و ادامه پیدا می‌کند.

روحانی افزود: خطاب به وزرای اقتصادی تأکید کرد که در خرداد ماه به همه مشاغل آسیب‌دیده تسهیلات پرداخت شود.

وی همچنین از وزرای اقتصادی خواست که اقدامات لازم را انجام دهند که سهام عدالت به سهل‌ترین صورت به فروش برسد.

رئیس‌جمهور گفت: خوشحال شدم که شورای عالی بورس روز گذشته مصوب کرد که بانک‌ها به کمک بیایند تا هر کسی بخواهد، بتواند سهام عدالت خود را به فروش برساند. هر کسی بخواهد می‌تواند به بانک مورد علاقه خود مراجعه کرده و به آنها وکالت دهد تا در روزی که معلوم می‌شود، سهام آن فرد در بورس به فروش رسیده و بانک، ارزش سهام را به دارندگان آن بازگرداند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر کسی که می‌خواهد، می‌تواند سهام خود را نگه دارد یا به صورت مستقیم خودش نگه دارد یا از طریق شرکت‌هایی که استانی هستند، سهام خود را حفظ کند.

روحانی با بیان اینکه این روزها، روزهای سختی برای مردم است، گفت: عده‌ای از مردم دچار بیماری شدند، عده دیگری ناچار شدند اقوام و عزیزان خود را به بیمارستان‌ها ببرند. اقوام و بستگان عده‌ای از مردم به رحمت خدا رفتند و با مظلومیت این دنیا را ترک کردند. مجلس ختم و عزایی برای آنها گرفته نشد و بر خانواده‌هایشان بسیار سخت گذشت. ایام عید و ماه رمضان به سختی بر مردم گذشت. در میان مردم ایران محبت و رفت و آمد زیادی بین اقوام وجود دارد. باید تلاش کنیم فشار مضاعفی به مردم وارد نشود.

وی در توضیح این مطلب گفت: فشار مضاعف بر مردم به دلیل افزایش هزینه‌ها در بازار است. همه ما باید تلاش کنیم. مشکلات را می‌دانم اما عده‌ای در حال سوءاستفاده هستند و از وضعیت موجود برای افزایش قیمت‌ها سوءاستفاده می‌کنند. همین افراد در ابتدای شیوع ویروس کرونا، در خرید و فروش ماسک و دستکش نیز سوءاستفاده‌های زیادی انجام دادند. الان هم در بازارهای ارز و سکه در حال سوءاستفاده هستند.

رئیس‌جمهور از وزرا خواست که همه توان خود را به کار بگیرند و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند و گفت: نظارت‌های قوی اعمال شود. این بار سنگین بر دوش وزارت صمت، تعزیرات و وزارت دادگستری است. همه تلاش کنیم مردم با سختی کمتری این روزها را بگذرانند. مطمئن هستم از این روزهای سخت عبور می‌کنیم. کارآفرینان و صادرکنندگان کشور شرایط را می‌دانند و تا آخرین دلار را به بانک مرکزی برمی‌گردانند.

اولین واکنش روحانی به ماجرای برکناری رحمانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید از اقای همتی هم بابت خوب مدیریت کردن ارز و دلار و عالی بودن زخایر ارزی بانک مرکز ی تشکر میکردی جناب الی برکت الله

      پاسخ ها

      • محمد مومن

        ذخایر جناب

      • بدون نام

        راست گفتی.انصافا همتی یک انقلابی واقعی و یک جهادگر به تمام معنی است که باید درس وطن،دوستی و وطن پرستی را همه و مخصوصا مسوولیتی از ایشان یاد بگیرند.

    • بدون نام

      نوش داروپس مرگ سهراب خدانگهدار

    • راجوخان هندی

      همه باهم هستند.....!!!!!!

    • حسن

      آقای روحانی
      خواهشم به خاطر این روز قدر دیگر دروغ را بگذار کنار تو در باره رحمانی واقعیت این است دستور دهنده تمام کارهات واعظی نوبخت است

    • بدون نام

      انشاءا.... برای سبک سازی دولت .وزیری برای تصدی وزارت تراشیده نشود .

    • بدون نام

      دیگه غلط کنیم به کسی رای بدیم

    • بدون نام

      در این ایام هم باید از وزیر مسکن وشهرسازی ووزیر کار وتامین اجتماعی هم تقدیر ویادی بشودچون ای دو وزیر بزرگ وار باتلاش شبانه روزی در مشکلات مستاجرین و افزایش حقوق کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی نهایت سعی وکوشش خود را تاپای جانشان به این ملت دریغ نکردن وباید نشان لیاقت بگیرند

    • بدون نام

      رئیس جمهور حق داره وزرا رو عوض کنه، چون مسولیت با رئیس جمهور هست. حتی نماینده حق ندارد تو کار رئیس جمهور دخالت کنه.

    • بدون نام

      لعنت بر کذابان فاسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج