۹۹۴۴۵۴
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

برگزاری یا تعطیلی لیگ؛ هر ۲ جای سرزنش دارد

آنچه در برگزار شدن یا تعطیلی لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا از نماهای زشت در فوتبال است، اصرار به هر تصمیم بر اساس منافع است، چه آنها که اصرار به برگزاری لیگ دارند و چه آنها که رأی به تعطیلی می‌دهند، اغلب به منافع خود توجه دارند و موضوع انکار یا اصرار به سلامت نقش جالبی است که بازی‌اش فقط به ظاهر داستان وجوه انسانی می‌دهد.

آی‌اسپورت: آنچه در برگزار شدن یا تعطیلی لیگ برتر به دلیل شیوع کرونا از نماهای زشت در فوتبال است، اصرار به هر تصمیم بر اساس منافع است، چه آنها که اصرار به برگزاری لیگ دارند و چه آنها که رأی به تعطیلی می‌دهند، اغلب به منافع خود توجه دارند و موضوع انکار یا اصرار به سلامت نقش جالبی است که بازی‌اش فقط به ظاهر داستان وجوه انسانی می‌دهد.

وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا اگرچه بر اساس مسئولیت ذاتی‌ خود باید به موضوع سلامت بیش از هر چیزی دقت کند، اما چه بسا تحت تأثیر اصرارها دنبال نوشتن پروتکل برای برگزاری‌ بازی‌ها باشند یا شاید فارغ از این اصرارها به تعطیلی این فصل فکر کنند. اما آنچه در جامعه فوتبال ایران به مایه شرمساری تبدیل شده، بی‌توجهی به موضوع سلامت اهالی فوتبال است.

اما به همین اندازه، کمتر یا بیشتر، آنها که با اصرار رأی به تعطیلی بازی‌ها می‌دهند نیز اغلب منافع تیمی خود را جست‌وجو می‌کنند، چون تعطیلی بازی‌ها می‌تواند انتقادات از قهرمان نشدن یا جایگاه یک تیم در جدول یا حتی سقوط را بی‌اعتبار کند. این دیدگاه‌ها در موضوعی که جان انسان‌ها را به خطر انداخته، از یک نگاه غیرانسانی در مسائل حرفه‌‌ای خبر می‌دهد. همه می‌دانیم و چرا باید از نوشتن درباره‌اش پرهیز کرد؟ چه پرسپولیس که قهرمانی‌اش را مسجل می‌داند و میل به ادامه بازی‌ها دارد و چه سپاهان یا استقلال که نزد خود قهرمانی را از دست‌رفته می‌دانند و می‌خواهند ضعف‌های خود را با تعطیلی مسابقات پوشش دهند، چه آن تیم قعرنشین که در ادامه بازی‌ها خطر سقوطش افزایش می‌یابد، چه آن مربی که به بهانه تعطیلی مسابقات می‌تواند فارغ از جایگاه تیمش در جدول قرارداد فصل آینده‌اش را تضمین کند، همه با هم مشغول نقش‌آفرینی‌های غیرواقعی هستند، دغدغه سلامت ندارند و حریصانه منافعی را در این بلبشو می‌جویند.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هیچ‌کدام نهادهای قاطع و خوشفکری نیستند که بتوانند برای ادامه لیگ یا تعطیلی بهترین تصمیم را بگیرند. فدراسیون و سازمان لیگ که از برگزاری لیگ برتر حرف می‌زنند، می‌دانند که صاحب امکانات لازم برای برگزاری متمرکز بازی‌ها در یک شهر سفید نیستیم و مسافرت‌ها هم می‌تواند جان بازیکنان و مربیان و داوران و خبرنگاران را به خطر بیندازد. فدراسیون و سازمان لیگ هیچ ایده‌ای هم ندارند و بازی‌های بی‌تماشاگر را خطری برای فوتبال نمی‌دانند، چون پیش‌تر نیز معلوم نبود درآمدهای بلیت‌فروشی و حق پخش و ... چه می‌شود و بعد از این نیز قرار نبود شفافیتی در کار باشد. نه ایده‌ای برای مشارکت مجازی هواداران در برگزاری لیگ وجود دارد و نه کسی از زاویه اهمیت اقتصاد فوتبال به برگزاری بازی‌ها فکر می‌کند. برگزاری بازی‌ها فقط یک رفع مسئولیت است و البته شاید کسب درآمدهایی که باشگاه‌ها از آن سهمی ندارند. در این میان خبری از لیگ یک و دو هم شنیده نمی‌شود. برگزاری لیگ برتر باید همزمان با برگزاری لیگ‌های رده‌های پایین‌تر باشد تا نظم به فوتبال برگردد اما همه می‌دانیم برای تیم‌های لیگ یک و دو که اغلب با فقر شدید امکانات مواجه‌اند برگزاری بازی‌ها با پروتکل‌های بهداشتی چقدر دشوار و پرهزینه است. بعضی از تیم‌ها در شرایط عادی بسیار سخت به مسافرت می‌روند، شب بازی را در هتل‌های بی‌کیفیت می‌گذرانند و امکان ساختن وضعیتی بهتر در بحران فعلی را ندارند. با این تیم‌ها چگونه می‌خواهید درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفر و اردو حرف بزنید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در هر صورت برای پرسپولیس پوکر بدنبال داره
      برای تاسیون سوزش

    • sajad

      دوست عزیز شما یه سر به مترو زدی اگه نزدی بزن چون دیگه اینو نمینویسی خون اونا که از مردم عادی رنگینتر نیست همه مجبورن برن سر کار اونا هم کارشون همینه باید برن سر کارشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لاااایک

    • منم

      پس اینهمه کارگر و کاسب وغیره که دارن نون درمیارن کرونا نمیگیرن؟

    • بدون نام

      پرسپولیس خو دیگه ادای ریاکارا رو درنمی یاره مثل مثلث تاس.و پشت سلامتی مردم قایم نشده.موضعش مشخصه.

      پاسخ ها

      • رضا

        اره دیگه شش امتیازمفت سپاهان روگرفته وخیالش راحته..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج