۹۹۴۷۴۳
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

معتادان واقعا کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره ابتلای معتادان به ویروس کرونا توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره ابتلای معتادان به ویروس کرونا توضیحاتی داد.

مجید رضا زاده، معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره احتمال ابتلای معتادان به ویروس کرونا، اظهار کرد: هنوز در خصوص اینکه چرا معتادان کمتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، تحقیقات علمی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که معتادان ساکن در مراکز کاهش آسیب بهزیستی کمتر به ویروس کرونا مبتلا شدند آن است که از همان ابتدا پروتکل‌های پیشگیری از ویروس کرونا به تمامی مراکز سرپایی، شبانه روزی و ... کاهش آسیب ابلاغ شده و آموزش‌های فوری به تمام پرسنلی که در این مراکز مشغول به کار هستند داده شده است.

رضا زاده گفت: به منظور کاهش ابتلای معتادان به ویروس کرونا در مراکز کاهش آسیب اتاق‌های ایزوله‌ تعبیه شده است، به همین دلیل ما در بین معتادانی که در مراکز کاهش آسیب ما حضور دارند و در آنجا نگهداری می‌شوند حتی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا نداشتیم، چرا که به صورت دقیق تمام اصول بهداشتی را رعایت کردیم.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی دیگر از علت‌های عدم ابتلای معتادان متجاهر به ویروس کرونا آن است که با شیوع این ویروس ما اقلام بهداشتی را در بین معتادان خیابانی توزیع کردیم و آن‌ها به طور دائم تحت معاینه بودند و اگر فردی مشکوک به کرونا بود با اورژانس تماس گرفته شده و تا زمانی که افراد مشکوک به ویروس کرونا به عوامل اورژانس تحویل داده نمی‌شدند، رهایشان نمی‌کردیم.

وی افزود: سازمان بهزیستی در این مدت توانسته اقدامات خوبی را برای حمایت از معتادان متجاهر و یا معتادانی که در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ نگهداری می‌شوند، انجام دهد، به طوری که اقدامات این سازمان از طرف سازمان ملل متحد تأیید و مورد تشویق قرار گرفته است.

رضا زاده تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که می‌توان به عنوان یک حدس در نظر گرفت که معتادان متجاهر کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند آن است که این افراد در پاتوق‌ها به صورتی ایزوله هستند و تعاملات کمتری با یکدیگر دارند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: افرادی که در تعامل با یکدیگر هستند به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، اما معتادان متجاهر با یکدیگر تعاملی ندارند، به همین دلیل می‌توان این موضوع را از دیگر علت‌های عدم ابتلای معتادان به کرونا دانست.

وی گفت: از دیگر دلایل عدم ابتلای معتادان به ویروس کرونا می‌توان به علائم خماری و عدم مصرف مواد مخدر در آن‌ها اشاره کرد که تقریباً شبیه علائم کروناست، به همین دلیل معتادان فکر می‌کنند که به دلیل عدم مصرف موادمخدر بدن درد و یا سایر علائم را دارند و به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و تا زمانی که افراد به مراکز درمانی مراجعه نکنند و تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام نشود، جزء آمار قرار نمی‌گیرند.

رضا زاده خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی هیچ یک از اطلاعات مربوط به ابتلای معتادان متجاهر و یا سایر معتادان به ویروس کرونا را مخفی نکرده است و نخواهد کرد و آماری که اعلام می‌کنیم بدون هیچ گونه پنهان کاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنو...

      چرا مغلطه میکنید...
      یکم تحقیق کنید راجب خاصیت تریاک و از بین بردن بافت چربی و همچنین پوسته لیپیدی محافظ ویروس،متوجه میشید ک واقعا معتادا نمیگیرن...

      طرف میگه اقلام بهداشتی بین معتادا خیابونی توزیع کردیم،بابا ما ب زور ماسک و محلول گیرمون میومد
      پول محلول رو میدادیم تریاک میکشیدیم بهتر بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم بمیره,ولی معتاد نشه

      • حمیدرضا

        خداییش عین حقیقت رو گفتی.من یک سال هستش ترک کردم اعتیادم رو،خدا شاهده هزار و یک جور مریضی گرفتم تو این یه سال.مصرف میکردم اصلا مریضی نمیدونستم چی هستش.

    • طوفان صحرا

      خودت هم فهمیدی چی گفتی

    • مجید

      چرا الکی فرضیه بافی میکنید برادر، دود از دیرباز یکی از سلاح های بشر بوده، برای شکار (بیرون کشیدن طعمه از سوراخ)، علامت دادن و و و و
      دود سیگار یا تریاک یا هر کوفت دیگری مستقیم وارد ریه میشه، یعنی همون زیستگاه کرونا. درسته که دود اصلا چیز خوبی نیست و باعث مریضی ها و گرفتاری‌های دیگه میشه، اما ویروس کرونا رو خفه میکنه و میکشه.
      برا همین هیچ معتادی کرونا نگرفته و نمیگیره.
      معتادان متجاهر رو شما مواظبت میکنید، بقیه چرا نمیگیرن؟

    • بدون نام

      احتمالا وقتی ویروسا میرن تو ریه افراد معتاد به خاطر دودی که اونجا هست خمار میشن و واقعا نمیدونن چکار باید بکنن و یا دلشون میسوزه و میگن این ریه
      خودش داغونه بعد میان بیرون و میرن سراغ بقیه

    • کیو

      تریاک دوای همه دردهاست بیایید واقع بین باشیم

      پاسخ ها

      • hamiiiiiid

        هستیم به خدا

    • بدون نام

      حالا به یک بیمار کرونایی کمی تریاک یا شیشه تزریق کنید از وایتکس که بهتره شاید شد

    • بدون نام

      خب راستشو بگید آره معتادان کرونانمیگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط شیره سوخته ناب عسلی کورنارومیکشه

    • علی

      کدوم اقلام اخه،والله کار من دخانیاتی هستش و معتادان زیادی رو میشناسم که کوچکترین اصول بهداشتی رو رعایت نمیکنن ولی هیچ کدومشون کرونا که هیچ حتی سرماخوردگی معمولی رو هم نگرفتند،الکی نگین اقلام بهداشتی دادیم به مردم عادی ندادین اون وقت به معتادین دادین،یکی از دروغ های شاخدار سال۹۹

    • نامشخص

      برادران عزیز.من که تجربه کردم .اگر.برای یک روز باشد. مشکلی نیست.وگرنه به حدی تریاک خانمان سوزه که فقط خدا میداند.کل زندگی .بازن و فرزند.دودمیشه میره هوا. ولو بچه پادشاه باشی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج