جاباما
۹۹۴۹۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جای خالی ایرانی‌ها در بوندس لیگا

در شرایطی که بوندس لیگا به عنوان اولین لیگ معتبر اروپایی کارش را بعد از کنترل کرونا آغاز کرده اما جای خالی بازیکنی ایرانی در این لیگ جلب توجه می‌کند.

ورزش سه: هفته بیست و ششم بوندس لیگا امروز آغاز می‌شود تا فوتبال به صورت رسمی بعد از شیوع ویروس کرونا در آلمان استارت بخورد. حالا از امروز در حالی چشم فوتبال دوستان به بازی های لیگ آلمان معطوف خواهد شد که بازیکنی از کشورها و قاره های مختلف در این لیگ بازی می‌کنند اما جای خالی فوتبالیستی ایرانی حسابی در ذوق طرفداران فوتبال در ایران می‌زند.

در گزارشی که از آسیایی های لیگ آلمان منتشر شده، نام بازیکنانی از ژاپن، کره جنوبی و استرالیا دیده می‌شود. ماکوتو هاسه‌به هافبک اسطوره ای فوتبال ژاپن که حالا یکی از کاپیتان های اینتراخت فرانکفورت به حساب می‌آید تا یویا اوساکو که این فصل ۱۸ گل برای برمن زده و چانگ هون کوون کره ای و همچنین براندان بورلو و متئو لکی بازیکنان استرالیایی. این در حالی است که ۸ آسیایی هم در بوندس لیگای دو حضور دارند.

نکته ناراحت کننده برای طرفداران ایرانی، غیبت فوتبالیست های این کشور در بوندسلیگا در سال های اخیر است. آخرین بار اشکان دژاگه به ولفسبورگ پیوست و البته نتوانست درخشش گذشته را تکرار کند. پیش از او دانیال داوری با اینترنت برانشوایگ چند سال در فوتبال آلمان نقش آفرینی کرده بود.

اما دو دهه پیش حضور بازیکنان در بوندس لیگا بیش از هر کشور آسیایی دیگری بود: مهدی مهدوی کیا، علی دایی، خداداد عزیزی، علی کریمی، وحید هاشمیان و... بازیکنانی بودند که در تیم های بزرگ فوتبال آلمان نقش آفرینی می‌کردند و حالا جای خود را به فوتبالیست های کره ای و ژاپنی داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج