۹۹۴۹۸۶
۵۳۵۹
۵۳۵۹
پ

لیزر کیوسوئیچ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر کیوسوئیچ، لیزری پیشرفته و باکیفیت و غیرتهاجمی است که با تولید امواج نوری پُرشدت دارای طول موج‌های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر عمل می‌کند. این لیزر می‌تواند انواع لک‌های صورت و بدن را از بین ببرد، تولید کلاژن را افزایش بدهد و قارچ‌های پوستی را نابود کند.

برترین‌ها: لیزر کیوسوئیچ، لیزری پیشرفته و باکیفیت و غیرتهاجمی است که با تولید امواج نوری پُرشدت دارای طول موج‌های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر عمل می‌کند. این لیزر می‌تواند انواع لک‌های صورت و بدن را از بین ببرد، تولید کلاژن را افزایش بدهد و قارچ‌های پوستی را نابود کند. لیزر کیوسوئیچ به این دلیل که نسبت به سایر لیزرها، تماس کمتری با پوست دارد، به بافت‌های اطراف آسیب نزده و عوارض جانبی ناخواسته ایجاد نمی‌کند. لیزر کیوسوئیچ با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارد برای خیلی از عوارض به کار می‌رود:

  • پاک کردن تتو
  • درمان قارچ‌های ناخن
  • لکه‌های پیری
  • لکه‌های خورشیدی
  • ماه گرفتگی یا خال مادرزادی
  • کک و مک
  • خال
  • رگ‌های عنکبوتی
  • لکه‌های شیر قهوه (کافه و لیت)
  • تلانژکتازی
  • آنژیوماز
  • خال‌های لکه شرابی
  • جوانسازی پوست

لیزر کیوسوئیچ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

انواع لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ انواع گوناگونی دارد. میله‌های کریستالی داخل دستگاه لیزر، نوع لیزر‌ها را متمایز می‌کنند. میله‌ها باعث می‌شوند که لیزر‌های کیوسوئیچ در طول موج‌های مختلفی تولید شوند. این طول موج‌های متغیر تعیین می‌کنند که هر یک از انواع لیزر کیوسوئیچ برای چه مصارفی کاربرد داشته باشند. بعضی از انواع لیزر کیوسوئیچ عبارتند از:. لیزر کیوسوئیچ یاگ معمولا برای جوانسازی پوست به صورت غیرفرسایشی، رفع جای زخم‌های تیره و علائم مادرزادی قهوه‌ای استفاده می‌شود. این نوع لیزر کیوسوئیچ می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌های خالکوبی را پاک کند.. لیزر کیوسوئیچ روبی برای حذف رنگ‌های کمتر متداول در تاتو مانند سبز مغزپسته‌ای و آبی آسمانی استفاده می‌شود.. لیزر کیوسوئیچ الکساندریت برای رفع لکه‌های قهوه‌ای و لکه‌های حاصل از نور خورشید و ملاسما به کار می‌رود و می‌تواند رنگ‌های سیاه تاتو را پاک کند.

تفاوت میان لیزر کیوسوئیچ و لیزر‌های معمولی چیست؟

لیزر کیوسوئیچ نوعی خاص از لیزر است که از پالس‌های بسیار کوتاه و شدید استفاده می‌کند. این ویژگی منحصربفرد لیزر کیوسوئیچ، آن را درمانی ایده‌آل برای عوارض پوستی مرتبط با لکه‌ها کرده است. پالس‌های بسیار کوتاه و پُرانرژی ِ منتقل شده با لیزر، سلول‌های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب محو شدن و پاک شدن ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود. در لیزر‌های معمولی از یک طول موج واحد برای انتقال انرژی به ناحیه‌ی مورد نظر که معمولا حاوی آب و رنگدانه و خون است استفاده می‌شود.

لیزر کیوسوئیچ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مراحل انجام لیزر کیوسوئیچ چگونه است؟

پیش از درمان با لیزر کیوسوئیچ، ناحیه‌ی تحت درمان کاملا تمیز می‌شود. گاهی لایه‌ی نازکی از کرم کربن به کار می‌رود تا تاثیر درمان بیشتر شود. این کرم، نور لیزر کیوسوئیچ را پیش از تخریب سلول‌ها و حذف سلول‌های مرده و آلودگی و چربی از لایه‌ی اپیدرم جذب کرده و ضمنا منافذ باز و بزرگ شده‌ی پوست را جمع می‌کند. لیزر کیوسوئیچ برای تمام انواع پوست مناسب بوده و برای کسانی که نگران شُلی پوست، آکنه‌ی فعال یا بدرنگی‌های بعد از آکنه هستند ایده آل است.

لیزر کیوسوئیچ دوره نقاهت بسیار کمی دارد و خیلی از بیماران می‌توانند فورا به فعالیت‌های عادی خود برگردند. اگر شما ضایعات پوستی عمیق‌تری دارید که تحت درمان با لیزر کیوسوئیچ قرار می‌دهید یا قصدتان پاک کردن تاتو است، انرژی بالاتری از لیزر کیوسوئیچ به کار برده خواهد شد. در این شرایط احتمالا دوره نقاهت‌تان کمی بیشتر خواهد بود، زیرا پروسه‌ی التیام‌تان بیشتر طول می‌کشد.

لیزر کیوسوئیچ طی چند جلسه به درمان عارضه می‌پردازد؟

در جلسه‌ی اولی که از لیزر کیوسوئیچ استفاده می‌کنید ۷۵ تا ۸۵ درصد مشاهده خواهید کرد که جای خالکوبی و یا تاتو و ... از بین رفته است. پس از پایان جلسه‌ی دوم و سوم نتیجه‌ی ۱۰۰ درصد را از این دستگاه مشاهده می‌کنید. پس تعداد جلسات درمان با لیزر کیوسوئیچ را کامل کنید.

آیا درمان با لیزر کیوسوئیچ درد دارد؟

استفاده از لیزر کیوسوئیچ سبب سوزش کمی در ناحیه تحت درمان می‌شود و نیازی به استفاده از دارو‌های بی‌حسی در حین درمان نیست. اما اگر پوست حساسی دارید ۳۰ دقیقه قبل از لیزر کیوسوئیچ می‌توانید از یک کرم بی‌حس کننده استفاده کنید.

لیزر کیوسوئیچ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر کیوسوئیچ برای کسانی مناسب است که در پوست خود تعدادی لکه رنگی، بزرگ یا کوچک، جدا جدا داشته و بخواهند آن‌ها را حذف کنند. پزشکان تاکید دارند که اگر هدف درمان از بین بردن فقط چند لکه رنگی است، مناسب‌ترین روش لیزر کیوسوئیچ خواهد بود. اما اگر نقاط لکه زیاد و پراکنده باشند، پیشنهاد می‌دهند از یکی از روش‌های دیگر لیزر، مانند آی پی ال یا لیزر فرکشنال استفاده شود. لیزر کیوسوئیچ برای رفع لک‌های حاصل از نور خورشید روی قفسه سینه، بازو‌ها و یا پا‌ها موثر است. لیزر کیوسوئیچ برای زنان باردار یا بیمارانی که در شش ماه گذشته داروی اکوتان مصرف کرده باشند مناسب نیست. افرادی که سابقه ابتلا به تاول تبخالی یا ویروس تبخال را دارند تا زمانی که این مشکلات را درمان نکنند نمی‌توانند تحت مداوا با لیزر کیوسوئیچ قرار بگیرند.

بعد از درمان با لیزر کیو سوئیچ چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر ناحیه‌ی مداوا شده با لیزر کیوسوئیچ صورت است، حتما سوابق پزشکی خود را از جهت تبخال یا آفت به پزشک‌تان اطلاع دهید، زیرا انرژی لیزر کیوسوئیچ ممکن است این ویروس را فعال نماید. شما در ناحیه‌ی درمان با لیزر کیوسوئیچ، پوسته‌هایی خواهید داشت که شاید چند روز تا دو هفته طول بکشند. توصیه می‌کنیم از وازلین برای نرم کردن این پوسته‌ها استفاده کنید و روی آن‌ها را با بانداژ بپوشانید تا ترمیم شوند.

شاید چند دقیقه تا چند ساعت بعد از درمان با لیزر کیوسوئیچ، احساس سوزش در ناحیه‌ی درمان داشته باشید. نقاط درمان ممکن است قرمز شده و پوسته شوند که باید آن‌ها را بپوشانید تا التیام پیدا کنند. پوسته‌های به جا مانده از لیزر کیوسوئیچ در عرض سه تا ۱۴ روز برطرف خواهند شد که بستگی به محل درمان و مراقبت‌های شما دارد.

لیزر کیوسوئیچ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آیا می‌توان لیزر کیوسوئیچ را با سایر درمان‌ها ترکیب کرد؟

بله، اما در یک روز. زیرا لیزر کیوسوئیچ، گرمای زیادی حین درمان ایجاد می‌کند.

منابع: verywellhealth ، melbournecitydermatology ، advdermatology

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج