۹۹۵۱۸۷
۳۵ نظر
۵۰۰۶
۳۵ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش سایپا به ویدئوی پخش‌شده از شبکه فارسی‌زبان

گروه خودروسازی سایپا در واکنش به پخش یک ویدئوی ساختگی درخصوص نقص فنی در یکی از محصولات تولیدی خود در یکی از شبکه های تلویزیونی معاند خارج از کشور اعلام کرد که این روش تخریب صنعت خودرو ایران، نخ‌نما شده و گرچه ایراد موتوری ادعا شده در این ویدئو از نظر فنی و مهندسی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست، اما در صورت اثبات این ادعا، یک خودرو کوییک نو به این مشتری اهدا خواهد کرد.

سایپا نیوز: گروه خودروسازی سایپا در واکنش به پخش یک ویدئوی ساختگی درخصوص نقص فنی در یکی از محصولات تولیدی خود در یکی از شبکه های تلویزیونی معاند خارج از کشور اعلام کرد که این روش تخریب صنعت خودرو ایران، نخ‌نما شده و گرچه ایراد موتوری ادعا شده در این ویدئو از نظر فنی و مهندسی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست، اما در صورت اثبات این ادعا، یک خودرو کوییک نو به این مشتری اهدا خواهد کرد.

به تازگی یک شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان که رویکرد ضد ایرانی و ضد انسانی خود را بارها، به ویژه در برقراری ارتباط مستقیم با سخنگوی تروریست‌های حمله به مراسم گرامیداشت دفاع‌مقدس که ده‌ها غیرنظامی از جمله یک کودک چهار ساله را به شهادت رسانده بودند، نشان داده، ویدئویی را پخش و منتشر کرده که در توضیح نوشته شده روی آن، ادعا شده که یک دستگاه خودرو کوییک صفر کیلومتر تولیدی گروه خودروسازی سایپا بدون یک پیستون به تعمیرگاه رفته است!

با وجود اینکه تعداد زیادی از هموطنان و متخصصان حوزه مکانیک خودرو در بخش نظرات صفحه مجازی این شبکه تلویزیونی از منظر فنی، مهندسی و مکانیکی صحت این ادعا را زیر سوال برده و این اتفاق را غیرممکن دانستند، گروه خودروسازی سایپا جهت تنویر افکار عمومی توجه به چند نکته را ضروری می‌داند:

۱- موتور محصولات سایپا در شرکت مگاموتور تولید و مونتاژ می‌شود و تک به تک این موتورها در این شرکت تحت تست‌های مختلف از جمله Hot test قرار می گیرند که بی‌شک در صورت وجود چنین اشکال و ایراد بارزی، قطعا تشخیص داده شده و رفع می‌شد.

۲- علاوه بر تست‌های متدوال در شرکت مگاموتور، محصولات گروه سایپا در خطوط تولید و مونتاژ نیز تحت تست‌های کنترلی و کیفی گوناگون از جمله roll test و تست‌های جاده‌ای قرار می‌گیرند که در طول انجام این تست‌ها، موتور روشن بوده و عامل حرکت خودرو است. در صورتی که پیستون وجود نداشته باشد یا در جای خود قرار نگرفته باشد، در اولین استارت، موتور ضربه شدید خواهد خورد و اصلاً روشن نمی‌شود.

۳- علاوه بر انجام تست‌های ذکر شده، خودروها در مراحل مختلف تولید و بعد از آن برای انتقال به سازمان فروش و نمایندگی به منظور تحویل به مشتری، چندین کیلومتر پیمایش دارند که در صورت وجود چنین اشکالی، این حرکت‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

۴- در ویدئوی منتشر شده، مشاهده می‌شود که سپر جلوی خودرو علاوه بر داشتن خط و خش‌های مشخص، به طور کامل بسته نشده، خودرو فاقد آرم جلو و قاب آئینه بغل است، بخشی از سیم‌کشی خودرو باز شده و از همه مهمتر، خودرو فاقد پلاک راهنمائی و رانندگی است. از آنجا که پلاک در تمامی محصولات این گروه خودروسازی، قبل از خروج از کارخانه یا در محیط نمایندگی، روی سپر خودرو نصب می‌شود و با در نظر گرفتن نکات ذکر شده، این احتمال تقویت می‌شود که این ویدئو ساختگی بوده و پس از فروکش قیمت‌ها در بازار خودرو و ناکامی عناصر معاند در مانور گرانی، با هدف تخریب صنعت خودرو و ملتهب نگهداشتن شرایط این صنعت استراتژیک ساخته و منتشر شده است.

۵- مهمترین نکته ای که درخصوص این ویدئو می‌توان اشاره کرد این است که با وجود ادعای مطرح شده مبنی بر صفر کیلومتر بودن خودرو، چرا مشتری محترم برای رفع ایراد، خودرو را به نمایندگی مجاز سایپا نبرده تا با استفاده از گارانتی خدمات پس از فروش، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای نسبت به رفع ایراد یا حتی تعویض قطعات اصلی خودرو اقدام کند؟

۶- طبق شنیده‌ها، در ماه‌های گذشته، دست‌اندرکاران و عوامل این شبکه معاند، با برقراری تماس با تعدادی از خبرنگاران داخل کشور مبالغ قابل توجهی را برای دریافت اخبار و مطالب تخریبی علیه صنعت خودرو و کشف راه‌های مقابله خودروسازان با تحریم‌ها، پیشنهاد داده بودند که اهالی شریف رسانه و قلم، از همکاری با آنها اجتناب کردند تا این اقدام در نطفه خفه شود.

از این رو، دور از ذهن نیست که پوندها یا دلارهای پیشنهادی به خبرنگاران شرافتمند، برای ساخت چنین ویدئوهایی هزینه شده باشد. البته ساخت محتوا و ویدئوهای ساختگی با تحریک یا اغوای شبکه‌های معاند خارجی، شیوه نخ‌نمایی است که کارکرد خود را از دست داده است.

۷- گروه خودروسازی سایپا لازم می‌داند که به صورت رسمی از هموطنان، متخصصان، خبرنگاران و عزیزانی که در بخش نظرات صفحه مجازی این شبکه فارسی‌زبان معاند یا در رسانه‌ها و صفحات شخصی خود، نسبت به ساختگی بودن این ویدئو و کذب بودن محتوای آن اطلاع‌رسانی و روشنگری کرده‌اند، تشکر و قدردانی کند. این رخداد می‌تواند آغازی باشد بر افزایش سواد رسانه‌ای فعالان فضای مجازی و آغاز حرکتی باشد تا هر محتوایی بدون پشتوانه علمی و کارشناسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر نشود یا اگر شد، مورد پذیرش قرار نگیرد.

۸- در سال‌های اخیر، خودرو و خرید و فروش آن برای مردم به عنوان کالای مصرفی یا سرمایه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار بوده به گونه‌ای که حتی یک نوع خودرو نظیر «پراید» از قالب یک وسیله تردد خارج شده و تبدیل به نماد شرایط اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و تورم شده است، لذا پس از نقش‌آفرینی دلالان که موجب آشفتگی‌های اخیر در بازار خودرو شد و سپس فروکش کردن این التهابات و کاهش شدید قیمت‌ها، رسانه‌های ضدایرانی که در مانور گرانی خودرو و مقصر دانستن خودروسازان ناکام شده‌اند، با انتشار ویدئوهای ساختگی، موضوع کیفیت را سوژه کرده و با ربط‌دادن برخی ادعاهای بی‌اساس به محصولات خودروسازان، تلاش می‌کنند در سال جهش تولید، جامعه را نسبت به تولید محصولات داخلی ناامید و مایوس کنند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که گروه خودروسازی سایپا آمادگی دارد تا پس از مراجعه مالک خودرو مذکور به یکی از نمایندگی‌های سراسر کشور، باز هم موضوع را مورد بررسی فنی قرار داده و فارغ از هر نتیجه‌ای، اطلاعات دقیق‌تری را به‌صورت شفاف در اختیار افکار عمومی قرار دهد. همچنین در صورت مراجعه مشتری محترم و اثبات ادعای مطرح شده در ویدئو، گروه خودروسازی سایپا یک دستگاه خودرو کوییک نو و صفر کیلومتر به ایشان اهدا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سال ۹۰یه پراید من خریدم از یه دست انداز خیلی با سرعت نبودم رد شدم شاسی جلوش ترک خورد ...الان گردن نمیگیرید اشغال تولید میکنید بی وجدانها ...لاقل گردن بگیرید
      قطعات دست دوم یا بی کیفیت چینی رو روی خودرو میزارید خجالت بکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره بابا اصلأ سایپا کیفیتش بنزه
        چرا شبکه‌های معاند و ایادی خودفروخته خائن امپریالیسم جهانخوار صهیونیستی براش حرف در میارن .
        الآن همه‌ی مردم ایران کاملآ راضی هستند از سایپا و ایران‌خودرو ،
        نمی‌بینید تو صف می‌ایستن تا سایپا و ایران‌خودرو بخرن ، چرا کسی برای بنز و بی‌ام‌دبل‌یو توی صف نمی‌ایستن ؟

      • @%@%@%@%@

        من یک تیبا از سایپا تحویل گرفتم آن مامور ماشین را روشن تحویل من داد رفتم درب خانه گارک کردم
        فردا صبح آمدم برم سر کار هر چه استارت زذم هیچ صدایی شنیده نمیشد کاگوت را بالا زدم با کمال تعجب دیدم اصلا روی ماشین استارت نیست
        به سایپا رفتم گفتن استارت گارانتی نداره
        پیش مدیر عامل رفتم چند روز آلاف آخرش هم ندادن که ندادن
        خلاصه دزد بازاره

    • بدون نام

      صدا ضبطا کم کن یه کم عقب عفب برو یهو یه پیستون درمیاره درست میشه .

    • بدون نام

      پیستون ماشین چه ربطی به حمله تروریستی داره !!!

    • بدون نام

      نمیخواد تخریب کنند محصولاتتون خودشون خراب هستن و همه تون جنایتکار و بی وجدان هستین

    • بدون نام

      این شبکه تلویزیونی یکی ازخودفروخته ترین شبکه های مخالف نظام ایرانه من بیننده این کانال بودم ولی توقضیه کرونا برام ثابت شدفقط هدفشون اینه تودل مردم راخالی کنند بجای روحیه دادن بملت خودشون به آل سعود خدمت کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاج آقا از شما بعیده بیننده همچین کانال های سخیفی باشید ما از شما توقع داریم فقط شبکه قرآن تماشا کنید

    • بدون نام

      اخه پراید چه مزایایی داره ازش تعریف بکنن پراید باعث مرگ هزاران انسان بی گناه شده ادم کش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        18/46کاربر گرامی یعنی میفرمایید که پراید آنها را کشته،!!! آن جمع یا سکته میکردند یا زلزله آنها را میکشت و یا سیل و کرونا،!!! حال بفرض اینکه پراید آن جمعی که میگویید راحت شدن، خودکشی نکرده اند، بشمابگم پراید هم سهمیه ای دارد دیگه، نه، چرا،؟؟؟

      • ال ال

        این ها که جان مردم ارزشی نداره ماموریت اینها گرفتن جان مردم بوده با انواع ترفند؟؟

    • بدون نام

      همین بلا را ایران خودرو سر ما در آورد و شکایت به هیچ جا نرسید و آخرش خودم مقصر شدم

    • بدون نام

      همه دروغ میگن سایپا راست میگه ببینید ماشین ای بی کلینتون را چشم داری قشنگ ببین

    • بدون نام

      وقتی دروغه چرا اینقدر خودتونو باختین؟!!!

    • بدون نام

      در اینکه خودرو سازی ایران و مافیای گرداننده جز پاکترین مافیاهای جهان هستند هیچ شکی نیست، به همین خاطر این سیاه نمایی از طرف اسرائیل غاصب و رژیم آل سعود به شدت محکوم میشه ....در حالی که اماراتی ها پا برهنه سوار بنز میشن مردم ما ۷۰ میلیون تومن جرینگی پراید میخرن، این حرفا چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها بی وجدانند اما با 90میلیه در اروپا یک خودرو توپ میشود خرید نه لگنی به اسم پراید در ضمن شما که سازنده خودرو نیستید که ناراحت شدید شما واردکننده قطعات بی کیفیت چینی هستید و انها را سرهم میکنید و با قیمت بسیار بالا و افسار گسیخته به ملت غالب میکنید

    • سادی

      راست میگن بنده خداها
      شرکت های بنز ، بوگاتی و فراری درخواست های متعددی برای همکاری با شرکتهای خودرو سازی ایران دادن.
      اونها خواستن از تجربیات این شکرتها استفاده کنن

    • بدون نام

      خودرو=معاند؟چراچرت‌میگید‌ خودرویایرانی که چی بگم آفتابه ایرانی معاندنمیخواد‌ سمندپژو‌ هزارتومن‌نمی‌ارزه اگه راست میگیدآزادکنیدواردات‌خودرو‌‌راتاببینید‌ خودروایرانی ارزشی داره یانه

    • عبدالرضا احمدی

      آخر هنوز که هنوزه شاصی برای پراید نتوانستین طراحی کنید که بیش از یگ قوطی که دست می شود لهش کرد جوری می گوید صنعت خودرو سازی آنگار بوگاتی می سازد والله ملت نا امید کرده این خودروسازی

    • بدون نام

      بخدا من تیبا گرفتم سپر ش رنگ پس میده سرعت بالا فرمانش میلرزاند بردمش نمایندگی صدیقی کرمانشاه اصلا جوابم ندادند

    • بدون نام

      میخوان کسی که ابن ویدیو را فرستاده به شبکه معاند بخاطر هدیه کوییک نو خودشو نشون بده اینجوری بگیرن با چوب تر ماساژش بدن

    • بدون نام

      اقای‌محترم‌توراست‌میگی‌اگه‌اینطوره‌که‌شمامیگین‌چرایه‌ماشین‌باکیفیت‌نمیسازین‌این‌ماشین‌پرایدشماروکره‌انداخت‌سطل‌اشغال‌اماشما‌هنوز‌دارین‌مردموگول‌میزنین‌من‌بااینکه‌ماشین‌ندارم‌امایه‌سئوال‌ویه‌نظربهدولت‌محترم‌میدم‌به‌اونهایی‌که‌ماشین‌ندارن‌اجازه‌بدین‌تا‌یه‌ماشین‌دسته‌دوم‌ازدوبی‌بدون‌واسطه‌وحق‌گمرک‌کم‌واردکنن‌‌چون‌بااین‌پولی‌که‌به‌ارابه‌مرگ‌میدن‌میتونن‌بهترین‌ماشینوبخرن

    • بدون نام

      یعنی من عاشق بند ۶ شدم!!

    • مکانیک

      اونایی که پراید میخرن قطعا مشکل مغزی دارند و بهتره معاینه بشن. چون اگه با یک چهارم این پول یه تویوتای مدل ۳۰ سال پیش هم بخرن، بهتر کار میکنه و اصلا خراب نمیشه.

    • رضا شمسی

      چیو دیگه خراب کنه از این بد ترم مگه میشه

    • چراغی

      خدا خودش شاهده من سال 94 پژو پارس صفر خریدم تعویض دنده اش مشکل داشت نمایندگی کاری نکرد بردم پیش یک مکانیک آزاد . تعمیرات که انجام داد گفت دیسک و صفحه آردی براش گذاشته اند

    • بدون نام

      لیاقت مردم ایران همینه تازه پراید از سرشون هم زیاده پس چرا غور میزنین وقتی آدم بی لیاقت میره 70الی90ملیون میده به پراید پس دیگه چی لیاقتش همینه از سر ملت هم زیاده خودشون خواستن خوب وقتی کسی نخره وبمونه دست دولت ببینم اون وقت پراید میشه 20 تومان یا نه پس وقتی پول هنگفت به یه پراید میدن همینه

    • بدون نام

      ایران خودرو هم بدتر از سایپا است پژو از رده خارج شده عهد بوق چرا اینقدر گرونه گلا محصولات بی کیفیت ولی گران

    • بدون نام

      به والله خودم دیدم کارتون خواب ها به جای سطل اشغال جهت جمع کردن زباله از پراید استفاده می‌کنند. جهت یاداوری مدیریت محترم سایپا.

    • بدون نام

      تخریب صنعت خودرو ایران؟؟؟؟ صنعت گاری هم نیستید...

    • بی نام

      واردات را آزاد کنید بعد مشخص میشه سایپا بی عیب و نقص امتحان مجانی قوطی روغن 18 کیلویی رنگ میکنید میزنی کاپوت وگلگیر خجالت نمی کشید ازش تعریف مکنید از خدا بترسید از قوه قضاییه محترم تقاضای پیگیری را داریم ممنون

    • ایرانی

      پژو وپراید سمند نداره همه یکی هستند رو کارت و سند شان نوشته رنگ متالیک دو سال ازش بگذره فکر می کنی مرص گر گرفته مثل شتر گری شده از خون شهدا انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خجالت نمی کشید برای همین هم مردم را سالها سرگردان هم میکنید

    • بدون نام

      آخه محصولات سایپا وایران خودرو دیگه نیازی به گفتن شبکه های زدانقلاب نداره خودش ماشین های ایرانی خودش داره داد میزنه ولی مردم فلک زده ایران از روی مجبوری بایدبا قیمت چندین برابر بگیرن وسواربشن که زودتر بمیرن

    • 2001

      خدایی ارابه مرگ شما تعریف کردن داره تو تمام کشورای بی دین با پول پراید ملت بهترین ماشینهای المانی و امریکایی و سوار میشن با امکانات ب روز ولی ما ک ادعای مسلمونی میکنیم شرکت هامون فقط دارن سر مردم کلاه گشاد میزارن ازون طرف هم هیچ ایرادی رو ب خودشون وارد نمیدونن

    • بدون نام

      خوبه ک داره ب شما هم بر میخوره لعنتیای کثیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج