۹۹۵۲۳۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تغییر کاربری خانه تاریخی حسام لشکر به مجتمع تجاری!

یک منبع آگاه از تصمیم مالکان حقیقی خانه تاریخی حسام لشکری برای تاسیس مرکز تجاری به جا این بنا خبر داد.

اسکان نيوز: بنا تاریخی حسام لشگر یکی از بناهای تاریخی محله بازار است که در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۷۳۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد. این بنا دارای دو بخش غربی و شرقی است. بخش غربی در خردادماه سال ۱۳۹۳ به طور کامل تخریب شد اما بخش شرقی همچنان سالم و پابرجاست. پس از طرح دعوی از سوی مالک بخش شرقی در دیوان عدالت اداری مبنی بر خروج بنا از فهرست آثار ملی کشور، رای اولیه این بنا در سال ۱۳۹۳ مبنی بر خروج صادر شد و رای بدوی نیز در سال ۱۳۹۴، رای اولیه را تائید کرد و این اثر تاریخی از ثبت ملی خارج شد.

در ابلاغیه سال ۹۵ دیوان به شهرداری منطقه ۱۲ علاوه بر خروج این اثر از فهرست آثار ملی، شهرداری منطقه ملزم به صدور مجوز تخریب و نوسازی ملک نیز شده است. مدیریت میراث فرهنگی نیز پس از ابلاغیه دیوان عدالت اداری در سال ۹۵ در نامه‌ای به شهرداری منطقه ۱۲ اعلام کرده که رای دیوان عدالت اداری اجرا شود. با توجه به تبصره ماده ۲-۱-۶ ضوابط و شاخص‌های بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، بازسازی در این بخش از شهرها صرفا به‌صورت عین به عین امکان‌پذیر خواهد بود.

تغییر کاربری خانه تاریخی حسام لشکر به مجتمع تجاری!

طبق گفته منابع آگاه مالکان حقیقی این ملک به‌دنبال تاسیس یک مال در محل این خانه تاریخی هستند. در این پروژه بناست 13 پلاک تجمیع می‌شود و ساخت این مال در مسیر عباس‌آباد بازار یک آسیب بزرگ به میراث این محدوده وارد خواهد کرد. در این راستا دو پرونده مجزا شامل هفت پلاک در قالب یک پرونده و شش پلاک دیگر در قالب یک پرونده دیگر قصد اخذ مجوز ساخت و ساز دارد.

برنا نوشت: امروزه شاهد هستیم جرثقیل‌های بزرگی در سطح بازار و در خانه حسام لشگر وجود دارد که آلودگی بصری به تمام معنا خلق کرده است. امید است بر طراحی این مجموعه نظارت شده و طبق الگوهای منطبق با معماری منطقه عملیات بازسازی صورت گیرد تا شاهد لطمه‌ای دیگر به این مجموعه تاریخی نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینارو ولشون کنی تخت جمشید رو هم خراب می کنند جاش پاساژ می سازند !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج