جاباما
۹۹۵۳۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ویلموتس: مشکلی با شروع فوتبال ندارم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر بازیکن بودم با شروع مجدد فوتبال در این شرایط مشکلی نداشتم.

خبرگزاری مهر: مجله «dhnet» بلژیک برای آخر هفته خود مصاحبه ای تفصیلی با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است. ویلموتس که سابقه بازی در تیم شالکه آلمان را هم دارد، در این گفتگو صرفا درباره فوتبال آلمان صحبت کرده و حرفی از کار در ایران و تجربیاتش به میان نیاورده است.

این مجله در ابتدای این مصاحبه نوشته است: «ویلموتس از خانه خود در بوردو مصاحبه درباره بوندس لیگا را پذیرفت؛ اگرچه او به اسلوونی چشم داشت جایی که دو پسرش به تازگی تست کرونا ویروس داده بودند؛ رنو و مارتن ویلموتس موفق شده اند تمریناتشان را در باشگاه خود از سر بگیرند. رقابت های اسلوونی می تواند اوایل ماه ژوئن از سر گرفته شود تا قهرمان پشت درهای بسته تعیین شود؛ مثل آلمان.»

در ادامه، ویلموتس در پاسخ به این سئوال که آیا شروع لیگ آلمان اتفاق خوبی است؟ گفت: به نظر می رسد تصمیم برای شروع لیگ آلمان به دلیل میزان مرگ و میر کمتر این کشور در مقایسه با کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا یا بلژیک است. اگر شرایط بهداشتی رعایت شود، مشکلی برای بازی ها نمی بینم. علاوه بر این، مسابقات پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار می شود و بنابراین سلامت مردم در خطر نیست.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که فکر می کند دلیل برتری آلمان نسبت به سایر کشورها در بحث مدیریت کرونا چیست؟ اظهار کرد: هیچکس نمی تواند این بحران را پیش بینی کند اما آلمان صنایع لازم را برای ساختن ماسک و ژل دارد. این واکنش می تواند سریع و موثر باشد. در فرانسه و بلژیک برای داشتن تجهیزات زمان لازم بود. آلمانی ها به کار خود برگشته اند و می خواهند دوباره ورزش را از سر بگیرند.

ویلموتس درباره اینکه آیا این مسئله ریشه در ذهنیت و نظم آلمانی ها هم دارد؟ تاکید کرد: بله درست است. نظم و انضباط در ذهن آلمانی ها ریشه کرده است. زمانی که من در آلمان رانندگی را آغاز کردم به این موضوع پی بردم. سرعت در بزرگراه های آلمان به جز در بخش های خاصی آزاد است. اگر محدودیت سرعت ۸۰ کیلومتر باشد، همه آنرا رعایت می کنند. هیچکس با سرعت ۸۲ کیلومتر رانندگی نمی کند. رانندگان آلمانی با چراغ زدن به من می گفتند که به سرعت احترام بگذارم. آنها یکدیگر را اصلاح می کنند.

بازیکن سابق شالکه درباره میزان خطر ابتلای بازیکنان به کرونا تاکید کرد: فوتبالیست ها سالم و مدام تحت نظر پزشک هستند. خطر ابتلا به کرونا صفر نیست اما بسیار کمتر از دیگر افراد جامعه مثل کارگران و مغازه داران است که هرگز دست از کار نکشیدند آنهم با حقوق بسیار کمتر. اگر یک فوتبالیست تصمیم گرفت بازی نکند این حق او است اما باید حقوقش هم کاهش یابد. اگر یک فوتبالیست بودم مشکلی با از سرگیری بازی ها نداشتم. اگر بیش از دو ماه بدون فوتبال در خانه می ماندم مشکلم بیشتر بود.

ویلموتس در ادامه صحبت هایش تاکید کرد که بازی امروز شالکه و دورتمند را تماشا می کند. او از خاطراتش از زمان بازی در شالکه صحبت و به تعطیلی فوتبال در فرانسه اشاره کرد که مورد انتقاد قرار گرفته است.

وی همچنین گفت که با همبازیان سابق خود در شالکه گروهی را در فضای مجازی تشکیل داده و این گروه همدیگر را سالی یک بار ملاقات می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج