۹۹۵۵۷۶
۱۱ نظر
۵۳۳۱
۱۱ نظر
۵۳۳۱
پ

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

غذا‌های آفریقایی همانند قاره‌اش پر از شگفتی و رنگ هستند و امتحان کردن آن‌ها را برای یک بار هم که شده، برای هر کسی واجب است! از غنا تا اوگاندا، از آفریقای جنوبی تا مراکش، می‌توانید ترکیبی جادویی از انواع عطر‌ها و طعم‌ها را با هزینه‌ای مناسب پیدا کنید.

وب‌سایت ایوار - ساناز محمدی: غذا‌های آفریقایی همانند قاره‌اش پر از شگفتی و رنگ هستند و امتحان کردن آن‌ها را برای یک بار هم که شده، برای هر کسی واجب است!

از غنا تا اوگاندا، از آفریقای جنوبی تا مراکش، می‌توانید ترکیبی جادویی از انواع عطر‌ها و طعم‌ها را با هزینه‌ای مناسب پیدا کنید. به لطف ادویه‌های مختلف و محصولات فصلی کشاورزان، غذا‌های خیابانی در قاره‌ی آفریقا به راستی شگفت انگیز هستند. در این مقاله به معرفی ۱۰ غذای خیابانی آفریقا می‌پردازیم؛ غذا‌هایی که هیچ مسافری نباید آن‌ها را از قلم بیندازد.

۱. بوبوتی

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

«بوبوتی» (Bobotie)، غذای ملی آفریقای جنوبی است. برای طبخ این غذا، از گوشت گاو تکه شده همراه با میوه خشک و ادویه‌های گرم مانند جوز هندی، فلفل فرنگی و پودر کاری استفاده می‌کنند و سپس با سس کاستارد آن را تا زمانی که طلایی‌رنگ شود، می‌پزند. به اعتقاد مردم، بوبوتی در اصل از بردگان اندونزیایی در زمان امپراتوری هلند، در قرن هفدهم میلادی به جای مانده است.

۲. پوله یاسا

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

«پوله یاسا» (Poulet Yassa) یک خوراک لذیذ از جوجه آبدار و ترد نام دارد که از منطقه‌ای در سنگال ریشه گرفته است. برای طبخ این غذا، پا‌های جوجه را در روغن بادام زمینی، آب لیمو، مقدار زیادی پیاز، ادویه و سرکه به مدت یک شب می‌خوابانند و روی زغال چوب می‌پزند. نتیجه غذای بسیار لذیذی خواهد بود که می‌توان آن را همراه با «کوسکوس» یا موز سبزِ کبابی میل کرد.

۳. گتسبی

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

«گَتسبی» (The Gatsby)، ساندویچی با یک نان باگت بزرگ است که با مقدار قابل توجهی سیب‌زمینی سرخ‌شده پر می‌شود. گتسبی به طور اتفاقی توسط رشاد پندی در دهه ۱۹۷۰ میلادی ابداع شد؛ وقتی پندی از محل کار، گرسنه به خانه می‌رسد، هر چه دم دست بوده را در یک نان باگت می‌ریزد. نتیجه‌ی کار آن‌قدر خوب بوده که آن را به مردم محلی کیپ تاون معرفی می‌کند و به سرعت هم نامش بر سر زبان‌های می‌افتد. این ساندویچ می‌تواند ۴ نفر را سیر کند!

۴. کلوله

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

گاهی وقت‌ها بهترین غذا‌های خیابانی، ساده‌ترین آن‌ها هستند. «کِلِوله» (Kelewele)، یک میان وعده غنایی بوده که از موز سبز کبابی با نوعی فلفل قرمز، نمک و زنجبیل تهیه می‌شود. این موز‌ها به رنگ قهوه‌ای-طلایی هستند که بیرون آن‌ها ترد و درون آن‌ها نرم و آبدار است. کلوله معمولاً با گوشت و خوراک لوبیا سرو می‌شود، اما می‌توان آن را به عنوان یک میان وعده دلپذیر هم میل کرد.

۵. سایا

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

«سایا» (Suya) از میان اسنک‌های باربیکیو در نیجریه است. تکه‌هایی از گوشت گاو، مرغ یا ماهی در مخلوطی از بادام زمینی، پاپریکا، پودر پیاز و زنجبیل سرخ شده و سپس روی حرارت طبخ می‌کنند. سایا معمولاً در غرب آفریقا نیز محبوب بوده که می‌توانید در سراسر نیجریه در کنار خیابان‌ها پیدا کنید.

۶. بانی چو

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

«بانی چاو» (Bunny Chow) در سراسر جهان زبانزد خاص و عام است، به طوری که در لندن، یک رستوران اختصاصی برای این خوراک لذیذ افتتاح کرده‌اند. بانی چو در واقع یک قرص نان بوده که درون آن با گوشت ادویه‌دار و سبزیجات پر می‌کنند. ریشه‌ی این غذا به کارگران هندی در اواخر قرن نوزدهم در آفریقای جنوبی برمی گردد؛ زمانی که آن‌ها به دنبال وعده‌ای ارزان، اما مغزی بودند تا انرژی لازم برای کار در مزارع نیشکر را داشته باشند.

۷. موفو گسی

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

بدیهی است که چرا ماداگاسکار با غذا‌های خوش رنگ و لعابش، یک بهشت گرمسیری شناخته می‌شود؛ غذا‌های خیابانی با چاشنی ّهای شیرین از میوه‌های استوایی گرفته تا شیر نارگیل، مزه‌دار می‌شوند. «موفو گسی» (Mofo Gasy) یک نان شیرین ماداگاسکاری مخصوص صبحانه بوده که از آرد برنج، شیر غلیظِ شیرین، مخمر و وانیل تهیه شده و به آرامی روی یک اجاق زغالی پخته می‌شود. بهتر است این غذا را گرم و همراه با یک فنجان قوه تازه میل کنید.

۸. چباکیا

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

شیرینی‌ها که در مراکش پخت می‌شوند، بسیار معروف‌اند؛ مانند باقلوا با چای شیرین نعنایی. اگر هم می‌خواهید یک شیرینی غیرمعمول را امتحان کنید، «چباکیا» (Chebakia)، بیسکویت‌های کنجدی موریشی، را از قلم نیندازید. این بیسکوییت‌ها از خمیر‌های سنتی مراکشی که به شکل گل رز درآمده تهیه می‌شوند. سپس آن‌ها را سرخ کرده و در گلاب، عسل و کنجد آن را می‌پزند. چباکیا معمولا در ماه رمضان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۹. رولکس

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

«رولکس» (Rolex) که معمولاً در شهر‌های ماساکا و کامپالا خورده می‌شود، یک فست فود محبوب در میان مردم اوگاندا است. برای طبخ این غذا از نانی مخصوص که با تخم‌مرغ پخته، کلم رنده‌شده، گوجه فرنگی و پیاز پر می‌شود، استفاده می‌کنند. رولکس میان وعده‌ای بسیار دلپذیر و ارزان قیمت است که در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توان آن را خورد. این غذا حتی راه خود را به منوی رستوران‌های «کامپالا» نیز باز کرده است.

۱۰. قهوه اتیوپی

۱۰ غذا در قاره آفریقا که دهان شما را به آب می‌اندازد

اگر از عاشقان قهوه هستید نباید جشن‌های قهوه که در خیابان‌های اتوپیی برگزار می‌شود را از دست بدهید. این جشن‌ها رویداد‌های اجتماعی بسیار مهمی بوده که رهبران در آن گرد هم می‌آیند و در مورد مسائل سیاسی روز به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. برای درست کردن این قهوه مخصوص، ابتدا دانه‌های تازه آن را تفت داده، آسیاب کرده و سپس به آرامی درون قهوه جوش‌های سفالی به نام «جبنا» (Jebena) دم می‌کنند. سپس آن را از یک صافی رد می‌کنند و درون فنجان‌های چینی می‌نوشند. این قهوه را معمولاً همراه با پاپ کورن، بادام زمینی یا جو پخته‌شده سرو می‌کنند. نوع معطر آن هم با مقدار زیادی شکر نوشیده می‌شود.

منبع: theculturetrip

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • •••

      اااااووووووفففففففف!

    • بدون نام

      طرز تهیشون کامل مینوشتین، دهنم آب افتاد :/

      پاسخ ها

      • ی.ب

        من همین الان غذا خوردم حالم بهم خورد اینو نگاه کردم :|

    • بدون نام

      با اینا باید دهنمون آب می افتاد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه باس با ابگوشت دهنمون اب بیافته :/

    • بدون نام

      مرسی خوب بود

    • بدون نام

      مرسی خوب بود

    • بدون نام

      مرسی خوب بود

    • بدون نام

      مرسی خوب بود

    • بدون نام

      قهوه هاش به نظر خوب میان

    • بدون نام

      من یه چیزی تو مایع های رولکسو درست کردم،جالب بود،بیشتر سالم و مقوی بود و شبیه سمبوسه میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج