جاباما
۹۹۵۵۸۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

داورزنی: آینده والیبال ایران باید تضمین شود

رئیس فدراسیون والیبال، گفت: باید برای کمیته آموزش و استعدادیابی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آینده والیبال ایران تضمین شود.

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون والیبال، گفت: باید برای کمیته‌ آموزش و استعدادیابی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که آینده والیبال ایران تضمین شود.

محمدرضا داورزنی در نشست کارگروه مشورتی کمیته آموزش و استعدادیابی، اظهار داشت: حوزه متنوع آموزش و پژوهش، استعدادیابی و مربیان اهمیت ویژه‌ای برای فدراسیون والیبال دارد که شاید ماهیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشند.

وی با ابراز تشکر از افرادی که در ۳۰ سال گذشته در این حوزه‌ها فعالیت کردند، تصریح کرد: وضعیت امروز والیبال ایران، مرهون تلاش و زحمات این افراد است. اما در این نشست باید مشخص کنیم که از کمیته مربیان، آموزش و استعدادیابی چه انتظاراتی داریم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به سئوال‌های مطرح شده از سوی کارشناسان در رسانه‌ها مبنی بر این که چرا فدراسیون، کمیته مربیان یا فنی ندارد، گفت: ابتدا باید درک مشترکی از تشکیل و فعالیت این کمیته‌ها داشته باشیم. در مشورت‌های انجام شده، کارشناسان بعضاً توقعات و خواسته‌های صنفی را برای ایجاد این کمیته‌ها و کمیته‌های آموزش و استعدادیابی بیان می‌کنند، در صورتی که نگاه فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی والیبال، متفاوت و علمی و آموزشی است.

داورزنی در ادامه با طرح دو سوال که آیا همانگونه که والیبال ایران در رده‌های سنی و بزرگسالان در جهان رشد کرده ، در حوزه آموزش، استعدادیابی و مربیان فعالیت کرده‌ و آیا خروجی آموزش فدراسیون، انتظارات والیبال ایران را پوشش داده است؟ گفت: نگاه به کمیته آموزش نباید تنها کمی باشد و فقط به برگزاری کلاس‌ها اهمیت دهیم.باید نقاط ضعف شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها، برنامه‌ریزی شود و در مرحله بعدی نیازهای والیبال برای ۱۰ سال آینده مشخص شود تا برای برطرف کردن آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال پس از اظهار نظر شرکت‌کنندگان در این نشست مشورتی و در جمع‌بندی نظرات ارائه شده، گفت: موضوعات متنوعی ارائه شد و شاید نیاز به جلسات مشورتی بیشتری برای بررسی این موارد باشد.

وی با بیان این که آموزش موضوعی تکنیکال هست و در دهه‌های اخیر نیز بین آموزش تئوری و علمی تضادهایی وجود داشته، ادامه داد: اگر بتوان از ترکیب این دو در آموزش و استعدادیابی فدراسیون استفاده کرد، قطعا نتایج بهتری به دست می‌آید.

داورزنی با یادآوری این که در استعدادیابی و آموزش فدراسیون والیبال کارهای زیادی انجام شده، گفت: نتایج این فعالیت‌ها منجر به حضور بازیکنان بزرگی در تیم‌های ملی و رده‌های سنی والیبال ایران شده، اما گاهی بازیکنانی به دلایل متعدد از گردونه والیبال خارج شدند که به نوعی سرمایه‌سوزی محسوب می‌شود. باید برای کمیته‌ آموزش و استعدادیابی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که ضمن تضمین آینده والیبال ایران، به نیازهای جدید ورزش مانند مباحث روانشناسی و… نیز توجه شود.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که تلاش می‌کنیم ترکیبی از دوستان با توانمندی‌های مختلف را در اعضای کمیته آموزش و استعدادیابی داشته باشیم، تاکید کرد: ابتدا باید اهداف نهایی این کمیته مشخص شود و در ادامه به شکل ظاهری آن بپردازیم، اما نباید ارتباط با دانشگاه‌ها را فراموش کنیم؛ زیرا متناسب با نیاز می‌توانیم از توانایی دانشگاه‌ها در زمینه آموزش و استعدادیابی استفاده کنیم.

نشست کارگروه مشورتی کمیته آموزش و استعدادیابی امروز (یکشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی و با حضور وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی سرپرست دبیری، مهناز شاددل مشاور امور بانوان، حسینعلی مهران‌پور، رحمت نوری، احمد لاهوتی، جواد مهرگان، علی پورعروجی، جعفر هوتهم، علی فتاحی، محمد معانی، میترا شعبانیان، فریبا سلیمانی، فریبا صادقی، شیوا آزادفدا و نازآفرین فونودی برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب زود تر مربی انتخاب کن

    • بدون نام

      شما اول برو دعا کن که یه وقت تو یه مسابقه با اسرائیل نیافتی.
      اون وقت دیگه مجبوری بازی نکنی و تیم ملی تعلیق میشه
      بعدش دیگه نیازی واسه آینده نگری نداری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج