جاباما
۹۹۵۶۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استعدادیابی حلقه فراموش شده ورزش ایران است

مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال، با بیان این که استعدادیابی حلقه فراموش شده ورزش است، گفت: تاکنون الگوی مشخصی برای استعدادیابی در ورزش تعریف نشده است.

خبرگزاری مهر: مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال، با بیان این که استعدادیابی حلقه فراموش شده ورزش است، گفت: تاکنون الگوی مشخصی برای استعدادیابی در ورزش تعریف نشده است.

وحید مرادی در نشست مشورتی کارگروه کمیته استعدادیابی و آموزش، با بیان این که نظرات کارشناسان شرکت‌کننده در این نشست دامنه فراگیری زیادی داشت، افزود: این موضوع نشان می‌دهند که استفاده از این نشست‌ها چه‌قدر می‌تواند به والیبال کمک کند.

وی با بیان این که بحث اصلی این نشست چگونگی تشکیل و فعالیت کمیته استعدادیابی و آموزش در ساختار جدید فدراسیون است، تصریح کرد: تلاش داریم که تصمیم‌گیری در کمیته‌ها از سوی یک نفر نباشد و حداقل گروهی پنج نفره که دو نفر از آن‌ها از بانوان باشند، تصمیم‌گیری کنند.

مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که متاسفانه در ورزش ایران تاکنون کارها سازمان‌دهی شده نبوده است و اگر کاری انجام شده صرفاً مستقل بوده، این سوال را مطرح کرد که علت موفقیت برخی کشورها در برخی رشته‌های ورزشی چیست؟

وی با یادآوری این که استعدادیابی نقش مهمی در موفقیت هر رشته ورزشی دارد، تصریح کرد: استعدادیابی حلقه فراموش شده در ورزش ایران است که تا کنون الگوی خاصی برای آن در کشور تعریف نشده است.

مرادی در ادامه از کوبا به عنوان کشوری که استعدادیابی در آن الگوی مشخصی دارد، یاد کرد و گفت: روند پرورش و تربیت دانش‌آموزان در سال اول دبستان در این کشور در سه رشته انفرادی دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک به عنوان ورزش پایه و در دو رشته تیمی به انتخاب دانش‌آموز شروع می‌شود. بر این اساس، آن‌ها در سال‌های بعد بازیکنانی زبده در ورزش تبدیل می‌شوند.

وی با تاکید بر این که در این روش، استعداد دانش آموزان در زمان پایان دبیرستان در یک رشته ورزشی به صورت کامل پرورش یافته است، گفت: فدراسیون والیبال نیز باید با توجه به شرایط کشور، سیستمی تعریف و مشخص کند که کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به اهداف بلندمدت، چیست؟

مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: انتظار از آموزش فدراسیون فراتر از موقعیت فعلی است و باید با استفاده از روش‌های جدید، از استعدادها در سالیان متوالی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در بحث آموزش، فعالیت‌های زیادی از نظر کمی انجام شده و در آینده باید توجه بیش‌تری به کیفیت شود. والیبال ایران در جمع هشت تیم برتر جهان قرار دارد و باید در آموزش به این موضوع توجه ویژه شود.

نشست کارگروه مشورتی کمیته آموزش و استعدادیابی امروز (یکشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی و با حضور وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی سرپرست دبیری، مهناز شاددل مشاور امور بانوان، حسینعلی مهران‌پور، رحمت نوری، احمد لاهوتی، جواد مهرگان، علی پورعروجی، جعفر هوتهم، علی فتاحی، محمد معانی، میترا شعبانیان، فریبا سلیمانی، فریبا صادقی، شیوا آزاد فدا و نازآفرین فونودی برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج