جاباما
۹۹۵۷۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بشار، پول نقد می‌خواهد نه وعده نسیه

طبق اعلام مسئولان ورزش، دو تیم پرطرفدار پایتخت نهایتا تا پایان تابستان امسال وارد بورس می‌شوند و این انتظار می‌رود که با ورود بخش خصوصی به این دو باشگاه بسیاری از مشکلات جاری این دو باشگاه خاتمه یابد.

فرهیختگان: طبق اعلام مسئولان ورزش، دو تیم پرطرفدار پایتخت نهایتا تا پایان تابستان امسال وارد بورس می‌شوند و این انتظار می‌رود که با ورود بخش خصوصی به این دو باشگاه بسیاری از مشکلات جاری این دو باشگاه خاتمه یابد. البته تا پیش از واگذاری کامل سرخابی‌ها برخی موارد وجود دارد که ممکن است برای این تیم‌ها و هوادارانش ایجاد مشکل کند که یکی از آنها تصمیم جدید وزارت ورزش مبنی‌بر ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی تا پیش از واگذاری کامل به بخش خصوصی است که البته این قانون تنها برای نفرات جدید خواهد بود و برای بازیکنان و مربیانی که تحت قرارداد هستند، تمدید قراردادشان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

ظاهرا این تصمیم وزارت برای جلوگیری از تلنبار شدن بدهی‌های ارزی تا پیش از واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی است. اما همین اعلام رسمی باعث شد فشار زیاد هواداران روی دوش مدیران استقلال و پرسپولیس گذاشته شود که هرچه زودتر قرارداد بازیکنان خارجی تیم‌شان تمدید شود تا آنها برای فصل آتی دچار مشکل نشوند که البته با وضعیت بدهی دو باشگاه به خارجی‌هایش کار به‌شدت سخت و طاقت‌فرسایی پیش‌روی مدیران سرخابی قرار گرفته است.

رسن و رادو مورد توجه سرخ‌ها

در تیم پرسپولیس در فصل نوزدهم ۴ بازیکن خارجی حضور داشتند که البته دو تن از آنها در نیم‌فصل به جمع قرمزهای پایتخت اضافه شدند. در این بین آنتونی استوکس به‌دلیل بی‌انضباطی فراوان و عدم بازگشت به تمرینات تیمش بعد از مرخصی یک‌روزه، چندان امیدی به ادامه همکاری‌اش با این تیم نمی‌رود و ظاهرا قرار است به‌زودی از او به فیفا هم شکایت شود. اوساگونا، دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس است که یک دوره تقریبا موفق را در ذوب‌آهن سپری کرده بود و بعد از یک فصل حضور در لیگ کره‌جنوبی بار دیگر به ایران بازگشت و در نیم‌فصل لباس پرسپولیس را بر تن کرد، اما او هم نتوانست در مدت حضورش عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و تا پیش از قانون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی جایی در تفکرات یحیی نداشت و اگر در بازی‌های باقیمانده، درصورت برگزاری لیگ، تغییری در نمایش فوتبالش ندهد، باید او را هم رفتنی بدانیم، اما رادوشویچ در این فصل به‌واسطه اختلاف علیرضا بیرانوند با کالدرون فرصت زیادی برای خودنمایی پیدا کرد و آماری خیره‌کننده‌ از خود برجای گذاشت تا در روزهایی که خبر انتقال بیرانوند به لیگ بلژیک سرخ‌ها را غصه‌دار کرده بود، با عملکرد رادو، خیال مربیان و هواداران پرسپولیس از بابت قفس توری تیم‌شان در لیگ بیستم راحت باشد و البته در زمان انصاری‌فرد او ۲ سال دیگر با قرمزها تمدید کرد تا فعلا در این تیم ماندنی باشد.
در این بین موضوعی که هواداران پرسپولیس را نگران می‌کند، بحث تمدید قرارداد رسن با سرخ‌هاست. او که در پایان فصل قراردادش به پایان می‌رسد، چند وقتی است که ساز جدایی را کوک کرده و حتی شنیده می‌شود قطری‌ها حاضرند پول خوبی به او بدهند و این موضوع کار قرمزها را برای تمدید قرارداد با شماره 5 عراقی‌اش سخت‌تر هم می‌کند.

۴۲۰ هزار دلار قرارداد و دریافت تنها ۳۵ هزار دلار!

موضوعی که کار ماندن رسن را در پرسپولیس سخت می‌کند، طلب زیادی است که او از سرخ‌ها دارد و تاحدودی این بازیکن را نسبت‌به پرسپولیس بدبین کرده و درمقابل پیشنهاد تیم‌های متمول حوزه خلیج‌فارس او را برای جدایی از پرسپولیس ترغیب می‌کند.

با اینکه رسن قراردادی به مبلغ 420هزار دلار با سرخ‌ها برای فصل نوزدهم امضا کرده، اما در این فصل موفق شده طلب خود ازبابت فصل گذشته را دریافت کند و ازبابت فصل‌جاری تنها 35 هزار دلار دریافت کرده که این یعنی 7 تا 8 درصد قرارداد او با پرسپولیس آن هم در فاصله 9 بازی تا پایان بازی‌های لیگ برتر!

اصرار یحیی گل‌محمدی به مسئولان باشگاه برای حفظ این بازیکن باعث شد مدیربرنامه‌های این بازیکن هفته گذشته به دیدار رسول‌پناه برود و با پیشنهاد تمدید قرارداد رسن مواجه شود، اما ظاهرا این بازیکن عراقی فعلا تمایلی به مذاکره و تمدید با سرخ‌ها ندارد و این اتفاق را به بعد از دریافت مطالبات این فصل خود از سرخ‌ها موکول کرده است.

مذاکره رسن- پرسپولیس؛ شاید هفتم خرداد

مدیران پرسپولیس که با فشار زیاد هواداران خود مواجه شده‌اند و همچنین تمایل کادر فنی را به حفظ این بازیکن می‌بینند، عزم خود را برای تمدید قرارداد با او جزم کرده‌اند و در گفت‌وگو با مدیر برنامه‌های این بازیکن از او خواسته‌اند که شرایط را برای ماندن این بازیکن در پرسپولیس مهیا کند و البته ازسوی مقابل به رسن پیغام فرستاده‌اند که نهایتا تا هفتم خردادماه بخش قابل‌توجهی از طلب این بازیکن را پرداخت می‌کنند تا شرایط برای گفت‌وگو و توافق ایجاد شود.

او برای ادامه كارش در پرسپولیس خواهان مهیا شدن یک‌سری شرایط شده و البته از باشگاه خواسته که مبلغ قراردادش را تا این جای فصل دریافت کند، ولی باتوجه به اینکه این کار مبلغ بالایی لازم دارد و سرخ‌ها به‌جز رسن بدهی‌های دیگری هم دارند، بعید است بتوانند تمام بدهی خود را به بشار پرداخت کنند و احتمالا با پرداخت بخش قابل‌توجهی از مطالبات، می‌توانند با این ملی‌پوش عراقی پای میز مذاکره بنشینند.

وعده پول آنتورپ نه، فقط پول نقد!

تا پیش از این قرار بود بیرانوند در اسفندماه راهی بلژیک شود و در تست پزشکی آنتورپ، تیم فصل آینده‌اش حضور پیدا کند و بعد از تاییدیه‌های پزشکی، این باشگاه بلژیکی موظف بود تا بخش دوم مبلغ رضایتنامه این بازیکن را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کند. از طرفی سرخ‌ها هم به بشار قول داده بودند این پول را به حساب او واریز کنند تا تقریبا با بشار حساب بی‌حساب شوند.

اما شیوع ویروس کرونا باعث شد این سفر فعلا به تعویق بیفتد و رسن هم نتواند این پول را از پرسپولیس دریافت کند. علاوه‌بر این بحث واریز پول انتقال بیرانوند به حساب رسن حاشیه‌هایی را برای او در تیم ایجاد کرده بود و همه این موارد باعث شد او از باشگاه بخواهد که طلبش را از جای دیگر تهیه و به‌صورت نقدی به او پرداخت کند و اینکه او بخواهد تا زمان حضور بیرانوند در تست پزشکی تیم بلژیکی دست نگه دارد، غیرقابل‌قبول است. البته ممكن است بشار قبول كند كه بعد از دریافت بخش قابل‌توجهی از مبلغ قراردادش تسویه حساب نهایی‌اش را از پولی كه قرار است بابت رضایتنامه بیرانوند به باشگاه برسد، انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج