جاباما
۹۹۶۱۰۶
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

برگزاری حج تمتع در هاله‌ای از ابهام

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت اعلام شد که ۸۸ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده است.

خبرگزاری تسنیم: در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت اعلام شد که ۸۸ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع تکمیل شده است.

در این جلسه که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حج ۹۹ گفت: مراحل ثبت‌نام و انتخاب کاروان‌ها بر اساس تفاهم‌نامه حج تمتع با عربستان انجام شده است و با وجودی که وارد دهه آخر ماه مبارک رمضان شده‌ایم سعودی‌ها تاکنون موضع رسمی خود را در خصوص ارائه خدمات برای عملیات حج ۱۴۴۱ اعلام نکرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون برگزار شدن یا برگزار نشدن حج در هاله‌ای از ابهام است ولی امیدواریم با رعایت همه چارچوب‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، شاخص‌های صحت و سلامت و غربالگری بیماری‌های واگیردار از مبادی اعزام حجاج، حج که مایه عزت مسلمین است برقرار شود، البته همه این موارد به توانمندی‌های عربستان در ارائه خدمات بستگی دارد.

در این جلسه اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت از تکمیل ۸۸ درصد ظرفیت کاروان‌های حج آینده خبر داد و گفت: با هماهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری آموزش در حوزه مسائل اجرایی به زائران در فضای مجازی و در قالب کلاس‌های برخط ادامه دارد.

در ادامه این جلسه، سیدعلی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان گزارشی از روند معاینات پزشکی زائران زیر۶۰ سال گفت: با تعیین و معرفی پزشکان کاروان‌ها معاینات گروه اول حجاج ثبت نام شده شروع شده و در مرحله بعد معاینات افراد بالای ۶۰ سال و واکسیناسیون زائران طبق برنامه انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      خلاصه به هر طریقی شده نمی خواهید منبع درآمدتان قطع شود عجبا پول چقدر لذتبخش است

    • بدون نام

      دعا کنیم باران ضدعفونی کننده بباره سر خانه خدا

    • بدون نام

      بمصلحت نیست!

    • باورصاد

      همان بهتر که حج انجام نشودزیرا باپول ایرانی ها ازآمریکا سلاح می خرند ومردم کشورهای فقیر رامی کشند مسئولین حجوزیارت منافع خودشان رامی خواهندجان مردم برایشان ارزش ومفهومی ندارد

    • آینده خاکستری

      لعنت خدا ب نمایندها ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه اصراری دارید .عربستان اجازه نمیده .کار اضافی نکنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج