جاباما
۹۹۶۱۶۱
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

۴۰ روز دیوانه وار فوتبال ایران در راه است!

ستاد مبارزه با کرونا در ورزش شب گذشته(یکشنبه) سرانجام اعلام کرد که مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران می‌تواند از ۲۲ خردادماه کار خود را از سر بگیرد.

خبرگزاری ایرنا: ستاد مبارزه با کرونا در ورزش شب گذشته(یکشنبه) سرانجام اعلام کرد که مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران می‌تواند از ۲۲ خردادماه کار خود را از سر بگیرد.

با توجه به اینکه پیش از این سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات لیگ فوتبال اعلام کرده بود که برای جلوگیری از تداخل بین بازی‌های داخلی و لیگ قهرمانان آسیا باید مسابقات تا مردادماه به اتمام برسد، با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که از ۲۲ خرداد تا ۳۱ تیرماه، روزهای فشرده و به شدت فوتبالی را خواهیم داشت.

احتمالا ۷۳ بازی باقیمانده لیگ برتر که به عبارتی ۹ هفته به علاوه یک بازی عقب افتاده خواهد بود در حدود ۴۰ روز باید انجام شود. در کنار آن باید دید تصمیم سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات جام حذفی چه خواهد بود. در آنجا هم تا مشخص شدن قهرمان تنها چهار دیدار باقی مانده است.

فاصله بین هر بازی چهار یا پنج روز

به طور مشخص اولین بازی پیش رو بین فولاد خوزستان و استقلال تهران است. دیداری که معوقه است و با انجام شدن آن، تعداد بازی همه تیم‌ها به عدد ۲۱ می‌رسد. این مسابقه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در تاریخ ۲۲ خردادماه و در محلی فعلا نامشخص به انجام خواهد رسید؛ چرا که وضعیت استان خوزستان در حال حاضر قرمز است و طبق گفته قبلی مسوولان مسابقات، شهرهایی که وضعیت‌شان قرمز است نمی‌توانند میزبان رقابت‌ها باشند.

نزدیک بودن بازی‌ها باعث می‌شود تا تقریبا اکثر دیدارهای هر هفته در یک روز برگزار شود تا تیم‌ها سریع‌تر بتوانند خودشان را برای دیدارهای بعدی آماده کنند و از شرایط برابری برخوردار باشند. از طرفی سه هفته پایانی نیز همه رقابت‌ها باید همزمان باشد. به همین دلیل این احتمال می‌رود که فاصله بین هر هفته چهار یا نهایتا پنج روز باشد.

بازی‌ها، زیر نور و اکثرا وسط هفته

بدون تماشاگر بودن مسابقات و همچنین زمان برگزاری دیدارها که قطعا به خاطر شرایط آب و هوایی زیر نور به انجام می‌رسد باعث می‌شود تا دیگر اجبار و یا ترجیحی برای برگزاری مسابقات در روزهای آخر هفته نباشد و خیلی از دیدارها در اول و یا وسط هفته به انجام خواهد رسید.

استقلال ممکن است رکورد بزند

حتی اگر قرار باشد تمام بازی‌ها با فاصله چهار روز برگزار شود بازهم زمانی برای به اتمام رساندن جام حذفی وجود ندارد. با در نظر گرفتن برگزاری هر هفته در فاصله چهار روز، مسابقات از ۲۲ خردادماه آغاز و در تاریخ ۲۷ تیرماه به پایان می‌رسد و با در نظر گرفتن شرط پایان پذیرفتن مسابقات تا انتهای تیرماه، تنها چهار روز برای برگزاری یک دیدار یک چهارم نهایی، ۲ دیدار نیمه نهایی و یک بازی فینال وقت باقیست که بسیار بعید است. نهایتا بتوان در این مدت یک بازی یک چهارم نهایی و یک بازی نیمه پایانی را برگزار کرد که بازهم داستان‌های متعددی را در پی خواهد داشت. اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ بدهد استقلال به رکورد ۱۱ بازی در ۴۰ روز می‌رسد.

معضل بزرگی به نام جام حذفی

اگر هم قرار باشد به تناوب مسابقات را هر چهار و پنج روز برگزار کرد رقابت‌ها تا حدود ۳۰ یا ۳۱ تیر ماه ادامه پیدا می‌کند و زمانی برای برگزاری جام حذفی نیست. به احتمال فراوان برگزاری رقابت‌های جام حذفی یک دغدغه بسیار جدی برای مسوولان برگزاری مسابقات فوتبال ایران است. به همین دلیل هم سهیل مهدی در مصاحبه‌های اخیر خود علاقه‌مند به این بوده که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۱۱ مردادماه از سر گرفته نشود و به زمان دیگری موکول شود. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد می‌توان به محض پایان لیگ، در فاصله کمتر از ۲ هفته، رقابت‌های جام حذفی را نیز به اتمام رساند.

به روزهای دیوانه‌وار فوتبال ایران خوش آمدید

نباید فراموش کرد همزمان با انجام رقابت‌های لیگ برتر، هشت هفته باقی مانده لیگ آزادگان و پنج هفته باقیمانده لیگ دسته دوم نیز باید برگزار شود. این یعنی برگزاری حدود ۲۲۰ مسابقه در زمان تقریبی ۴۰ روز. باید منتظر روزها و شب‌های به شدت فوتبالی در کشورمان باشیم؛ ایامی که به طور دیوانه‌وار و با سرعت فراوان مستطیل سبز در قرق فوتبالیست‌های وطنی خواهد بود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارمین پوریعمای استقلالی کرمانشاهی

      عشق فوتبال ایران استقلال رو کرد میزند 40 روز خوش لیگ !حدفی!اسیاااااااا

    • ارمین پوریعمای استقلالی کرمانشاهی

      درود برفتبتل ایران کرونا تمام بابا به درک

    • ارمین پوریعمای استقلالی کرمانشاهی

      همه چی رخ میدهد

    • یک منتقد

      یه جوری تیتر زدی دیوانه وار انگار پریمیر لیگ شروع شد خخخ بابا لیگ‌کثیف ایران که دیگه جای این حرفا نیست

    • بی نام

      واقعا عالی میشه هر دوسه روز یکبار فوتبال برگزار بشه واقعا دلتنگ فوتبال هستیم عشق اسب پرسپولیس

    • بدون نام

      قرق یا غرق برترین‌ها؟؟؟؟!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج