جاباما
۹۹۶۱۹۰
۵۵ نظر
۵۰۱۰
۵۵ نظر
۵۰۱۰
پ

روازاده: منابع لازم برای چند صد میلیون نفر را داریم

دبیرکل حزب جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با بیان اینکه جمعیت ۸۰ میلیونی زیبنده سرزمین ایران با این وسعت و منابع سرشار نیست، گفت: ایران منابع لازم را برای جمعیت چندصد میلیونی دارد؛ کسانی که غیر از این فکر می‌کنند یا خائن هستند یا جاهل.

خبرگزاری تسنیم: روز ۳۰ اردیبهشت ماه، روز ملی جمعیت است؛ دکتر روازاده؛ دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران و پژوهشگر طب ایرانی ــ اسلامی با انتقاد از سیاست‌­های بازدارنده افزایش جمعیت اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی با انجام اقداماتی که حکومت شاهنشاهی و با تجویز نسخه‌­های غربی برای کنترل جمعیت صورت می‌داد، رشد جمعت کاهشی بود؛ به توفیق الهی، انقلاب اسلامی دست بیگانگان و خائنین را در ساختار سیاسی کشور قطع کرد و پس از انقلاب اسلامی در دهه ۶۰، رشد جمعیت افزایش یافت به نحوی که ما شاهد رشد بیش از ۴ درصدی در دهه اول انقلاب بودیم.

وی افزود: متاسفانه بار دیگر و پس از جنگ تحمیلی، سیاستگذاران سیاست‌­های کاهش و کنترل جمعیت اعمال کردند و یکی از خسران‌­های اصلی ایران از دهه ۷۰ به این سو رقم خورد؛ نرخ رشد جمعیت که ۴ درصد بود در سرشماری ۱۳۷۵ به ۱.۹۶ درصد رسید و این روند تا به امروز ادامه داشته است؛

در حال حاضر نرخ رشد جمعیت بر اساس آمار سال ۱۳۹۵، ۱.۲۴ درصد است! خانواده پرجمعیت که یکی از خصایص اصلی خانواده‌های ایرانی از قدیم الایام بود به خانواده‌های دو نفره و نهایتاً چهار نفره تبدیل شده است چرا که به بهانه افزایش حضور زنان در جامعه، مادر شدن آنها را قربانی کردیم؛ سن ازدواج افزایش یافت، سن زنان برای مادر شدن بالا و بالاتر رفت و شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر"، تبلیغ اول نظام اسلامی شد؛

روازاده: منابع لازم برای چند صد میلیون نفر را داریم

به بهانه توسعه پایدار و سازندگی، ایران را به سوی پیری و پیرسالاری کشاندیم، سیاست اشتباهی که مقامات ارشد به آن اذعان دارند و در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب سعی در اصلاح آن دارند و سیاست‌های کلی جمعیت را برای افزایش آن در سال 93 ابلاغ کردند.

دکتر روازاد با بیان اینکه مسئولان آن‌چنان که باید و شاید در امر افزایش جمعیت همت و اراده به خرج نمی‌دهند، یادآور شد: براساس آمارهایی که به تازگی اعلام شده، نرخ باروری از سال 96 به سال 97 به میزان 127 هزار تولید کمتر بوده که این آمار از سال 97 به سال 98 به 150 هزار تولد کمتر رسیده است، چرا این تحولات روی داده است؟ چرا مسئولان پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت، به دنبال اصلاح رویه‌ها و تسهیل ازدواج، تشویق زوجین به فرزندآوری تا 4 فرزند و بیشتر برای هر زوج، زیرساخت‌های حمایتی از خانواده‌ها و ... نیستند؛ هنوز جامعه ایران جوان است اما این روند در دو تا سه دهه آینده به طوری فاجعه‌بار خواهد بود که ایران جزء رده کشورهای پیر جهان قلمداد خواهد شد؛ آیا دولت قرار است دولت پیرمردها باشد؟ در آن سالها ما به جای دبستان‌ها باید فقط خانه سالمندان افتتاح کنیم!

این پژوهشگر طب ایرانی ــ اسلامی تصریح کرد: با افزایش سن جمعیت کشور، بیماری‌ها، سرطان‌ها و امراض مختلف بلای جان کشور خواهد بود؛ هزینه نگهداری، درمان و حمایت از سالمندان به مراتب بیشتر از آن چیزی است که ما برای افزایش جمعیت در حال حاضر باید هزینه کنیم؛ کشورهای مختلف جهان از جمله غربی‌ها، چرا مهاجران و نخبگان جوان کشورهایی چون ایران را به راحتی می‌پذیرند؟!

آنها در برنامه‌ریزی‌های خود با توجه به کاهش جمعیت سعی دارند گروه‌های جمعیتی در سن کار را به کشورشان بیاورند؛ در کشوری مانند فرانسه 5 درصد تولید ناخالص داخلی به فرزندآوری اختصاص یافته است! ژاپن کشوری است که وزارت فرزندآوری دارد؛ چین و هند با جمعیت بالای یک میلیارد نفر به قدرت‌های اصلی و ابرقدرت‌های آینده اقتصادی و علمی تبدیل شده‌اند.

سیاست کلی جهان به سمت افزایش جمعیت رفته اما در ایران، مدیریت‌ها، فشل و اجرای سیاست‌ها به دست کسانی افتاده که در حالت خوشبینانه همت و اراده‌ای برای اجرای سیاست‌های کلی مدنظر رهبر انقلاب ندارند یا آنکه همچنان به سیاست فرزند کمتر، زندگی بهتر اعتقاد دارند؛ متاسفانه شنیده شده که در برخی از مراکز تصمیم‌گیری برای جمعیت، نیروهایی نفوذ کرده‌اند که خواهان کاهش جمعیت در ایران هستند و یکی از آنها نیز که استاد دانشگاهی در استرالیا بود، دستگیر شد.

دکتر روازاده تاکید کرد: در برخی از اظهارنظری مقامات به‌ویژه مقامات سازمان محیط زیست، وزارت کشاورزی و دستگاه‌های دولتی از کاهش منابع آب و غذایی در سال‌های آینده سخن می‌گویند؛ افرادی نیز آن را بهانه کرده و اعلام می‌کنند که ایران با جمعیت بالا، توان مدیریت منابع خود را نخواهد داشت و به کشور صرفا واردکننده تبدیل می‌شود!

بنده به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت دارم، اعلام می‌کنم که ایران منابع لازم را برای جمعیت چندصد میلیونی دارد؛ کسانی که غیر از این فکر می‌کنند یا خائن هستند یا جاهل؛ به برکت بارش‌های فراوان در دو سال اخیر که همچنان به فضل الهی ادامه خواهد داشت، با اصلاح روش‌های کاشت در کشاورزی، ما به راحتی می‌توانیم تولیدات کشاورزی و به تبع آن دامی را به میزان چند برابر افزایش دهیم؛ نیاکان ما، مهندسان واقعی کشاورزی و بهره وری مناسب از زمین و آب بودند.

دبیرکل حزب جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: جمعیت 80 میلیونی زیبنده سرزمین ایران با این وسعت و منابع سرشار نیست؛ چرا زمانی برای فرزند کمتر آن همه در صدا و سیما، روی محصولات و ... تبلیغ می‌شد اما امروز برای افزایش جمعیت چنین تبلیغاتی نیست؟!

ما نسبت به اجرای سیاستی مانند غربالگری در زمان حاملگی که منجر به قتل صدها هزار جنین می شود، اعتراض داریم؛ چرا جلوی آن گرفته نمی‌شود؟ بسیج عمومی و فرهنگ‌سازی با قدرت و اراده آهنین برای افزایش جمعیت نیاز است؛ ایرانیان، باید به سنت اصلی خود یعنی خانواده پرجمعیت بازگردند و در غیر اینصورت، هم مردم و هم حکومت متضرر خواهند شد و به کشوری آسیب‌پذیر و ضعیف در آینده تبدیل خواهیم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب بی عقل زمانی که پدر و مادر از اینکه میتونن خرج زندگیشون رو بدن یا نه مطمئن نیستن
      و یا نمیدونن در آینده امکان داره فرزندشون شاغل بشه یا نه
      تو چطوری میتونی از افزایش جمعیت حرف بزنی؟

    • امیر

      همین الان هم دویست میلیون نفر هستیم

    • حاج کاظم

      استاد الان زمان شما نیست هزینه های ازدواج . خانه و بچه سر سام آور است اول فور ازدواج جوانان باشید و خانه آنها بچه خود به خود درست میشه

    • بدون نام

      به خاطر


      گرانی بچه نمیارن

    • بدون نام

      به خاطر


      گرانی بچه نمیارن

    • محسن

      بسه این همه درووووغ

    • بدون نام

      باز این دکتر تقلبی اومد نظر داد! آخه منلکتی که تو ۸۰ میلیون مونده ظرفیت چند صد میلیون از کجاش آورده یا حداقل با امثال تو و این مسئولین نشدنیه پس لطف کن ببند...!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شکم خودش سیره فکر می کنه همه سیرن. چی می زنی

    • بدون نام

      ایشون دکتر چیه؟! با اون نسخه های کذاییش فقط باعث مرگ این و اون شده! دکتر مزخرفات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منابع داریم مدیر و مسئول لایق نداریم ...کشور و بدیم به ژاپنی ها کنترات تا همه ما در رفاه کامل زندگی کنیم

    • ح

      امان ازدروغ

    • .

      برو عامو شما ۸۰ ملیون نفر رو نمی تونید نون خشک خالی بدید بعد برا چندصد ملیون نفر برنامه و منابع دارید . تو خون خودمون داریم دست و پا میزنیم شما نشستید میگید بیا لنگش کن

    • حمید

      جناب دکتر حقوق شما چقدره

    • بدون نام

      اصلا خودشو ناراحت نکن درست میشه من دهه شصتی، سگدو میزنم برای اینکه یک روز پول در بیارم دلت خوشه چی میگید .چو صد گفته نیم کردار نیست.همش شماها شعار بدید ،خیلی دیر شده دیر!!!!

    • بدون نام

      چرا تفره میری حتی بچه‌هم میدونه بخاطر وضع اقتصادیه

    • امیر

      مردم زیر فشار اقتصادی له شدن، خجالت هم خوب چیزیه

    • بدون نام

      شما شرایط ازدواج را فراهم کنید بعد دم از بچه دار شدن بزنید.من با یک فرزند بعد از ۷سال مستاجر هستم و به خاطر تعدیل نیرو بیکار شدم.الان اسنپ مجبورم کار کنم .همه چیز سر به آسمان گذاشته وخرید مایحتاج ،اجاره خانه،قسط وام وغیره....روح و روانم را به هم ریخته.نمیونم جوابگوی حداقل نیازهای بچم باشم و آب میشم از خجالت.آنوقت نظر برا خودتون میدید.بله شکم که سیر باشه هیچوقت نمیشه شکم گرسنه را درک کنه.اکثر جوانهای ایرانی تشکیل خانواده وزندگی رو دوست دارند ولی به چه قیمتی؟عابروش جلوی همسرش ،بچش،و طلبکار بره!!!!برو حاجی جای این حرفها کمک کن تا ریشه درست بشه.یا حق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه بچه رو دوست دارن
        ولی زمینه سازی لازمه وفرهنگ سازی با حرف و حدیث دروست نمیشه
        و

    • بدون نام

      چرت نگو

    • بدون نام

      داداش آخرملت بایک فرزنددارندزیرمخارج زندگی ماندن درکشوری که کرانی وحشتناک وجودداردمسکن وحشتناک گران است جوان امروزنه کاردارد نه توان خریدمسکن چگونه تولیدفرزندداشته باشیم درکشورهای خارج مسکن ارزان موادغذای ارزان کارفراوان شمااول فکر ارزانی مایحتاج مردم کنید وکارومسکن ارزان بعدفکرافزایش جمعیت گردید مولاممدجان

    • بدون نام

      همین جمعیت را برسید بهش نمیخواد ازدیاد نسل کنید که توش مثل گل گیر کنید. فکر کنم صدای شما از جای گرم در میاد.

    • امیر اریا

      واقعا نظرات ایشان ارزش نشر دارد؟؟ به خدا افراد دانشمند در کشور ما کم نیستند. ایشان مبتکر استعمال روغن بنفشه برای درمان کرونا هستند. شایستگی اظهارنظر در هیچ مقوله ای را ندارند.

    • بدون نام

      الان، افراد مسن و پیران، هر کدام چند برادر و چند خواهر دارند که همه انها در زمان شاه بدنیا امدند و در ان زمان پسران در سن ۱۹ سالگی و دختران در سن ۱۵ سالگی ازدواج میکردند و بعد از چند سال کار کردن خانه هم میخریدند، ولی جوانان الان، تک فرزند و یا دو فرزندند و جوانی که خواهر داره، برادر نداره، و جوانی هم که برادر داره، خواهر نداره و اولا توان مالی ازدواج ندارند و اگر هم ازدواج کنند، سی سال به بالا و بیش از دهها سال هم طول میکشد تا یک خانه کوچولو کلنگی، ان هم با وام نجومی بخرد و ................ و در نتیجه، مثل اینکه مسئولین به امار دروغ و ضد و نقیض عادت کردند و جا افتادند و ...............................

    • بدون نام

      تا دیروز میگفتین دو بچه کافیست چه دختر چه پسر
      اونقدر نادان هستید که فکر این روزا نمیکردید که جمعیت کم میشه و سن بالا
      تا شماها را داریم همین اش است کاسه

    • بدون نام

      برای امثال شما که معنی کار گیر نمی یاد و کار گیر میاد حقوق نمیدن، حقوق میدن کفاف خودم را هم نمیده چه برسه تشکیل زندگی و خدایی نکرده یه بچه بدبخت که بخوام شرمنده اش باشم را نمیدونید و مفت از جیب ملت می‌خورید منابع هست!!! برای شما که تو خونه نشستید خبر از نبود آب آلودگی و ریز گرد ندارید افزایش تعداد فرزند خوبه!!!

    • بدون نام

      اول تورم بایدکنترل وارزش پول ملی احیاشود،اشتغال لازمه تاجوانان ازدواج کنندومسکن ارزان وخودروباقیمت مناسب،ازالزامات امروزه جوانان هست،گرانی بایدمتوقف شود!زندگی سخت شده وازدواج کم!

    • بدون نام

      اینده جوانان مملکت را مسکن مشخص میکند نه خودرو و نه خورد و خوراک و پوشاک، زیرا در گذشته، جوانان اکثرا خودرو نداشتند و تجملات هم نبود، ولی چون خانه داشتند و اگر هم نداشتند به راحتی و بدون وام نجومی میخریدتد و در نتیجه در سن کم و زیر ۲۰ سال ازدواج میکردند و ارامش داشتند و طلاق هم خیلی کم بود ولی الان، جوانان ، یارانه میگیرند، کمک حمایتی معیشتی میگیرند، انواع و اقسام وام کمکی میگیرند ولی حتی پول یک متر خانه هم، نمیتوانند پس انداز کنند و ...‌.

    • فردین

      چند صدمیلیون گرسنه معتاد و بدبخت؟
      شما همین ۸۰میلیون رو تامین کنید بقیش پیشکش

    • عدالت

      ۸۰ملیون رو بدبخت کردید بست نیست
      میخواهید ۸۰ملیون دیگه آدم بدبخت به دنیا بیاریم

    • بدون نام

      همین هشاد ملیون که هست از اداره کردنش اجز هستین جک نگو خخخخ

    • بدون نام

      ایران ثروتمندترین کشور جهان است و نقدینگی فروانی دارد ولی توزیع ثروت عادلانه نیست، بطوریکه بیش از ۹۹ در صد ثروت نقدی و غیر نقدی در دست کمتر از ۱ در صد جمعیت است که در حال حاضر مردم دارند میبینند که بیش از ۹۹ در صد بازارهایی چون مسکن، طلا ، دلار و .....را این زیر ۱ درصدی ها بدست گرفتند و میخرند و احتکار میکنند و حتی کارشناسان مسکن نیز هشدار دادند که چندین سال است که بیش از ۸۰ در صد خرید مسکن را این زیر ۱ در صدیها انجام میدهند و احتکار میکنند و به گرانی بیش از ۶۰۰ در صدی مسکن دامن زدند و الباقی هم یا تبدیل به احسن، یا صوری میباشند و حتی اینده فاجعه باری هم ، بابت قیمت فوق نجومی مسکن پیش بینی کردند و .......‌.‌

    • بدون نام

      حکایت اینها، حکایت کاسه اش است که توش یک قاشق اش هم نیست ولی بخوای با ملاقه بخوری، توی این جمعیت کمش هم، چوانان نمیتوانند خانه بخرند و ........

    • محمود

      حتما منابعمون مسکن، خورد و خوراک و ... است،
      اینا مگه ایران زندگی نمی کنن؟
      مگه نمی بینن،جوانها بخاطر مشکلات اقتصادی ازدواج نمی کنن؟ یا در سال دوم زندگی طلاق میگیرند؟

    • بدون نام

      اینقدر وضع مالی و فرهنگی خراب شده که تربیت یه فرزند به مراتب سخت و ناگوار شده، بچه های امروز سطح تربیتی و روش
      برخوردشون درجه ی ظعیفی هستن

    • بدون نام

      منابع هست، اتفاقا بیشتر از اینها هم هست که نه تتها صد میلیون تفر، بلکه برای دهها صد میلیون نفر هم هست، ولی اکثر این منابع در دست اقلیت و اشخاص خاصی میباشد که با ان منابع ، کاسبی میکنند و تبدیل به اشخاص سوداگر و محتکری شدند که با ان منابع فقط خودشان میخرند و احتکار میکنند که بر همگان اشکار است که یک مدت بازار مسکن را قبضه میکنند که چهار سال است از خرید و احتکار مسکن دست نمیکشند و یک مدت هم بازار طلا را و بعد هم دلار را و بعدها هم ...... را قبضه کرده و پس از خرید احتکار میکنند و ............و حالا از کدام منابع دارید حرف میزنید و ..........

    • بدون نام

      عاشق ساقیتم.پولی که بهش میدی از شیر مادر حلالترش باشه

    • بدون نام

      واقعا حالت اصلا خوب نیست,یا اینجا زندگی نمیکنی,یا از کره ماه تازه اومدی,دیگه چیزی بهت نمیگم,ترکیدم از خنده

    • مهدی

      شما اول برو اشتغالزایی کن . جلوی قیمتهایی که مثل آب خوردن روز به روز در حال افزایش است رو بگیر. مسئله مسکن جوانان رو حل کن. ‌هزینه های سرسام آور بیمارستانها وقیمت داروها ووسایل بهداشتی رو یه نگاهی بهش بینداز.بعد بگو چرا ملت بچه نمیارن. مثل این که شما تو این مملکت زندگی نمیکنی

    • بدون نام

      من تحت تاثیر قرار گرفتم واز همین فردا قصد ازدواج و فرزند آوری را دارم ولی چند مشگل کوچک سر راهم است 1 شغل پایداری ندارم و با توجه به کارایی که دارم کار وجود ندارد.. ۲ پس اندازی برای هزینه های ازدواج ندارم.. ۳فاقد مسکن هستم و با پدر ومادرم در آپارتمان ۸۵متری زندگی می کنم۴فاقد خودرو هستم و موتور سیکلت دارم سنم هم سی و یک سال است مدرک دیپلم دارم با این شرایط ازدواج وفرزند آوری کنم چه شود!!!!!

    • بدون نام

      آقای دکتر گوشت که دیگه ازسبدتانواده هاحذف شد حبوبات هم که شده کیلویی ۲۰هزاربه بالا واونم حذف شد دیگه چی ازکشاورزی ودامداری مونده که به درد مردم بخوره نفس ات ازجای گرم درمیاد آهان یادم نبود شمادکتری و با گرونی مشکلی نداری جوونهای مایابیکارند یادرآمدشون به اندازه خرید نون خشکه دیگه چیزی نمیمونه که بخوان شکم کس دیگری رو سیرکنند

    • داود

      دکتر جون تواین جامعه زندگی نمیکنی.یااینکه وضع واوضاعت خوب شیطون.

    • ۱۲۳۴

      این اقای روازاده یه بار تو جمع خانمها صحبت میکرد و توصیه میکرد حتما نمک بخورید چون نمک با حروف ابجد مساوی علی با حساب ابجد ۱۱۰ میشه و برای سلامتی خوبه
      من که تو اون جمع نبودم ولی اگر بودم میگفتم اقای دکتر!!!
      حروف ابجد که برای حروف عربی درست شده و به زبان عربی هم نمک میشه ملح و ملح طبق حروف ابجد ۱۱۰ نمیشه که بشود علی
      بر این اساس حرفها و استدلال های ایشان از این قماش هست
      لذا حوصله خواندنش را هم ندارم

    • TNT2

      نمیدونم این ادم و همفکرهاشو چرا دستگیر نمیکنند بس نبود اون گندهایی که بالا اوردن واونهایی که برای همین چرندیات مرددن ؟نمونه همین بنده خدایی که داشت ترخیص میشد و با عطر شاگرد ایشون فوت کرد یا صحیتهای فرزند ایت الله شاهرودی که گفت این اقا با نسخه های علفیش باعث مرگ پدرم شد؟ این اقا هنوز نمیدونه صدها میلیون یعنی چقدر که میگه منابع داریم دیگه بقیه رو خودتون بخونید..شک ندارم امروز فرداست که خودش هم کرونا بگیره

    • بدون نام

      استاد در حال خاضر ما داریم به جمعیت ایران و سوریه لبنان و فلسطین و یمن و عراق و کشورهای افریقایی هم منابع و خرجی میدیم حالا جمع بلد هستی ببین چند صد میلیون میشه

    • م

      چرت و پرت گفتی.تو امور لقتصاد مردم اندر خم یک کوچه اید.مگر زن دستکاه حوجه کشی است؟.هر وقت کارگر و کارمند ماهی ۵۰میلیون حقوق گرفت حرف شما درسه.

    • نعمت

      این ادم از رو سیری داره حرف مفت میزن ،،عوام نگران حداقل معاشن ،،منی که امنیت شغلی ندارم بچه بیارم که چند سال بعد شرمندش باشم

    • نعمت

      خوبه یه نظر موافقم نیست برای نظر این پیرمرد ،،دیگه فریب مردم سخت تر شده

    • بدون نام

      رفتی لوبیا بخری نخود بخری البته با درامد آنچنانی که داری به فکر حقوق کارگر که شکمش سیر کند نیستی

    • بدون نام

      جمعیت زیاد چکار می کنه بیکاری دزدی اعتیاد مهاجرت و گدایی در خارج نتیجه جمعیت زیاده بنگلادش هند هم خیلی جمعیت دارن چی شد

    • بدون نام

      خب میشیم چند صد نفر گدا گشنه و گرسنه

    • م.ص.

      حالا اگر رهبر فرموده بودند جمعیت ایران بهتراست ثابت بماند یا کم شود ایشان میگفتند منابع همه تهی شده و اصلا منبعی نداریم.
      علم ایشان در همین حد است.

    • بدون نام

      شما به همین 81 میلیون نفر برسین ، بقیه اش پیشکش . ..

    • بدون نام

      ،باهمین جمعیت اقتصادمون فلج شده.

    • بدون نام

      اگر درست مدیریت شود نه با این وضع .....

    • بدون نام

      نظر کاربران گرامی خواندم بحث براین است که ما منابع و وسعت داریم و می توان جمعیت بیشتری را داشت
      گرانی وفقر را ناکارامد ها آورده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج