جاباما
۹۹۶۲۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لژیونرهایی که فراموش شده‌اند

در سال‌های گذشته نام بسیاری از لژیونرهای خارجی در تیم ملی دیده شد که برخی از آن‌ها نتوانستند حضوری طولانی در تیم ملی کشورمان داشته باشند و این روزها از یاد همگان رفته‌اند. لژیونرهایی که خیلی زود محو شدند.

آی اسورت: در سال‌های گذشته نام بسیاری از لژیونرهای خارجی در تیم ملی دیده شد که برخی از آن‌ها نتوانستند حضوری طولانی در تیم ملی کشورمان داشته باشند و این روزها از یاد همگان رفته‌اند. لژیونرهایی که خیلی زود محو شدند.

در دوران حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ،این مربی پرتغالی علاقه زیادی به استفاده از لژیونرها در ترکیب تیم ملی کشورمان وجود داشته است. اتفاقی که باعث شده بازیکنان زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود راهی تیم‌های مختلف خارجی شوند تا شاید فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را هم به دست آورند.

علاوه بر این اتفاق دیگری که در زمان کی‌روش رخ داد حضور برخی بازیکنان دورگه و مهاجر در تیم ملی بود؛ نفراتی چون رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه و سامان قدوس که یا متولد کشورهای خارجی بودند و یا در زمان کودکی ایران را به مقصد دیگر کشورها ترک کرده‌ بودند.

اتفاقی که باعث شد شاهد لژیونرهای بیشتری در ترکیب تیم ملی باشیم که البته برخی از آن‌ها خیلی زود و پس از چند بازی از لیست تیم ملی خط خوردند و پس از مدتی به طور کلی فراموش شدند:

استیون بیت‌آشور:

او یکی از نفراتی بود که تصور می‌شد با حضور در تیم ملی تبدیل به مهره‌ای ثابت در سمت راست خط دفاعی شود اما کی‌روش نفراتی چون خسرو حیدری و پژمان منتظری را به او ترجیح می‌داد و پس از نیمکت‌نشینی در جام جهانی ۲۰۱۴ دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

برخلاف تیم ملی، بیت‌آشور در فوتبال آمریکا دوران موفقیت‌آمیزی را تجربه کرد و با تیم‌های سن‌خوزه، ونکوور وایتکپس، تورنتو اف‌سی و لس‌آنجلس اف‌سی روزهای خوبی را گذراند.

او فصل قبل به همراه تیم لس‌آنجلس قهرمان آمریکا شد و سابقه چند با حضور در تیم منتخب فصل مسابقات MLS را هم در کارنامه دارد. بیت‌آشور در مجموع شش بار برای تیم ملی به میدان رفت.

مهرداد پولادی:

این مدافع چپ ۳۳ ساله یکی از جنجالی‌ترین لژیونرهای ایرانی بود و حالا خیلی خبری از او نیست. او بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ در شرایطی که سرباز بود به الشحانیه قطر پیوست و پس از جام ملت‌های آسیا تصمیم گرفت دیگر به ایران برنگردد.

پولادی که در جام جهانی عملکرد درخشانی داشت با این تصمیم برای همیشه پیراهن تیم ملی را از دست داد. او پس از الشحانیه راهی لیگ تایلند و تیم بانکوک یونایتد این کشور شد تا ادامه فوتبال خود را در این لیگ سپری کند. بازیکن سابق تیم‌های استقلال، تراکتور، مس و پرسپولیس این روزها در لیگ دسته یک قطر برای تیم الشحانیه قطر به میدان می‌رود و آن‌جا هم‌تیمی پژمان منتظری است.

دنیل داوری:

درست در روزهایی که رابطه کی‌روش و رحمتی شکراب شده بود، صحبت‌هایی درباره حضور دنیل داوری در ترکیب تیم ملی به گوش می‌رسید که همین موضوع یکی از دلایل دلخوری رحمتی و خداحافظی ناگهانی‌اش هم بود.

داوری که آن زمان در تیم برانشوایگ در بوندسلیگای ۲ بازی می‌کرد در نهایت به پیراهن تیم ملی رسید اما عملکردش کی‌روش برای استفاده بیشتر از او قانع نکرد تا داوری که با برانشوایگ به سطح اول فوتبال آلمان راه یافته بود در جام جهانی ۲۰۱۴ ذخیره حقیقی باشد و پس از جام جهانی هم با ظهور نفراتی چون بیرانوند و مظاهری دیگر خبری از این گلر دورگه نبود.

داوری پس از جام جهانی راهی تیم گراس‌هاپرز سویی شد ولی در این تیم اغلب نیمکت‌نشین بود و پس از آن با حضور در تیم‌هایی چون بیله‌فلد و دویسبورگ نتوانست دوران فوتبال خود را احیا کند. این دروازه‌بان اکنون در تیم اوبرهازن در سطح چهارم آلمان حضور دارد.

درست در روزهایی که رابطه کی‌روش و رحمتی شکراب شده بود، صحبت‌هایی درباره حضور دنیل داوری در ترکیب تیم ملی به گوش می‌رسید که همین موضوع یکی از دلایل دلخوری رحمتی و خداحافظی ناگهانی‌اش هم بود.

امید نظری:

این هافبک که متولد کشور سوئد است و مادری فیلیپینی دارد در مقطعی مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود اما نتوانست جایگاهش را در تیم ملی حفظ کند و از لیست کی‌روش خط خورد. نظری که در مقطعی به همراه برادر کوچکترش در تیم مالمو سوئد بازی می‌کرد یکی از بازیکنانی بود که در زمان جوانی تصور می‌شد می‌تواند بازیکن بزرگی شود اما این روزها در ۲۹ سالگی برای تیم پرسیب باندونگ در لیگ اندونزی حضور دارد و برادرش امین که در رده‌های سنی جوانان و امید برای سوئد به میدان رفته بود هم در تیم کداح مالزی بازی می‌کند و سابقه حضور در تیم ملی فیلیپین را هم در کارنامه دارد.

عقیل اعتمادی:

این دروازه‌بان که پسرخاله رضا قوچان‌نژاد است سابقه زیادی در فوتبال هلند دارد و در دو مقطع به لیگ ایران آمده ولی هرگز پیراهن تیم ملی را به تن نکرده است. اعتمادی برای تیم‌های هیرنفین، خرونینخن، آلمره سیتی و گرافشاپ در فوتبال هلند به میدان رفته در ایران هم برای صنعت نفت آبادان و تراکتور سابقه بازی دارد؛ او این روزها به دور از هیاهو در تیم آلمره سیتی بازی می‌کند.

ویلیام آتشکده:

نام این بازیکن برای فوتبال‌دوستان ایرانی چندان آشنا نیست اما او سابقه حضور در تیم ملی را هم در کارنامه خود دارد. آتشکده زمانی که در تیم اوربرو سوئد بازی می‌کرد در سال ۲۰۱۳ به تیم ملی ایران هم دعوت شد. او در سال ۲۰۱۸ به تیم اورگیتو سوئد پیوست و این روزها پس از جدایی از این تیم دوسالی می‌شود که بدون تیم مانده است.

رایان تفضلی:

یکی از بازیکنان ایرانی که در سال‌های اخیر شایعات زیادی درباره حضورش در تیم ملی کشورمان و تیم پرسپولیس به گوش رسیده رایان تفضلی، مدافع ۲۸ ساله تیم هال‌سیتی انگلیس است به همراه این تیم در سطح دوم لیگ انگلیس حضور دارد؛ تفضلی که تا پیش از این یکی از نفرات اصلی تیم پترزبرو انگلیس بود و امسال به هال‌سیتی پیوسته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج