۹۹۶۲۵۸
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

کیهان به مطهری: پوست خربزه زیرپای‌تان گذاشتند

یک نماینده رد صلاحیت شده مجلس می‌گوید چون امام گفتند کمونیست‌ها هم حق آزادی بیان دارند، پس باید در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هم شل گرفت.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده رد صلاحیت شده مجلس می‌گوید چون امام گفتند کمونیست‌ها هم حق آزادی بیان دارند، پس باید در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هم شل گرفت.

علی مطهری در متنی که نام آن را نامه سرگشاده گذاشته، نوشت: رفتار شورای نگهبان در موضوع بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، با دوره‌های قبل متفاوت بود و اراده‌ای برای قلع و قمع افراد منتقد و اهل اظهارنظر درباره مسئله کلان کشور وجود داشت.

باید به آقای مطهری یادآور شد این همان شورای نگهبانی است که زمانی هم شما را تایید کرد. چرا زمانی که شما بارها تایید شده بودید و خیلی‌ها صلاحیت‌شان احراز نشده یا رد شده بود، از این حرف‌ها نمی‌زدید.

ثانیا موضوع آزادی بیان (ولو مخالفان) با موضوع مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، دو موضوع متفاوتی است که آقای مطهری آنها را با یکدیگر خلط می‌کند.

چه در حوزه انتخابات سیاسی و چه در بسیاری از حوزه‌های دیگر، قبل از مردم، جایگاه‌های نظارتی حضور دارند که به بررسی صلاحیت افراد بپردازند؛ چنانکه در نظام مهندسی، نظام پزشکی و بسیاری از نظام‌های صنفی دیگر شاهدیم. منطقا نمایندگی مجلس موضوعی به جرات خطیرتر از کار یک مهندس یا پزشک است و با سرنوشت یک ملت سروکار دارد.

عبارت «مردم خودشان به افراد ناصالح رای نمی‌دهند»، اگرچه پوپولیستی و عوام‌فریبانه باشد، اما واقعیت ندارد. چنانکه در انتخابات بنی‌صدر مشاهده کردیم؛ هرچند که همین مردم پس از خیانت و مزدوری بنی‌صدر، در کنار نظام و در مقابل منافقین نفوذی ایستادند. جالب اینکه همین فرد با منفورترین گروه تروریستی طول تاریخ ایران پیوند خورده بود.

درباره تظاهر و ریا نیز شاید آقای مطهری قیاس به نفس می‌کند؛ چه اینکه ابتدا تظاهر به اصولگرایی می‌کرد و تندترین انتقادها را نسبت به مدعیان اصلاحات و تجدیدنظرطلبان داشت اما بعدها با وجود اینکه خیانت‌های افراطیون طیف مذکور شدت گرفت، او به این جماعت نزدیک شد و سال‌هاست به‌عنوان پادوی رسانه‌ای آنها عمل می‌کند.

همچنین باید گفت، مجلس با عنایت به خیانت انجام گرفته در مشروطه، در نظام جمهوری اسلامی به عنوان «مجلس شورای اسلامی» شناخته شد و بنابراین سپردن نمایندگی به سهل‌انگاران و شل‌انگاران دینی معنا ندارد. چرا که اینجا جایگاه مسئولیت است و نه فرد عادی جامعه.

و درباره بند آخر نوشته آقای مطهری باید خاطرنشان کرد: امام(ره) از حق آزادی بیان گروهک‌ها دفاع کردند اما همان‌ها این حق را تبدیل به مسجد ضرار، خیانت، جنایت، ترور، براندازی و آشوب کردند و امام(ره) هم دستور سرکوب‌شان را داد. در عین حال نه امام و نه شهید مطهری هرگز - حتی یک سطر - درباره راه دادن گروهک‌ها و التقاطی‌ها به مناصب حکومتی سخن نگفته‌اند، بلکه به عنوان آفات نهضت، از این کار برحذر داشته‌اند. استاد مطهری نیز به اعتبار همین صلاحیت و سلامت فکری و پایمردی در دفاع از نظام و انقلاب، مغضوب یکی از همین گروهک‌های التقاطی قرار گرفت و ترور شد. آیا عجیب نیست که همان گروهک‌های مخالف شهید مطهری و آرمان‌های او حامی و تحسین‌کننده انحرافات علی مطهری شده‌اند؟! کدام شاخص مهم‌تر از اینکه معارضان انقلاب، پوست خربزه زیر پای علی مطهری می‌گذارند و برای او هورا می‌کشند؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این روزنامه کیهان مگه هنوز چاپ میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه بله و بسیار هم گزافه گویی میکنه.

      • بدون نام

        کیهان یک روزنامه آزاد هست که همیشه پته افراد شل مغز ونفوذی را روی آب میریزه وبا فحاشی دیگران ومسخره کردن هم نیدان راخالی نمیکنه. آقای نطهری وکیل الدوله ای بیش نبوده مه الان درخدمت افراد ضدانقلاب درآمده


        زنده باد کیهان وحسین شریعتمداری

      • حسن

        کیهان خاک بر سرت

    • بدون نام

      این روزنامه کیهان مگه هنوز چاپ میشه من فکر میکردم روزنامه ای کلا چهار پنج تا مخاطب داره باید تا حالا تعطیل شده باشه

    • شاهرخ

      من پای نگارنده این مطلب رو میبوسم

      پاسخ ها

      • مهران

        خوب ببوس

    • بینام

      پسرنوح بابدان بنشست وخاندان نبوتش گم شدوکیهان هم ازهمه بدتر...

      پاسخ ها

      • آزادی

        پول بیت المال میخوره جز وراجی هم کار دیگری بلد نیست

    • آرمان عظیمی

      من با مواضع روزنامه کیهان در موارد مختلف، مشکل دارم، اما در باب آقای مطهری، ایشان بلافاصله بعد از رد صلاحیت، یادش افتاد نماینده است و شروع به رمزگشایی و گله گذاری کرد. ایشان همین چند ماه، نماینده بوده؟؟ قبلا مصلحت ایجاب نمی کرد حرف دل مردم زدن را، حالا واسه فرافکنی و عوام فریبی، نقش رابین هود را داره. بعدم، فراکسیون امید، کار مفیدی انجام داد؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتو به آن راه نزن. اقای یه ظاهر بدبین به کیهان. تو هم نوچه مدیر مسول کیهان هستید. ولا از نظر شریعتمداری همه دنیا وافراد بد هستند وفقط دارودسته خودش خوب، پاک، منزه و.....هستند. وهیچ کس بغیر از خودشان لیاقت مسولیت ندارد. عجب

      • محمود

        آقای مطهری دلایل رد صلاحیتشو اعلام کرده و بسادگی می توانست تایید شود ولی تن به آن موارد نداده تا یه عمر پشیمان تصمیم غیر عادی شود. دمش گرم. نمایندگی با شرایط موجود چندان آتش دهن سوزی نیست.

    • بدون نام

      واسه تمیز کردن شیشه اره

    • right

      سوال این آقا ۱۱سال نماینده بوده به نظرت شما بس نیست ؟

    • بدون نام

      تا دیروز همین کیهان و این مسولش نبود میگفت مطهری اگه راست میگه دلیل رد صلاحیتش بگه امروز چ شد اقای همیشه مدعی شما دیگه چ موجوداتی هستید....

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری مدیر محترم روزنامه کیهان ضمن عرض سلام و ادب واحترام خدمت شما و همکاران محترمتان از شیراز با شما صحبت میکنم خدا قوت دستت درد نکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داری پیام میدی ..مگرداری با تلفن صحبت میکنی

    • بدون نام

      کیهان کثیف ترین روزنامه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صادق ترین روزنامه و با سواد ترین مسئول ومدیر (کیهان).

    • بدون نام

      درود بر روزنامه روشنگر کیهان.

    • بدون نام

      هرکس با کیهان درافتاد ورافتاد.

    • بدون نام

      پذیرش حقیقت خیلی تلخ هست وشجاعت می خواهدبفرمایش حضرت علی ع ص

    • اصغر تفکر

      کیهان که روزنامه حساب نمیشه

    • بدون نام

      ایناییکه تعریف وتمجید از کیهان می کنند از خودشون هستند والا مصرف کننده بیتالمال و بی مغزند

    • شهاب الدین

      احسنت ، احسنت، انصافا احسنت .

    • بدون نام

      کیهان علت رد صلاحیت آقای مطهری را بیان کند کیهان شم سیاسی اجتماعی را کم دارد اقای مطهری چون بله قربان نبود رد صلاحیت شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج