۹۹۶۲۶۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

ضرر کرونا به پرسپولیس

پرسپولیس در بازی با شهرخودرو بدون تماشاگر بود و در ادامه لیگ برتر باید ۴ بازی خانگی را بدون حضور هواداران برگزار کند.

خبرورزشی: فوتبال در آلمان و کره مجدداً آغاز شد و با اعلام مسئولان وزارت بهداشت و وزارت ورزش در ایران هم لیگ برتر پیگیری می‌شود، اما بدون حضور تماشاگران شاهد این بازی‌ها خواهیم بود. در آلمان تیم‌هایی مثل بایرن‌مونیخ و دورتموند حتی یک سکو خالی هم در بازی‌های بوندس‌لیگا ندارند و بخشی از درآمد‌های آن‌ها به فروش بلیت مربوط می‌شود. در ایران هم پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که بیشترین تماشاگر را روی سکو‌ها دارد و در بیشتر مواقع پرطرفدار‌ترین تیم ایران روی سکوهاست.

پرسپولیس در این فصل به‌طور میانگین ۳۰ هزار هوادار داشته و روی درآمدزایی از سوی بلیت‌فروشی حساب ویژه‌ای باز کرده است. البته رسول‌پناه که می‌گوید هنوز یک ریال هم دریافت نکرده‌اند و این یعنی چیزی بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان پرسپولیس طلبکار است. پرسپولیس شاید تا به حال پولی دریافت نکرده باشد و از سایت بلیت‌فروشی طلبکار باشد ولی از این به بعد تا پایان لیگ برتر روی همین طلب هم نمی‌تواند حساب باز کند و درآمدزایی از طریق بلیت‌فروشی امکان‌پذیر نیست.

پرسپولیس در بازی با شهرخودرو بدون تماشاگر بود و در ادامه لیگ برتر باید ۴ بازی خانگی را بدون حضور هواداران برگزار کند. اگر به‌طور میانگین در این بازی‌ها ۳۰ هزار هوادار به ورزشگاه می‌رفتند و میانگین قیمت بلیت‌فروشی را هم ۱۵ هزار تومان در نظر بگیریم پرسپولیس از این ۵ بازی ۲/۲۵ میلیارد تومن درآمد داشت. البته این درآمد را باید بیشتر فرض کنیم، چون با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی تعداد تماشاگران بیشتر هم می‌شود و در هفته پایانی لیگ برتر که پرسپولیس میزبان است و با توجه به شانس قهرمانی و احتمالاً جشن قهرمانی، باید ورزشگاه را پر شده در نظر بگیریم.

حالا این بازی را با جمعیت ۷۰ هزار نفری در نظر می‌گیریم. چهار بازی با ۳۰ هزار تماشاچی به علاوه ۷۰ هزار نفر در هفته پایانی درآمد پرسپولیس به ۲/۸۵ میلیارد تومان می‌رسد. این ارقام مربوط به لیگ برتر می‌شود و شیوع کرونا ۲ تا ۳ میلیارد تومان در بازی‌های پیش‌روی پرسپولیس در لیگ برتر به آن‌ها ضرر خواهد زد. حالا به این ارقام دو میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کنید که تماشاگران از حضور در آن‌ها هم محروم خواهند بود. اگر بازی‌ها در اوج حساسیت برگزار شوند و پرسپولیس شانس صعود داشته باشد، آن وقت پر شدن ورزشگاه در دو بازی نهایی اصلاً عجیب نیست. برای این دو بازی هم همان ۷۰ هزار نفر در هر بازی را در نظر می‌گیریم و میانگین قیمت بلیت را هم تغییر نمی‌دهیم ولی به‌طور معمول بلیت بازی‌های آسیایی پرسپولیس گران‌تر است.

رقمی که این ۱۴۰ هزار تماشاچی در دو بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا به جیب پرسپولیس می‌ریزند حدود ۲/۱ میلیارد تومان است. حالا با جمع رقم لیگ برتر با درآمد در بازی‌های آسیایی به عدد ۴ میلیارد و ۹ میلیون تومان می‌رسیم که تقریباً کف درآمدزایی از حضور تماشاگران است و این عدد می‌تواند افزایش هم داشته باشد. با این حساب پرسپولیس حداقل ۲ و حداکثر بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان در همین زمان کوتاه ضرر خواهد کرد. درآمدی که می‌توانست پرسپولیس را از قرض گرفتن‌های پی در پی نجات دهد و دیگر نیاز به حاتم‌بخشی کارگزار باشگاه نبود تا با وعده وام دادن قراردادش را باز هم بتواند با سرخپوشان تمدید کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چین ، قاتل بین المللی

      تیمی که میلیاردها تومن و میلیون دلار بدهکاره ، فکر نمیکنم کرونا تکونش بده . خخخخخ

    • Araz

      یعنی فقط چرکپولیس تماشاگر داره؟جمع کنید بابا تفکرات فاشیستی تان رو لجنپولیس نصف تراختور هم تماشاگر نداره خوبه همه چشم دارند و می بینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج