۹۹۶۲۷۹
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

دو نفر عامل جدایی ایران و کی‌روش بودند

کارلوس کی‌روش وقتی در فوتبال ایران عزیزتر شد که مارک ویلموتس با یک قرارداد ترکمنچای آمد، کلی پول گرفت و در آخر میراثی جز شکست به جا نگذاشت.

خبرورزشی: حالا کارلوس چهره عزیزتری شده و خیلی از هواداران فوتبال، قصه می‌خورند که چرا او رفت؟ روند حرکتی تیم ملی با او، روند مثبتی داشت. بعد از صعود به جام جهانی برزیل، در آن جام عملکرد خوبی داشتیم. در مقدماتی جام جهانی روسیه دومین تیم صعود‌کننده بودیم و در خود جام، مراکش را بردیم و نزدیک بود پرتغال را شکست دهیم. به اسپانیا هم به سختی و با گل شانسی باختیم. خیلی‌ها اعتقاد داشتند در این نمودار حرکتی، ایران در جام جهانی قطر می‌تواند به تکامل برسد و از گروه خود صعود کند. در واقع این پیش‌بینی کارلوس کی‌روش بود. او بعد از روسیه گفته بود: «می‌توانیم در قطر از گروه خود بالا برویم...»

کارلوس، اما آن زمان حدس نمی‌زد بعد از جام ملت‌های امارات عمر حضورش در تیم ملی تمام خواهد شد. هنوز درباره ماجرای جنجالی جدایی او بحث زیاد است. یک بار کارلوس با خبرورزشی مصاحبه‌ای اختصاصی کرد و دست به افشاگری زد. او گفت تاج مقابل مسئولان سفارت ایران در امارات پیشنهاد داد قراردادش را تمدید کند و به کلمبیا نرود. تاج در آن جلسه به کی‌روش گفته بود در ایران مردم و بازیکنان او را می‌‎خواهند و تیم ملی به حضورش نیاز دارد. بعد از این جلسه، اما همه چیز به شکل عجیبی پیش رفت و بعد‌ها تاج حتی برای بازی نیمه‌نهایی مقابل ژاپن به ورزشگاه نرفت. موضوعی که در همان مصاحبه باعث گلایه کارلوس شده بود که «من می‌دانم چرا ایشان به ورزشگاه نیامد! چطور می‌شود رئیس فدراسیون در چنین بازی مهمی کنار تیم ملی کشورش نباشد؟!»

همان زمان اختلاف کارلوس و وزیر ورزش و جوانان هم اوج گرفته بود. کم و بیش خبر‌هایی به گوش می‌رسید که سلطانی‌فر دیگر راغب به حفظ کی‌روش نیست. چیزی که البته کسی رسمی درباره‌اش صحبت نکرده و نمی‌کند. دیروز یکی از مسئولان رده بالای فدراسیون فوتبال دست به افشاگری در این زمینه زد و گفت: «از وزارت ورزش با تاج صحبت کردند که یا ما را انتخاب کن، یا کی‌روش را. وگرنه ابتدا بحث اصلی ما حفظ کی‌روش بود. بعد از اینکه وزارتخانه متوجه شد تاج با کارلوس در خارج از ایران مذاکره داشته، این بحث به وجود آمد.»

دیروز از محمود اسلامیان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم در این باره سؤال کردیم و او پاسخ داد: «متأسفانه دو نفر بودند که نمی‌خواستند کی‌روش در تیم ملی بماند وگرنه ماندن او به نفع فوتبال‌مان بود. کدام رئیس فدراسیونی دوست دارد کی‌روش را از دست بدهد؟»

او فقط کد می‌دهد و اسمی نمی‌آورد. شاید خیلی‌ها متوجه شوند این دو نفر چه کسانی بوده‌اند ولی هرچه بود، در نهایت فوتبال ایران آسیب جدی دید و حالا حتی شانس رسیدن به جام جهانی را تا حدودی از دست داده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیروش از لحاظ فنی عالی فود اما کدام مربی خارجی رو دیدید به وزیر ورزش یک مملکت حمله کنه و اتهام ببنده ؟ نمیگیم حق نداشت ایرادات رو بگه ولی خب باید یه چیزهایی هم رعایت میکرد . کیروشی که ما دیدیم میخواست کم کم رییس جمهور وفرمانده ستادمشترک ارتش ووو هم عوض کنه . شاید هم انتظار داشت تا الان یه کاره ای در حکومت و بالاتر از دولت بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با انکه من مخالف کیروش ام اما کیروش به وزیر اتهام نزد بلکه حقیقت رو گفت،وزبر چطور واسه ی تیم باشگاهی چارتر میگیره اما تیم ملی رو رها کرد؟تمام حرفای کیروش در مورد وزیر واقعیت بود،سلطانیفر کل ورزش ایران و نابود کرده،متاسفانه کسی نیست ابن بیشرف و بندازه پشت ملیه زندان

    • بدون نام

      کیروش وقتی وارد ایران شد و اوضاع نابسامانمون رو دید خیلی سریع همرنگ جماعت مافیایی فدراسیونچیها شد و تغییر رفتارش واضح بود پس وارد یکسری جنگ قدرت هم شد که میتونست مدیران بالا دستی خودش هم برکنار کنه وقتی ملاقات خودش با تاج رو برملا میکنه و تاج هم ناراحت میشه یعنی میخواسته تقه تاج هم بزنه حالا به نفع چه شخصی ، نمیدونیم
      کیروش داشت چنان قدرتی میگرفت که به وزیر ورزش هم حمله میکرد .....

    • بدون نام

      کی روش هیچ سودی برای ایران نداشت هر مربی میتونست بره مرحله گروهی جام جهانی حذف بشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تمام تیم های ملی دنیا مربی خودرا عوض میکنند.کیروش هم ۸سال اینجا بود وباید میرفت.دیگه دنبال این واون گشتن چه فایده ای داره؟

      • sep

        مگه این تیم ملی با تیم ملی کیروش فرقی کرده همون بازیکنان دارند بازی میکنند پس چرا با کیروش رفتیم بدون باخت ولی حالا بعید میدونم بریم با کلی باخت چرا چرت میگی

      • علی 11

        واقعا که، تا افرادی با تفکر شما هستن وضع مملکت همینه

      • بدون نام

        هر مربی میتواند؟؟؟؟!!!!
        التماس تفکر

    • بدون نام

      هرکس شر این ترامپ فوتبالی را از سر ایران کم کرد پدر ومادرش بیامرزد. با همه جا دست داشت بعد از رفتنش هم این مردک دلال داره فدراسیون را تیغ میزنه. شده بودیم عابر بانک

    • چین ، قاتل بین المللی

      بازم خبرورزشی چرت گفت . من نمیدونم از کدوم افتخار کیروش حرف میزنه . کدوم مدال ، کدوم اعتبار . تیمی که بقول تو راحت میره جام جهانی ولی مقابل ژاپن اون بلا رو سر خودش میاره یعنی تیم نیست . یعنی افتضاح . یعنی مربی کاربلد نیست . اینا یعنی پارادوکس . یعنی الله بختکی صعود کردن . دست اون ۲ نفر درد نکنه که ردش کردن رفت .

    • بدون نام

      واقعا با این بضاعت در کشور داریم وسریع شدن فوتبال مدرن. آقای کی‌روش بهترین مربی تاریخ فوتبال. ایران

    • بدون نام

      کی‌روش فهمیده بود که وزیر و رییس در ایران اکثرا چیزی هالیشون نیست ، بنابراین سعی میکرد خودش همه چیز رو مدیریت کنه که فوتبال ملی ضربه نخوره و به فکر آبروی کاری خودش هم بود. اگر مثل مسولان ما فکر می کرد که کی‌روش نبود. میشد سلطانی فرت و تاج ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج