۹۹۶۳۰۷
۲۵ نظر
۵۰۱۲
۲۵ نظر
۵۰۱۲
پ

کشف بیش از ۳۰۰ خودروی صفر کیلومتر در تهران

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از کشف ۳۸۷ خودروی صفر کیلومتر در سه پارکینگ خبر داد و در زمینه نظارت بر قیمت‌گذاری‌هایی که اخیرا انجام شده، گفت که دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین‌نامه قیمت‌ها هستند.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از کشف ۳۸۷ خودروی صفر کیلومتر در سه پارکینگ خبر داد و در زمینه نظارت بر قیمت‌گذاری‌هایی که اخیرا انجام شده، گفت که دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین‌نامه قیمت‌ها هستند.

تیمور پورحیدری با اشاره به ابلاغیه اخیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به منظور جلوگیری از احتکار خودروهای صفر و سازماندهی بازار خودرو، تصریح کرد: اخیراً گشت مشترک سازمان صمت با سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی در پی گزارشات مردمی سه پارکینگ را بررسی و طی آن در مجموع ۳۸۷ دستگاه خودرو سواری صفر کیلومتر کشف شد.

به گفته وی یکی از این پارکینگ‌ها در منطقه تهرانسر واقع شده بود که حدود ۱۳۸ دستگاه خودرو تولیدی شرکت سایپا، ۸۷ دستگاه تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۲ خودرو متعلق به شرکت بهمن در آن کشف شد.

پورحیدری از کشف یک پارکینگ دیگر در منطقه مهرآباد تهران خبر داد که ۳۰ خودرو ام وی ام تولید شرکت مدیران خودرو و ۳۰ خودرو متعلق به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در آن کشف شد.

همچنین به گفته این مقام مسئول پارکینگ سوم در محدوده خیابان انقلاب واقع شده بود که ۷۴ دستگاه خودرو تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۸ دستگاه تولید شرکت سایپا و سه دستگاه تولید شرکت بهمن در آن کشف شد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده برای پیگیری قضایی تحویل تعزیرات شده، تصریح کرد: بعد از اینکه پرونده‌ها تعیین تکلیف شود در صورتی که خودروهای ثبت نامی بوده باشد باید تعیین تکلیف و به صاحبان که ثبت نام کردند تحویل داده شود، در غیر این صورت در تعزیرات درباره جریمه و فرآیندهای قضایی تعیین تکلیف می‌شود.

وی همچنین درباره نظارت بر قیمت‌های اعلام شده جدید برای خودرو نیز گفت که دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین نامه قیمت‌ها هستند و طی روزهای اخیر در این رابطه مکاتباتی با سازمان حمایت انجام شده و درخواست شد که اطلاعات قیمتی در اختیار سازمان‌های صمت استان‌ها قرار گیرد تا نظارت بر قیمت‌هایی که به صورت قطعی اعلام می‌شود آغاز شود.

در پی افزایش قیمت نجومی در بازار خودرو در نهایت در جلسه روز دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که قیمت خودروهای سایپا ۲۳ درصد و قیمت محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد افزایش یابد و قیمت خودرو در کف بازار هم شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود باشد.

همچنین در این جلسه مقرر شد محدودیت‌های جدیدی برای متقاضیان خودرو اعمال شود، برای مثال هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی نامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت نام برای شخص فراهم نخواهد شد. همچنین متقاضی باید سن بالای ۱۸ سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابابیل.

      گرفتن خودروها ازیک طرف عالی هست اما اونچه.باعث رشد قیمت پرایدشده .اعلام مداوم سایپا هست که پراید خارج شده و کوییک جاشوپرمیکنه ..حداقل یک بار ثبت نام میکردن تا قیمتا میومد پایین ..این کار سایپاییها هست ازعمد ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها راه کشف هر چه سریعتر انبارها و پارکینگها وحتی منازل اعلام پرداخت جایزه برای موارد اعلامی وگزارشات مردمیست ،

    • بدون نام

      بازهم دلالان راهی پیدامیکنند وگرن یه پولی بکنی توجیب نمایندگی ها ازیکی تاصدتا واست ثبت نام میکنن

    • بدون نام

      خوب بابا این انبارها متعلق به خود خودروسازان است دنبال چی میگردید

    • بدون نام

      سوال چرا از دوسال پیش این گشت وبازرسیها رو انجام نمیداد تا الان اوضاع این جور نباشه

    • اسم

      فقط شعار خب این شعارهای دهان پر کن به قانون تبدیل کنید تا دیگه کسی جرات نکنه خون ملت توشیشه کنه

    • ایرانی

      بابت این کار تشکر ولی این خودروها مگر نه این که از ایران خودرو خارج شدن یا سایپا چراا مدیران این دو خودرو ساز نحاکمه نمیشوند چراااا خدا ازشون نگذره

    • یک تولید کننده

      احتکار ۳۰۰ عدد خودرو که تاثیر قابلی در بازار نداره اگر واقعا دنبال احتکار هستن تا قیمتها کاهشی بشه انبارهای خوردو سازها را بازدید کنند که چندین هزارتائی احتکار شده ..اونوقت میشه گفت مبارزه با احتکار واقعیه

    • .کوروش

      این طرح هم کلا یه ماه انجام میشه . بعد فراموش

    • کامران

      مال پسر فلان یا داماد فلانه یا .....!؟
      ماستمالی می شه!!؟؟

    • خدا.........

      والله اگه این محتکران اعدام کنند دیگه کسی جرات احتکار نداره...و ی قانون دولت تصویب کند ک مجازات سختی داره.ایران میشد گل و بلبل.اما کو دولت کو قانون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بایستی تنسط دادگاه مشخص شود مال چند نفر است و چطوری خودروها را از خودروسازها گرفته اند

    • بدون نام

      تام این بازی ها نتیجه ای ندارد.شما اصل رها کردن وچسبیدن به فرع مشکل واقعی اینجاست که ورود خودرو راباگمرک مانع شدید وبه صنایع بیمار خودرو سازی.بی کیفیت وگران داخلی وانحصاری چسبیدیت خوب طبیعی دراین حوزه احتکار وگرانی.سوداگری وباند بازی ودزدی ووووووالی اخر پیش.می یاد دیگر دنبال مقصر نرید

    • بدون نام

      کار خودروسازها ست ...

    • بدون نام

      این حرفا زشته به خدا قسم.........بزرگترین محتکر خود دو شرکت اشغال ساز هستن......پارکینگاشون جا نداره......این همه ماشین دپو شده....به دروغ به عنوان نقص فنی نکه داشتن.......گزارش صدا سیما بوده......ملت مسخره بی کفایتی تون نکنید........

    • بدون نام

      این دلالهارا چرااعدام نمیکنن.
      الکی تذکرمیدن بعدهمون آشه همون کاسه است

    • بدون نام

      اگر بخوان مسئولین کمی بیشتر بگردن خیلی بیشتر از اینا میتونن پیدا کنن

    • بدون نام

      چطور و کی ب اینا ماشین داده ؟؟

    • بدون نام

      باید اقتصاد درست بشه اینکه یکی به هر دلیل چند دستگاه ماشین میگیره میخوابونه کار غیر قانونی یا غیر شرعی نیست اینکه خودرو متوقف در پارکینگ روزانه گرون میشه تقصیر اقتصاد بی ثباته

    • احمد

      کشف انباری در پارکینگ فرودگاه مهرآباد!!!!!
      وای چ کشف بزرگی
      .برید خودتون رو مسخره کنید

    • سردار

      آب‌از‌سر‌چشمه‌گله
      تولیدوعرضه‌نرمال‌بشه
      ثبت‌نام‌تحویل‌به‌موقع بشه
      هرکی‌خواست‌بتونه‌از‌کارخونه‌خودرو‌بخره
      کی‌میره‌دنبال‌احتکار
      چرا‌دولت‌مقصر‌اصلی‌رو‌ول کرده‌چسبیده‌به‌دلال واحتکار
      بابا‌تولید‌وعرضه‌رو‌افزایش‌بدین‌.

    • تنها

      اینا چرت هستند همان قیمت مصوب خیلی خوبه ...بازم اگه می تونستن پراید باید زیر 30تومان بیاد و دیگر خودروهای داخلی هم زیر 50تومان

    • ♧◇♡♤

      با اینا باری بار نمیشه

    • بدون نام

      چه سیرکی راه انداختن واسه مردم
      خداوکیلی این انبارها و پارکینگ ها چرا تا قبل از این کشف نشده بود؟

    • رضا ق

      اینا مردم خر حساب کردن اگرنه این اشخاص یکساله می خرن ومیبرن پارکینگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج