جاباما
۹۹۶۶۲۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

خرید و فروش نوزادان توسط مافیا در بیمارستان‌ها!

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خریدو فروش نوزادان خانواده‌هایی که از لحاظ مالی توانایی نگهداری فرزند را ندارند در حاشیه بیمارستان‌ها توسط دلالان صورت می‌گیرد.

رکنا: معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خریدو فروش نوزادان خانواده‌هایی که از لحاظ مالی توانایی نگهداری فرزند را ندارند در حاشیه بیمارستان‌ها توسط دلالان صورت می‌گیرد.

غلامحسن حقدادی اظهار کرد: خانواده‌هایی که از لحاظ مالی توانایی نگهداری فرزند را ندارند، دچار فقر مالی شدید، معتاد و یا ناخواسته بچه‌دار می‌شوند فرزند خود را می‌فروشند. خریدو فروش نوزادان در حاشیه بیمارستان‌ها توسط دلالان صورت می‌گیرد. البته سازمان بهزیستی درطی جلساتی که با مدیران بیمارستان‌ها داشته، توانسته این امر را از بیمارستان‌ها پاک کند.

وی در خصوص خرید و فروش غیرقانونی نوزادان وکودکان عنوان کرد: فرزندخواندگی غیرقانونی یعنی کسی که از مجاری غیرقانونی فرزندی را تحویل بگیرد. افرادی که اقدام به خرید و فروش کودک می‌کنند صلاحیت لازم را برای فرزندخواندگی ندارند، به همین دلیل دست به چنین کاری می‌زنند. از سمت دادگاه حدود ۲۰۰ کودک به سازمان بهزیستی فرستاده شده است که دادگاه تشخیص بی‌گناه بودن از خرید و فروش غیرقانونی آنان را صادرکرده و جنبه خیرخواهانه آن‌ها ثابت شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه فرزندخواندگی، اعطاء کودکان بدون سرپرست و شناخته شده‌ای است که تحت حمایت سازمان بهزیستی به ‌خانواده‌های متقاضی که واجدالشرایط قانون جاری حمایت از کودکان بی‌سرپرست باشند، افزود: کودکانی به فرزندی سپرده خواهند شد که والدین یا جد پدری آن‌ها شناخته شده نباشد. از طرف دیگر این کودکان باید تحت ‌سرپرستی سازمان بهزیستی قرار گرفته باشند، به عبارتی قبل از سپردن کودکان به فرزندی این کودکان باید از طریق مراجع ‌قضایی در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرند و مهمتر این‌که کودکان باید به خانواده‌هایی سپرده شوند که قانون تعیین ‌کرده است.‌

وی افزود: امور مربوط به فرزندخواندگی در هر استان فقط از طریق کمیته ستادی استان و توسط کمیته شبه خانواده استان انجام خواهد ‌گرفت. اعضای این کمیته شامل مدیرکل بهزیستی استان، معاون امور اجتماعی، کارشناس شبه خانواده استان، کارشناس ‌فرزند خواندگی، مددکار و کارشناس حقوقی استان است.‌ کودکانی را می‌توان به عنوان فرزند خوانده انتخاب کرد که کلیه تلاش‌ها و کوشش‌های حرفه‌ای جهت شناسایی والدین و ‌بازگشت کودک به خانواده مؤثر واقع نگردیده باشد.‌

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی بیان کرد: سرپرستی نوزادان و کودکان به والدین فاقد فرزند، دارای فرزند و همچنین بانوان فاقد شوهر از سن نوزادی تا ۱۶سالگی داده می‌شود. با توجه به قانون بهزیستی خانواده‌های متقاضی باید مدارک لازم را ارائه و بررسی‌های اولیه در خصوص آن‌ها انجام شود و بعد از تایید این خانواده‌ها و گذراندن مراحلی مانند آزمایش‌ها، پزشکی قانونی، مددکاری، روانشناسی و... وارد مرحله قضایی می‌شوند و با حکم دادگاه می‌توانند فرزند را به سرپرستی خود درآورند.

حقدادی با اشاره به اینکه فرزندخواندگی در خراسان رضوی در سال گذشته نسبت به سال۹۷، ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: سال گذشته در خراسان رضوی حدود ۳۵۰ فرزند را برای سرپرستی به خانواده‌های تایید شده ازسمت دادگاه داده‌ایم. همچنین در سال گذشته، ۳۰ بانو فاقد همسر فرزند تحویل داده شده است. در دو سال گذشته، سرپرستی ۶۰ کودک خاص نیز به عهده گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش به خاطر سیاست غلط دولته.میخواد خانواده ها زوری بچه بیارن.که در سی سال بعد خرحمال باشه کارگری کنه

    • بدون نام

      جهش تولیده

    • بدون نام

      بهتره احتکار کنندگان نوزاد را هم دستگیر کنند تا خود دولت بشه احتکار کننده مثل خیلی چیزای دیگه مثلا ماشین

    • بدون نام

      ده چهل پنجاه خانوادها پور جمعیت بودن همه رازی خرید فروش فرزند نداشتیم الانه که رشد جمعیت روز به روز پیر کم جمعیت میشیم ی فاجعه هست البته البته من نباید بگم اینو حکومت باید چاره میکرد الان هم نه تبلیغ نه دستور نه وعده کارسازه اعتمادها امید نیست به این دیار الانش مردم هرچی میگند دندونشون خرد میکنید داداش گلم حرف حرف قدیم بود ماشدیم خالی بندهای باشخصیت

    • صادق

      چه ـکشوری داریم خدایا شرمنده من ایرانیم این بزرگترین گناه چون واقعا حس می کنم بوی از انسانیت نبردیم

    • بدون نام

      حالا سلطان نوزاد رو کی دستگیر میکنید خخخخ

    • فرید آبادانی

      نقد و اقساط. پیش فروش هم داریم. تحویل ۹ماههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج