۹۹۶۶۳۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

دژاگه بهترین آسیاییِ تاریخ بوندس‌لیگا شد

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران توانست در نظرسنجی اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا نام خود را به‌عنوان بهترین بازیکن آسیایی تاریخ در بوندسلیگا به ثبت برساند.

ورزش سه: کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران توانست در نظرسنجی اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا نام خود را به‌عنوان بهترین بازیکن آسیایی تاریخ در بوندسلیگا به ثبت برساند.

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا از برگزاری رقابت‌های فوتبال ممانعت به عمل آورد و همین دلیل خبرهای زیادی در سطح فوتبال قاره مخابره نمی‌شد، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با برپایی نظرسنجی‌های به دنبال همچنان گرم نگه‌داشتن تنور فوتبال بود و در این میان یکی از آخرین نظرسنجی‌ها مربوط به انتخاب موفق‌ترین بازیکن آسیایی تاریخ بوندسلیگا بود.

چهار بازیکن از ایران، سه بازیکن از کره جنوبی و سه بازیکن از ژاپن نامزدهای رسیدن به‌عنوان بهترین بازیکن آسیایی تاریخ بوندسلیگا بودند و در این میان سه بازیکن موفق ایرانی توانستند رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.

اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و تیم تراکتور تبریز بازیکن صدرنشین این نظرسنجی بود او درنهایت توانست با کسب ۳۷ درصد آرا خود را به‌عنوان بهترین بازیکن آسیایی تاریخ بوندس‌لیگا معرفی کند. اشکان که با دارا بودن پاسپورت آلمانی پیش‌ازاین موفق شده بود در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان آلمان به میدان برود پس از عضویت در تیم ملی فوتبال ایران حضور در دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را در کارنامه خود دارد.

او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ به‌طور ممتد در سطح اول فوتبال آلمان و بوندس لیگا به بازی پرداخت ضمن اینکه در سال ۲۰۱۷ نیز یک بار دیگر به این لیگ پیوست. در سال‌های حضور خود در بوندسلیگا با دو تیم ولفسبورگ و هرتابرلین ۱۵۸ بازی کرد که درنهایت موفق شد ۱۹ گل نیز به ثمر برساند.

دژاگه بهترین آسیاییِ تاریخ بوندس‌لیگا شد

مهدی مهدوی کیا ملی‌پوش سابق فوتبال ایران نیز دومین بازیکن حاضر در صدر این نظرسنجی شد. کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس پس از موفقیت در بازی‌های جام جهانی ۹۸ فرانسه توانست خود را به فوتبال آلمان و بوندسلیگا برساند. وی مدتی پس از حضور در تیم بوخوم خود را به هامبورگ رساند و پس از سال‌ها حضور در این تیم توانست یکی از با استمرارترین فوتبالیست‌های تاریخ این باشگاه لقب بگیرد.

او از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۰ با حضور در تیم‌های بوخوم، هامبورگ و فرانکفورت در بوندسلیگا حضور داشت. مهدوی کیا با ۲۵۳ بازی که او از خود به‌جا گذاشت توانست ۲۹ بار دروازه حریفان را باز کند که با توجه به پست بازی او عدد بسیار قابل‌توجهی است.

دژاگه بهترین آسیاییِ تاریخ بوندس‌لیگا شد

علی دایی هم با کسب ۲۴ درصد آرا موفق شد عنوان سومین بازیکن آسیایی تاریخ بوندسلیگا را به نام خود بزند. شهریار فوتبال ایران که پیش از آغاز جام جهانی ۹۸ فرانسه یعنی از سال ۱۹۹۷ و با حضور در تیم آرمینیا بیلفلد آلمان پای خود را به بوندس لیگا باز کرد تا ۵ سال برای تیم‌هایی در سطح اول فوتبال آلمان به میدان می‌رفت.

دایی پس از درخشش در آرمینیا به یله فلد خود را به بایرن‌مونیخ رساند و پس‌ازاین تیم نیز راهی هرتابرلین شد. دایی در مجموعه ۱۰۷ دیداری که برای تیم‌های آلمانی به میدان رفت موفق شد ۱۹ بار گلزنی کند و البته در این میان لذت گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا به تیم‌هایی همچون چلسی و آ ث میلان را هم بچشد.

دژاگه بهترین آسیاییِ تاریخ بوندس‌لیگا شد

چابوکئون، کوجاچئول و سونگ هیونگ مین از کره جنوبی، شین جی کاگاوا، ماکوتو هاسبه و یاسوهیکو اوکودرا از ژاپن به همراه وحید هاشمیان از ایران، دیگر بازیکنانی بودند که در این نظرسنجی حضور داشتند.

دژاگه بهترین آسیاییِ تاریخ بوندس‌لیگا شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پوریا

      چرته همه میدونن مهدویکیا هستش

    • بدون نام

      پس فهمیدید قدرت تراکتور رو یاشاسین اذربایجان

      پاسخ ها

      • ی دختر پرسپولیسی ۱۳ ساله......

        خخخخ.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج