۹۹۶۶۷۰
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

چه کسی به آن‌ها گفته اعتیاد مصونیت دارد؟

تا اواسط فرورین ماه ستاد ملی کرونا تصمیمی به جمع‌آوری شان نداشت. بعد از آن قرار شد غربالگری و درمان‌شان آغاز شود. حالا حقیقت درباره آن‌ها روشن شده.

عصرایران: تقریبا هیچ روزی را قرنطینه نبودند، چون خانه‌ ای نداشتند. بیشترشان هم از کرونا ترس و واهمه‌ای ندارند. اما ستاد ملی کرونا با احتمال ناقل بودن این افراد طرح جمع‌آوری و قرنطینه آنان را تصویب کرد.

حالا همه استان‌های کشور موظف هستند معتادان متجاهر را با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری کنند و از آن‌ها تست کرونا بگیرند. قرنطینه ۱۴ روزه برای افرادی که تست‌شان منفی شده و اعزام به مرکز ماده ۱۶ کوید۱۹، برای معتادان کارتن‌خوابی که تست کرونای مثبت داشتند.

تاکنون در استان در تهران با دستگیری ۲ هزار و ۵۵۵ نفر و ارجاع آنان به قرنطینه، از۱۹۳۳ معتاد تست گرفته شد که از این بین تست کرونای ۱۳ نفر مثبت بوده و این نشان می‌دهد معتادان هیچ مصونیتی در مقابل کرونا ندارند و اخبار اعلام شده مبنی بر اینکه معتادان کرونا نمی‌گیرند شایعه است.

به گفته برخی این اخبار از سوی قاچاقچیان موادمخدر در بین مردم منتشر شده است. با اجرای این طرح در کشور۱۱ استان اعلام کردند که معتاد متجاهر ندارند. بیشتر استان‌ها درحال ایجاد زیرساخت برای اجرای طرح هستند و فقط ۶ استان آن را اجرا می‌کند. آن هم با محدودیت‌های فراوان.

تا این لحظه از بین ۲هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهری که در ۶ استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همدان، زنجان و قم دستگیر شدند،تست کرونای۱۹ نفر مثبت است. البته با توجه به محدودیت‌های تشخیصی، در استان‌هایی که نامشان برده شد، به جز تهران، فقط از معتادانی تست گرفته شده که مشکوک به کرونا بودند. کرونا تهدید جدی برای همه افراد است. در این بین افراد آسیب‌پذیر چون معتادان و کارتن‌خواب‌ها که توان محافظت از خود را ندارند باید تحت حمایت‌های اجتماعی دولت قرار گیرند تا علاوه برحفظ جان آن‌ها، از جان دیگر شهروندان هم محافظت شود.

چه کسی به آن‌ها گفته اعتیاد مصونیت دارد؟

زینب کریمی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      معتادا نمیگیرن

    • بدون نام

      آیا وقتی معتاد بیمار تلقی میشه نه معتاد به مواد مخدر باید هم بگویند که در برابر کرونا مصونیت دارند گویی که معتاد بیمار شش ندارد او که بیماری جنبی هم دارد کرونا نمیگیرد اما مردم سالم بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

    • یاسی

      بنده نه اهلش هستم و نه تو۴۲سال سن طرفش رفتم اما واقعا در عرض این دوماه به پیشنهاد یه آشنا و نه با اصرار فراوان و یا تشویق به ادامه...دوبار مصرف کردم و بدون تلقین و با ادعا میگم علیرقم اینکه موادمخدر چیز کثیفی هست و مایه دردسر و ویرانی..اما احساس کردم بدنم مقاوم تر شده نسبت به بیماری و حتی تو فصل بهار که هرسال دچار حساسیت های فصلی میشدم به طور کاملا عجیبی اون حساسیت سراغم نیامد..اما بازم میگم واقعا مزخرفه و به دردسرهای بعدش نمی‌ارزد..بنده فقط خواستم دلیل اصرار اونایی که این ادعا رو میکردند رو بدونم ولاغیر..اینم بگم ترجیح میدم با اون حساسیت هم کنار میام اما برای تجربه کردن کافی بود واسم..موفق باشید و تندرست

    • جلا-وطن

      هر معتادی که نه . معتاد سنتی نه صنعتی .

      پاسخ ها

      • شهریار

        ضمنا فقط از مثبت بودن تست چندنفر صحبت شده که امکان داره نتیجه تست اشتباه بوده، ثانیا اگرم نتیجه تست مثبت بوده، الان درچه وضعی هستن؟ هیچ آمار فوتی تابحال ازین اشخاص اعلام نشده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج