جاباما
۹۹۶۷۴۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

رفقای صمیمی، سرنوشت ترابی را تغییر می‌دهند؟

بدون هیچ تردیدی، مهدی ترابی را باید ستاره بی چون و چرای پرسپولیس در فصل نوزدهم قلمداد کرد.

خبرآنلاین: بدون هیچ تردیدی، مهدی ترابی را باید ستاره بی چون و چرای پرسپولیس در فصل نوزدهم قلمداد کرد. فوتبالیستی که توانست در این فصل، نمایش بسیار خوب و دلچسبی از خود ارائه بدهد و در ترکیب تیم های تحت هدایت کارلوس کی روش، برانکو ایوانکوویچ، مارک ویلموتس، گابریل کالدرون و یحیی گل محمدی همیشه مهره فیکس و اصلی به شمار می‌رفت.

فوتبالیست تکنیکی با شوت‌های سرضرب و دیدنی که توانایی امتیازآوری برای هر تیمی را دارد. او یکی از استعدادهای مهم فوتبال ایران بود که سال‌ها برای سایپا بازی کرد و خیلی زود خود را به سطح اول فوتبال کشورمان رساند حالا این بازیکن در آستانه راهی قرار گرفته که در پایانش می تواند لژیونر شدن را تجربه کند.

پیشنهاد به یک ستاره

این بازیکن جوان و تکنیکی طبق ادعای مسئولان باشگاه پرسپولیس طی دو فصل گذشته همواره با پیشنهادات خارجی مواجه بوده و هر زمان که سرخپوشان اراده کنند، می توانند با فروش ترابی به درآمد قابل توجهی برسند. همان طور که بابت فروش علیرضا بیرانوند به باشگاه آنتورپ بلژیک، جیب خود را حسابی پر کردند. او همین حالا هم پیشنهاداتی دارد و با یک انتخاب درست، اروپا نشین می شود.

ترابی در مسیر اروپا

یکی از مهم ترین اتفاقاتی که طی ماه های اخیر رخ داد بحث انتقال ترابی به باشگاه‌های اروپایی بود. گفته می شد که از لیگ کشورهای هلند، بلژیک و اسپانیا برای جذب مهدی ترابی پیشنهاداتی به سه ایجنت فوتبال کشورمان ارائه دادند ولی این بازیکن هیچ کدام از آنها را نپذیرفت زیرا قیمت ترانسفر برای مهدی که حالا دیگر بازیکنان پخته تری نسبت به دوران جوانی خود شده، اهمیت زیادی داشت و نمی خواست در اولین تجربه لژیونری، با قیمت پایین لیگ ایران را ترک کند و پیراهن پرسپولیس را از دست بدهد. با این حال این بازیکن طبق ادعای دوستان نزدیکش چند پیشنهاد عالی دارد و از طرفی قرارداد او هم در پایان همین فصل با باشگاه پرسپولیس به پایان می رسد و می تواند بدون پرداخت پول بابت رضایت نامه به قاره سبز برود.

قلی زاده کلید یک معما

بعضی اعتقاد دارند رفاقت صمیمانه بین علی قلی زاده و مهدی ترابی که از زمان فوتبال در سایپا آغاز شده بود، می‌تواند تا رسیدن به لیگ بلژیک ادامه یابد. این دو بازیکن که به نوعی بچه محل هم محسوب می شوند، آنقدر با هم صمیمی هستند که در تیم سایپا همیشه با یکدیگر هم اتاق بودند و رفاقت شان بین همه نارنجی‌پوشان زبانزد بود. این دو سپس به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت شدند و همزمان در اردوهای تیم ملی هم اتاقی بودند.

رفاقت آنها برای سایر ملی‌پوشان هم جالب توجه بود. حال گفته می‌شود شاید علی قلی زاده باعث انتقال مهدی ترابی به لیگ بلژیک باشد زیرا آنها می توانند دوستی خود را این بار در بروکسل و شهرهای دیگر کشور بلژیک ادامه بدهند و آنجا دوباره با یکدیگر، همتیمی شده یا نزدیک هم باشند. قلی زاده فصل قبل بود که لژیونر شد و به عنوان یک ستاره به باشگاه شارلوا بلژیک پیوست. او این شانس را دارد که مهدی دوست صمیمی خود را هم به کشور بلژیک بکشاند.

ترابی شیفته بازی در اروپا

ترابی هم بی میل نیست که از پرسپولیس به اروپا برود و فوتبالش را در حرفه ای ترین آکادمی های اروپا دنبال کند. باشگاه‌های بلژیکی برای جذاب‌تر کردن لیگ خود و احتمالاً افزایش درآمد زایی به بازیکنان تکنیکی و کسانی که فوتبال را زیباتر می‌کنند، احتیاج مبرم دارند. از این رو برای فوتبالیستی مثل مهدی ترابی با تجربه بازی در جام جهانی، جام ملت های آسیا و کسب قهرمانی با باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس، حاضرند پول زیادی خرج کنند.

البته ترابی هرگز در این سال ها علاقه خود به لژیونر شدن را پنهان نکرد و بارها این موضوع را اعلام کرده بود که اگر مسئولان باشگاه های تحت قراردادش (سابقا سایپا و حالا پرسپولیس) اجازه بدهند، او علاقه خاصی دارد تا بتوانند به اروپا رفته و فوتبالش را آنجا ادامه بدهد. از این رو نظر ترابی در مورد انتقال کاملا مثبت است اما باید دید پرسپولیسی‌ها چه برنامه‌ای برای حفظ این بازیکن دارند.

سرخپوشان تعلل می کنند

پرواضح است که مسئولان باشگاه پرسپولیس نه تنها برای حفظ مهدی ترابی، بلکه برای مذاکره با تک تک بازیکنان خود از یاران خارجی گرفته تا ستاره های فعلی، هیچ برنامه ای ندارند و آنقدر درگیر مسائل مربوط به کارگزار اسپانسر و قراردادهای دیگر هستند که حتی وقت نمی کنند با بازیکنان تیم خود برای فصل آینده تماس برقرار کنند. این موضوع تبعات زیادی برای سرخ‌پوشان داشته و باعث عصبانیت شدید برخی بازیکنان، از مدیریت باشگاه شده اما هنوز مهدی رسول پناه پالس هایی برای شروع مذاکره با ستاره‌های مثل مهدی ترابی در جهت حفظ این بازیکن در فصل آینده نمی دهد. از این رو هواداران باید با استرس بیشتری به آینده و موضوع حفظ یا از دست دادن ترابی نگاه کنند.

احمد برگ برنده سرخ ها

با این حال بد نیست بدانید یک عامل هنوز باقی مانده که بتوان با استفاده از آن ترابی را برای ماندن در جمع سرخپوشان ترغیب کرد. رفاقت صمیمانه‌ای بین او با احمد نوراللهی در دو سال گذشته باعث شده آنها شانس بیشتری برای بازی در کنار هم داشته باشند. مهدی و احمد در تیم ملی فوتبال کشورمان هم همبازی شده اند و در زمین بازی رفاقت عجیبی با یکدیگر دارند تا حدی که به هماهنگی کامل رسیده‌اند. این دو بازیکن می‌توانند در زمین بازی، به خوبی یکدیگر را پیدا کنند و برای هم فرصت گلزنی، بازسازی و درخشش بسازند.

آنها خارج از زمین هم اتاقی در اردوها و یار یا زوج تمرینی هستند. از این رو نوراللهی می‌تواند شانس خود برای کمک به مذاکره با ترابی را امتحان کرده و این بازیکن را ترغیب به ماندن در جمع سرخپوشان کند. اتفاقا نوراللهی یکی از کاپیتان های تیم است و حرفش بُرش خاصی در بین بازیکنان پرسپولیس دارد. اگر او وارد عمل شود، شاید پروژه حفظ ترابی حتی بدون توجه به حضور یا عدم حضور مدیران باشگاه کلید بخورد و خیلی زود سرخپوشان از نگرانی بابت احتمال از دست دادن این ستاره فوتبال کشورمان خارج شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی آزاد

      مهدی جان بااینکه دوست داریم سالها توی تیم محبوبمون توپ بزنی ولی پیشرفتت توی اروپا هم باعث سربلندی ماست... انشاا... مثل مهدوی کیا بترکونی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر اروپا هم پاچه خواری مد شده که پاچه خوار لازم باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج