۹۹۶۹۲۵
۱۹ نظر
۵۰۱۱
۱۹ نظر
۵۰۱۱
پ

آماری از سلطان‌های مسکن پردیس!

"بعضی افراد در پردیس صدها واحد مسکونی خریده‌اند"؛ این صحبت مدیر عامل عمران پردیس است که می‌گوید افزایش حدود ۲۵ میلیون تومانی قیمت واحدها که از ابتدای خرداد اعمال می‌شود صرفاً شامل صاحبان ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ واحدی است که دائم بر طبل گرانی می‌کوبند؛ دلالانی که حالا می‌توان از آنها به عنوان سلطان‌های مسکن پردیس نام برد.

خبرگزاری ایسنا: "بعضی افراد در پردیس صدها واحد مسکونی خریده‌اند"؛ این صحبت مدیر عامل عمران پردیس است که می‌گوید افزایش حدود ۲۵ میلیون تومانی قیمت واحدها که از ابتدای خرداد اعمال می‌شود صرفاً شامل صاحبان ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ واحدی است که دائم بر طبل گرانی می‌کوبند؛ دلالانی که حالا می‌توان از آنها به عنوان سلطان‌های مسکن پردیس نام برد.

شرکت عمران شهر جدید پردیس در روزهای اخیر اعلام کرد نقل و انتقال واحد های مسکن مهر که از اول خرداد ماه ۱۳۹۹ انجام می شود شامل ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت خواهد بود. مدیرعامل عمران پردیس گفته این هدف صرفاً در جهت مقابله با دلالان که مرتباً قیمت ها را بالا می برند انجام شده و شامل متقاضیان واقعی نخواهد بود.

روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ دلالان و سوداگران بازار مسکن پردیس به یکباره غافلگیر شدند؛ زیرا دولت تصمیم گرفت ۲۵ درصد یارانه ای را که تا الان به سفته بازان پرداخت می‌شده را از آنها دریافت کند و همچنین سود وام آنها را از ۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش دهد.

این تصمیم چندان به مذاق سفته بازان و بورس بازان در بازار مسکن پردیس خوش نیامده؛ تا جایی که گفته می‌شود طی دو روز گذشته مراجعات بسیاری را به کارگزاری مسکن مهر پردیس داشته‌اند. تجربه نشان داده این افراد معمولاً هم خود را پشت سر متقاضیان واقعی پنهان می کنند؛ متقاضیانی که البته طبق گفته هدایت مدیرعامل عمران پردیس، عمدتاً از تصمیم اخیر خشنود هستند.

متقاضیان مصرفی نگران نباشند

سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس در توضیح مصوبه اخیر گفت: دولت تا کنون به طور متوسط ۱۰۰ میلیون تومان یارانه برای تکمیل هر واحد مسکونی در پردیس پرداخت می‌کرده و تمامی واحدها از وام ارزان قیمت ۴ درصد استفاده کرده‌اند. با این حال تعداد قابل توجهی از مالکان که کارشان صرفا خرید و فروش است از سکونت خودداری می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم از ابتدای خردادماه جاری ۲۵ درصد یارانه ای را که دولت به این گروه پرداخت می‌کند را از آنها دریافت کنیم. یارانه وام آنها را نیز برمی‌داریم و سود وام آنها به ۱۸ درصد می‌رسد.

وی افزود: اولاً افزایش اخیر قیمت، هزینه نقل و انتقال نیست. دوماً شامل وکالت نامه هایی که قبل از ابتدای خرداد ۹۹ منعقد شده نخواهد بود. یعنی متقاضیان اولیه و کسانی که قبل از از ابتدای خرداد اقدام به تنظیم وکالت‌نامه کرده بودند با همان رقم یک میلیون تومان می‌توانند خرید و فروش خود را انجام دهند.

خیزش بی سر و صدای قیمت مسکن در پردیس

این صحبت هدایت نشان می‌دهد دلالان کماکان از ۷۵ درصد یارانه بهره خواهند گرفت؛ در حالی که سودهای کلانی از التهابات بازار مسکن پردیس به جیب زده اند. قیمت واحدها در پردیس طی حدود ۲.۵ سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. دلالان فقط از دی ماه گذشته تاکنون به طور چراغ خاموش قیمت ها را تا ۳۰ درصد افزایش داده اند؛ بنابر ادعای یکی از کارکنان شرکت عمران پردیس، برخی متقاضیان واقعی در تماس با مسئولان خواستار برداشته شدن تمامی کمک های یارانه ای به دلالان و نه فقط ۲۵ درصد شده اند.

سلطان های مسکن در پردیس چه کسانی هستند؟

روز گذشته خبر رسید سلطان خودرو و همسرش بالغ بر ۶۷۰۰ خودرو خریداری کرده اند که این قبیل فعالیت‌ها به التهاب بازار خودرو دامن زده است. حال باید پرسید با سلطان های مسکن در پردیس چه برخوردی می‌شود؟

طبق اعلام مدیرعامل عمران پردیس تعداد واحدهای در دست دلالان ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ واحد است. از سوی دیگر عنوان می‌شود بعضی افراد در پردیس ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ واحد مسکونی دارند؛ بنابراین تعداد افرادی که دائماً بر طبل گرانی مسکن پردیس می کوبند و احتمالاً پشت اعتراضات اخیر پنهان شده‌اند نباید زیاد باشد.

بنا به گفته هدایت، سه گروه از تصمیم اخیر شرکت عمران ناراحت هستند؛ محتکران، دلالان و مغرضان. مغرضان کسانی هستند که بنابر ادعای هدایت از پیشرفت مسکن مهر در پردیس ناراحتند.

هزینه تولید مسکن در پردیس چند؟

با توجه به توپوگرافی پردیس هزینه‌هایی که برای آماده سازی زمین انجام می شود، هزینه ساخت و ساز هر واحد مسکونی در پردیس ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است؛ در حالیکه بعضی واحدها در فاز ۱۱ به حدود ۵۰۰ میلیون تومان و در فاز ۸ به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. این نشان می دهد با وجود کاهش یارانه های دولتی به دلالان، به دلیل سود بالای خرید و فروش آپارتمان در پردیس، احتمالا بازار مسکن این شهر در قبضه سوداگران باقی خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ام دی

      چرا بازار دست یکسری دلال ودزد افتاده بی عرضگی قوه قضاییه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط بگید چطور هفتصد مسکن مهر دادن به یه نفر؟؟


        با همین افتضاح مسکن مهر و ورود دلال ها باعث چندبرابر ی قیمت مسکن شدن

      • بدون نام

        احسنت.

    • مهدی

      تقریبا کسانی ک پولی برا خرید واحد مسکونی تو تهران ندارن میان اونجا کسی پول برا دلال نداره بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقت کنی نوشته ۷۰۰میلبون کسی که ۷۰۰میلیون داشته باشه تو همون تهران هم میتونه خونه بخره نیازی نیست به پردیس مهاجرت کنه

    • بدون نام

      3000خونه رو میخواد ببره قبر باباش؟؟ مردم کل عمرشون کار میکنن نمیتونن ی خونه 70متری بخرن ... ....تا دنیا دنیاست نفرین ب شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفرین به اون هایی که باعث دادن خونه ها به این دلال ها هستن

    • بدون نام

      بازار گرانی تورم تماما مقصرکیه خود دولت ‌مملکت دست کیه معلومه

    • بدون نام

      امسال رو باید سال گرفتن سلاطین میگفتید
      باید حالا دیگه ثوه قضاییه بیفته جانه دلالهای کثیفه مسکن
      حالا سر ماشین یارو ۵ میلیون میخورد این کثافتها کمتر از ۲۰۰ میلیون برا دلالی راضی نمیشن
      حروم لقمهای کثیف

    • بدون نام

      خداییش باید دلاهای مسکن رو بگیرن
      پدر مردم بیچاره رو دراوردند.

    • بدون نام

      اگر دولت و قوه قضاییه دست بدست هم بدن درست میشه

    • بدون نام

      واقعا که سلطانهای سوداگر مسکن، دارند پادشاهی میکنند که لنگه ندارند ، ولی روزگار است دیگه که بالاخره روزی این پادشاهان سوداگر محتکر مسکن نابود خواهند شد

    • رضا

      حساب این رو نمیکنید که امثال ما تقریبا 9 سال پولشون خوابیده که شاید بتونن سقفی داشته باشند حالا بالفرض من بخوام خونه م رو 700 بفروشم بعد از 9 سال بدبختی به کسی چه ربطی داره، یعنی چون هزینه تمام شده 250 باید همون قیمت فروخته بشه کجای دنیا همچین چیزی مرسومه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلال کثیف

        زندگی مردم را نابود کردید
        بعد به کی چه ربط داره؟

    • بی نام

      این مملکت را 5 سال بدهند به سپاه تا دست این رانت خواران و دلالان را از شرح این کشور کم کنند اگر همینطور پیش برود دیگر لازم نیست امریکا اسرائیل یا حتی عربستان به ما حمله کنند نصف مردم روانی می شوند میانکین حقوق کل ایران بدونه ان 4 درصد 4 میلیون تومان است چطور یخچال 30 میلیونی کولر 12 میلیونی لباسشوی 10 میلیونی جارو برقی 3 میلیونی بخرند ارزانترین خودرو که 80 میلیون تومان باشد تا چند سال دیگر خانواده متوسط هم فقیر می شوند .

    • بدون نام

      وای خدا چقد سلطان خسته شدیم از بس هر روز دا ریم میبینیم رئیسی تو رو به روح امواتت کلک ایی سلطانها رو بکن بزار ما مستاجرین یه نفس راحت بکشیم و خونه دار بشیم ...آخه چه خبره یه عده به خصوص ایقدمسکن داشته باشن بعد یه عده مثل ما هرسال خونه به دوش..خیر نبینین انشاالله ای سلطانهای خونه و خودرو و سکه و طلا و ارز و...........

    • بدون نام

      یا خدا چه خبره ایقد سلطان تو ایی مملکت ..سلطان خودرو سلطان مسکن سلطان طلا و سکه و ارز...و......ای رئیسی تو رو به روح امواتت ازشون نگذری

    • بدون نام

      جائیکه روی گسل زلزله ست باید قیمتش سقوط کنه

    • کوروش

      ای کاش بجای کلمه سلطان سکه ، سلطان خودرو ، سلطان ارز و سلطان های دیگر ، مینوشتید انگل سکه، انگل خودور، انگل مسکن و و و

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج