۹۹۶۹۷۹
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

پیش‌بینی افزایش ۲۰درصدی قیمت کنسرو‌ها

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت:‌ عمده مصرف‌کنندگان تن ماهی قشر ضعیف، دانشجویان و کارگران هستند که به دنبال افزایش قیمت، قدرت خرید آنها کاهش یافته در نتیجه توان خرید را نخواهند داشت که به دنبال آن فروش واحدهای تولیدی با کاهش جدی روبه‌رو می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت:‌ عمده مصرف‌کنندگان تن ماهی قشر ضعیف، دانشجویان و کارگران هستند که به دنبال افزایش قیمت، قدرت خرید آنها کاهش یافته در نتیجه توان خرید را نخواهند داشت که به دنبال آن فروش واحدهای تولیدی با کاهش جدی روبه‌رو می‌شود.

محمد میر رضوی در مورد وضعیت بازار کنسرویجات گفت: بر طبق اعلام سازمان حمایت مبنی بر عدم افزایش قیمت کنسرویجات در ماه مبارک رمضان، ما این ابلاغیه را به تمام واحدهای تولیدی خود اعلام کردیم، اما آنچه مسلم است این است که صرفا با دستور نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد. زیرا تهیه کنسرو وابسته به قیمت اقلام به کار رفته مانند: بسته‌بندی، قوطی و شیشه است که در همه اینها افزایش قیمت چشمگیری داشته‌ایم. همچنین قیمت مواد اولیه مانند حبوبات و روغن نیز افزایش داشته است.

وی افزود: توجه داشته باشید که موادی مانند روغن در این صنعت نقش مهمی را ایفا می‌کند و اگر ذخایر شرکت‌های تولیدی به اتمام برسد معلوم نیست که چه اتفاقی رخ خواهد داد. ممکن است بتوان مصرف روغن مورد نیاز خانوار را کنترل و تامین کرد، اما این مسئله در مورد صنعت امکان‌پذیر نیست. زیرا برخی از واحدهای صنعتی ماهانه نزدیک به ۵۰۰ تن مصرف روغن دارند که این میزان در سال بیش از ۶۰۰۰ تن خواهد بود. این مسئله در حالی بود که برای واردات روغن، ارز در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گرفت در صورتی که در حال حاضر این مسئله نیز مورد ابهام است.

میررضوی تاکید کرد: این مسئله در تولید کنسرو ماهی تشدید می‌شود زیرا ماهی کنسروی با ارز آزاد وارد کشور می‌شود که با توجه به روند صعودی ارز، در حال حاضر امکان واردات ماهی را نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تولید نداریم، گفت: توجه شود که این مشکل در زمان فعلی وجود ندارد اما اگر به آن توجهی نشود بسیاری از واحدهای تولیدی آینده روشنی نخواهند داشت.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به انعکاس مشکلات به سازمان‌های ذیربط گفت: ما مشکلات خود را به سازمان‌های ذیربط اعلام کردیم و امیدواریم بتوانند راه‌حلی برای این مسئله پیدا کنند.

میررضوی با اشاره به قیمت ماهی در بازار گفت: توجه شود که از هر ماهی فقط سه کنسرو می‌توان تهیه کرد و زمانی که قیمت آن در بازار کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان باشد، با محاسبه‌های سایر موارد دخیل در تولید کنسرو، قیمت آن بسیار افزایش خواهد یافت. این در حالی است که عمده مصرف‌کنندگان تن ماهی قشر ضعیف، دانشجویان و کارگران هستند که به دنبال افزایش قیمت، قدرت خرید آنها کاهش یافته در نتیجه توان خرید را نخواهند داشت که به دنبال آن فروش واحدهای تولیدی با کاهش جدی روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی مایل به افزایش قیمت کالاهای خود نیست، گفت: همه واحدهای تولیدی به این مسئله اذعان دارند که افزایش قیمت مصادف با کاهش فروش آنها خواهد بود در نتیجه واحدهای تولیدی علاقه‌ای به افزایش قیمت ندارند تا بتوانند بازارهای خود را حفظ کنند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در خصوص پیش‌بینی میزان افزایش قیمت نیز گفت: با توجه به شرایط حاکم، از جمله افزایش دستمزد مواد اولیه و بسته‌بندی پیش‌بینی افزایش قیمت حداقل ۲۰ درصدی را برای کنسرویجات در نظر داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی تو این مملکت کسی نیست نظارت کنه
      بخدا مردم گناه دارن

    • مهراب

      علی رکت الله

    • بدون نام

      ملت نادان ==فریب خورده

    • علیرضا

      دستتون درد نکنه

    • بدون نام

      مگه تا حالا چیزی گرون شده؟؟؟؟

    • بدون نام

      در کشور چین برای تعدیل در تقاضا ترتیبی مهیا شده که کنسرو ها فقط از یک نوع محصول مثل ماهی و لوبیا چیتی نباشد بلکه تنوع سازی رو مبنا قرار دادند ، در کشور ما وقتی میگیم کنسرو فقط ماهی تصور میشه در حالی که باید مرغ و دیگر گوشت ها و مواد پروتینی تولید و وارد چرخه تقاضا بشه که همین امر در تعدیل تقاضا بسیار موثر خواهد بود .

    • amir

      وقتی که در کشور یک چیز افزایش قیمت داشته باشه خود به خود شاهد افزایش قیمت روی همه چیز تاثیر گذار است و متاسفانه مسولین کشور خود را به نفهمی میزنن

    • محمد شجاعی

      اکسیژن پوله نشه خدایا خخخخ

    • بدون نام

      مملکت و اقتصاد مزخرف
      قیمت خودرو داره میاد پایین آقایون کنسرویجات میخوان ببرن بالا

    • از بروجرد

      ترخدانظارت کنید گرونی دیگه بسه بخدا الانشم کنسرو ماهی خیلی گرونه

      پاسخ ها

      • ..... سانسور چی به بهشت نمی رود...

        .... پیش بینی.. سکته کردن.. هشتاددرصدایرانیها..!

    • بدون نام

      حالا ببینیم مجلس جديد چیکار میکنه با این بیشرفها هر روز قیمت یک چیز را بالا می‌برند

    • بدون نام

      اگر اینها سلاطینن امثال انصاری وقالیباف وخاوری ودالتونها واون اقازاده هایی که کسی جرات نمیکنه بهشون بگه بالا چشمتون ابرو هست باید امپراتور باشن

    • شریف قربانی

      اضافه حقوق یعنی تورم را افزایش خاینین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج