جاباما
۹۹۷۰۷۶
۳۱ نظر
۵۰۱۰
۳۱ نظر
۵۰۱۰
پ

مرگ مادر و کودک حین زایمان در بوشهر

شب گذشته متنی تحت عنوان "اصرار بر زایمان طبیعی جان مادر و نوزاد را گرفت" در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از مرگ زن باردار و کودکش در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر داشت.

ایسنا: شب گذشته متنی تحت عنوان "اصرار بر زایمان طبیعی جان مادر و نوزاد را گرفت" در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از مرگ زن باردار و کودکش در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر داشت.

در این متن آمده است: "متاسفانه اصرار بر زایمان طبیعی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر جان مادر و نوزاد را گرفت. در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه خانمی ۴۱ ساله ساکن شهر اهرم در ماه پایانی بارداری و با حال عمومی خوب به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر مراجعه می‌کند که پس از معاینه غیرضروری کیسه آب نوزاد پاره می شود و پزشکان جهت القای زایمان از آمپول فشار استفاده می کنند که منجر به زایمان نمی شود و مادر شروع به خونریزی می نماید.

این روند که از ساعت ۱۹ شروع شده بود ادامه داشته و میزان آمپول فشار بیشتری به مادر تزیریق می نمایند که باز منجر به نتیجه نمی شود و مادر با این سخت زایی و پارگی رحم بدون رسیدگی پزشکی تا ساعت ۲ بامداد روز بعد یعنی ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ در بلوک زایمان بیمارستان سلمان فارسی بوشهر تحت فشار بود و بعد از آن با حال عمومی بد و شوک بر اثر از دست دادن خون زیادی به اتاق عمل برده می شود که متاسفانه مادر و نوزاد بعد از تحمل سختی فراوان جان خود را از دست می دهند.بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر با نام سلمان فارسی با اصرار بر زایمان طبیعی جان خانم بازیار ساکن شهر اهرم را گرفت. امیدوارم دادستان نظام پزشکی بوشهر با ورود به پرونده متخلفان را مجازات نماید."

در این متن ها ادعا شده که اشتباه پزشک باعث شده است زن باردار و فرزندش فوت کنند. یکی از بستگان این زن به ایسنا گفت: "این خانم از اقوام ما بود و فرزند چهارم خود را باردار بود که متاسفانه در اتاق عمل بر اثر شوک طبیعی بر اثر زایمان طبیعی و با آمپول فشار بر ایشان وارد شده بود فوت کرده است. مثل اینکه در اتاق عمل، دکتر رگ را اشتباهی زده و به خونریزی افتاده و جان خودشان را از دست می‌دهند."

باید تمام ابعاد ماجرا علمی و دقیق مورد بررسی مراجع ذیصلاح قرار بگیرد

روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ پیرامون رویداد بیمارستان سلمان فارسی بوشهر در اطلاعیه ای توضیح داد: "در پی انتشار خبر تاسف انگیز فوت خانم بارداری در بیمارستان سلمان فارسی و بازتاب و واکنش های به حق ناشی از درد و تالم و تاسف آن حادثه توسط خانواده عزیز ایشان و مردم در فضای رسانه ای این مدیریت برخود واجب می‌داند در این راستا موارد ذیل را به استحضار مردم عزیز برساند.

این مدیریت ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده گران قدر ایشان و مردم عزیز استان در پی وقوع این رویداد تلخ، حسب و طبق پروتکل های درمانی کشور در اولین ساعات پس از حادثه، امروز در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه کمیته علمی و تخصصی مورتالیتی (مرگ و میر) با حضور ریاست، مدیران و پزشکان و متخصصین بیمارستان و همچنین کارشناسان ارشد ستادی و دستگاه نظارتی سازمان در بیمارستان تشکیل داده و با حداکثر سرعت و دقت سعی شد همه زوایای مختلف و الزامات علمی این رویداد مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه همه عوامل نیروی انسانی درگیر شامل پزشکان و ماماها و پرسنل جهت گزارش و ثبت و توضیحات حضور داشتند. ضمناً پرونده پزشکی بیمار نیز مورد مطالعه دقیق قرار گرفت و جهت صیانت از آن تدابیر لازم انجام شده است. سپس مطابق آیین نامه ها نتایج این جلسه به همراه پرونده بیمار به کمیته تخصصی ویژه مرگ مادران در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و نظام پزشکی استان نیز ارسال خواهد شد، لذا باید به عرض مردم شریف استان و خصوصا خانواده ایشان برسانیم در رویدادهای پزشکی این چنینی می بایست تمام ابعاد ماجرا به صورت علمی و دقیق مورد بررسی مراجع ذیصلاح قرار بگیرد. لذا در این فرصت کوتاه نمی توان قاطعانه در مورد رویداد مذکور اظهار نظر کامل نمود ولی این اطمینان را خواهیم داد تمام مراحل قانونی آن تا روشن شدن ابعاد واقعی ماجرا پیگیری خواهد شد. لذا عاجزانه از مردم عزیز و اصحاب رسانه گرامی خواستاریم تا مشخص شدن دقیق نتایج این بررسی و تحقیقات از گمانه زنی ها و اظهار نظرهای شتابزده که ممکن است موجب افزایش آلام و نگرانی جامعه و مردم شود جدا خودداری نمایند. قطعا این صبوری کمک شایانی به مراحل تحقیقات خواهد نمود.

در پایان لازم به یادآوری است که قطع به یقین مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر خط قرمز خود را صیانت و پاسداری از سلامت و جان بیماران مراجعین و مردم شریف استان بوشهر می‌داند و هیچ‌گونه اغماضی در رسیدگی به پرونده مذکور را جایز نمی داند و نتایج را به محض مشخص شدن به سمع خانواده داغدیده ایشان و مردم عزیزمان خواهد رساند."

از چنین مواردی به آسانی رد نمی‌شویم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا درباره فوت مادر و کودک در بیمارستان تامین اجتماعی عنوان کرد: یک کمیسیون به نام "بررسی علت مرگ مادر باردار" داریم که با حضور تمام پزشکان درگیر این ماجرا، برای هر مرگ مادر بارداری که در استان اتفاق بیافتد برگزار شده و پرونده ریز به ریز بررسی می شود، این کمیسیون زیر نظر وزارت بهداشت است زیرا مرگ مادر باردار جزو شاخص های خیلی مهم سلامت کشور محسوب می‌شود و از چنین موردی به آسانی رد نشده و اگر کوچکترین قصوری صورت گرفته باشد با مسبب آن برخورد خواهد شد و ممکن است حتی بررسی های بعدی در وزارتخانه طی شود.

سعید کشمیری تاکید کرد: چنین مواردی با حضور رئیس دانشگاه، معاون درمان، رئیس بیمارستان، نظارت بر درمان به علاوه پزشکان درگیر قضیه و بازرسان و کسانی که پرونده را بررسی می‌کنند با بالاترین حساسیت پیگیری می شود که این نه فقط برای این مرگ و بلکه برای تمامی مرگ های مادران باردار به همین شکل تا الان بررسی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳ مورد مرگ مادر باردار داشتیم که البته پایین‌ترین آمار مرگ مادران باردار طی سال‌های اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: این موضوع دریک جلسه فنی پس از بررسی ابعاد ماجرا توسط کارشناسان، از طریق مصاحبه با همراه بیمار، مصاحبه پزشک و بیهوشی، بررسی مستندات و پیوست آنها و بعد مستندات در اختیار کمیسیون قرار گرفته و بعد در جلسه ای که دقیقاً مانند جلسه دادگاه برگزار می شود، چرایی موضوع بررسی شده و در صورت اثبات قصور با عوامل آن برخورد خواهد شد.

شدت خونریزی به علت پارگی رحم خیلی بالا بوده است

کشمیری تصریح کرد: موضوع از این قرار است که ظاهراً مادر باردار، برای زایمان چهارم به بیمارستان مراجعه می کند و در حین مراحل اولیه زایمان دچار یک سری علائم می‌شود که تشخیص پارگی رحم می‌دهند و بلافاصله بیمار به اتاق عمل انتقال داده و چندین پزشک جراح فراخوان می شوند، رحم زن به دلیل پارگی و برای جلوگیری از خونریزی بیشتر برداشته شده اما این اتفاقات آنقدر سریع رخ می‌دهد که در ICU مرگ ناخواسته رخ می دهد و تا آنجایی که من در جریان هستم حدود ۴-۳ لیتر خون، ۱۰ کیسه پلاکت، ۱۰ لیتر سرم به بیمار تزریق شده اما شدت خونریزی به علت پارگی رحم خیلی بالا بوده است.

این مسئول در مورد اینکه آیا تاخیر پزشک دلیل مرگ مادر و نوزاد بوده است، توضیح داد: اینها همه ادعاهایی است که باید بررسی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: پارگی رحم در واقع مانند خونریزی داخلی شدید است، چون رحم در زمان بارداری یک عضو پرخون است، پارگی آن باعث خونریزی زیاد و ناگهانی شده و ممکن است به مرگ فرد منجر شود. در این مورد زمان بسیار مهم است، اما همه این فاکتورها باید مورد بررسی قرار بگیرد که جراح چه دستوراتی داده، اولین علامت بیمار چه زمانی بوده، پزشک چه زمانی بر بالین بیمار حاضر شده و کی او را به اتاق عمل برده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم سهل انگاری پزشکان ایرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      جان مادرت این خبرارونذار حالا اون زنهای حامله این متن وبخونن بیشترمیترسن سکته میزنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعد به مردم میگن زادوولدکنیدوبچه بدنیابیارید.
        خداازسراین طوربیمارستانهاوهمچنین ازاین مدل به اصطلاح
        دکترهانگذره.که با جان مردم بازی میکنن
        .اون دکتراحمق چرا این زاعوراسزارین نکرده.
        خدا به خانوادش صبربده.وخراب بشه اینطوربیمارستانها

      • بدون نام

        چرانزاره بزارخانمهای حامله دقت کنن وجانشان را بدست
        این چنین احمقهایی نندازن.

    • بدون نام

      خدا ازشون نگذره
      بی مسولیت ها

    • بدون نام

      چهارتابه ا صطلاحدکتر بی شعور وتازه به دوران رسیده..باعث میشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        همه سهمیه ای که الکی واردرشته پزشکی میشن
        چندوقت پیش هم یه دندانپزشک باعث مرگ دو کودک شد

    • بدون نام

      چهارتابه ا صطلاحدکتر بی شعور وتازه به دوران رسیده..باعث میشن.

      پاسخ ها

      • ..... سانسور چی به بهشت نمی رود...

        .... پس . رامبد جوان . خوب کاری کرد . همسرش را برای زایمان... به اتفاق هم رهسپار کشور کانادا شدند..!!

    • بدون نام

      یا خدااااااا.....تو قرن ۲۱ این اشتباهات ضایع...چرا همون موقع که کیسه آب پاره شد سریع سزارین نکردن؟؟؟ تازه آمپول فشار زدن!!!!!

    • بدون نام

      هزاران بار گفتم ومیگم فقط سزارین بعدش هم الان سه تا بچه بی مادر شدن واون پزشک نهایتا دیه میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دونفربیگناه جانشان را ازدست دادن باانهمه دردکه مادربیچاره
        تحمل کرده

    • بدون نام

      کاربر 21:59 درست میگه...ادم استرس شدید میگیره....9ماه بارداری ک پر از استرس هست این ی روز زایمان استرسش از همه بدتره...حالااین خبرا حال ادمو بد میکنه

    • ایران بانو

      اصلا براشون مهم نیست تا چند روز دیگه همه چیز تکذیب میشه دکتر پولدار همرو میخره نگران نباشی .بیچاره اون زن چقدر زجر کشیده .جون مردم هیچ ارزشی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی ازدکتروپرستارهاعقده ای هستن.ودلسوزی برای بیمارنمیکنن.خداسزاشون بده

    • فرشته مهربون

      خدا لعنت کنه باعث و بانیش و که سه تا بچه ی دیگه رو بی مادر کرد و زن بدبخت و کشت.دلم ریخت بخدا لطفا بقول دوست مون نزارید ازین خبرا . وقتی میزارید آدم میخونه خل میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خبرها را میگذارند ومردم را آگاه میکنند این هست نگذارند فکر کنم ملت قتل عام میشوند

    • بدون نام

      وقتی دکتر ها مدرک دکتریشونو با پول میخرند همین میشه دیگه

    • بدون نام

      خداازتون نگذرد قاتل های بیشرف کم سواد

    • بدون نام

      بعضی دکترها خیلی اصرار بر زایمان طبیعی دارند بیا اینم نتیجه اش، یک مادر فوت شده، یک خانواده ازهم پاشیده ،سه تا بچه یتیم شدن ، چه کسی پاسخ گو است....

    • بدون نام

      ایجا اخبار داغ میگه و واقعیت ها رو میگه . استرس بارداری همیشه هست

    • ایرانیم

      اشک ادم در میاد از سختیه زایمان در ایران،ک اجبار ب طبیعی بودن زایمان دارن بیمارستانها

    • بدون نام

      دکتر و پرستاران کاشکی کمی مهربان تر بودند و هر بیماری رو دلسوزانه باهاش رفتار میکردند

    • بدون نام

      ای کاش با همان سرهت ودقت که دارید مرگ اون مادر را برسی میگنید موقع ورد وزایمان بدادش می رسیدید دیگه بقیه کارهاتون فیلم بازی کردنی بیش نیست

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه خیلی خیلی درد کشیده مرگ این طوری قتل ه قتل مگه مردم جونشون رو از سرراه آوردن ما دل خوش به عدالت قیامت هستیم روز جواب دادن که از یاد خیلیا رفته

    • شهروند آبادانی

      ... تا تحقیق علمی شود !! یعنی خانواده آن مرحومه در طی گذر زمان ، سرد بشن و موضوع را فراموش کنند و قال قضیه کنده بشه بره پی کارش .. علت مرگ برای همه روشن است الا کادر درمانی آن بیمارستان !!

    • بدون نام

      با با دکتر نیستن با سهمیه که بیان همین میشه

    • بدون نام

      یعنی جان ادم اینقد بی ارزشه خدا خدا لعنتتان کنه

    • بدون نام

      از روغن مایع و نباتی با این تغذیه مصنوئی چه انتظاری دارید .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج