جاباما
۹۹۷۲۸۴
۱ نظر
۵۰۶۴
۱ نظر
۵۰۶۴
پ

راهنمای خرید اتو مو، برای موهای زیبا و سالم

اگر از آن دسته افرادی باشید که به آراستگی و زیبایی ظاهر خود اهمیت می‌دهند احتمالاً برای زیبایی و مرتب‌تر بودن موهایتان نیز به دنبال استفاده از وسایل مختلفی مثل سشوار، اتوی مو، بابلیس و... هستید و از اهمیت کیفیت و انتخاب درست و هوشمندانه در رابطه با هر کدام از آن‌ها نیز به خوبی باخبرید.

برترین‌ها: اگر از آن دسته افرادی باشید که به آراستگی و زیبایی ظاهر خود اهمیت می‌دهند احتمالاً برای زیبایی و مرتب‌تر بودن موهایتان نیز به دنبال استفاده از وسایل مختلفی مثل سشوار، اتوی مو، بابلیس و... هستید و از اهمیت کیفیت و انتخاب درست و هوشمندانه در رابطه با هر کدام از آن‌ها نیز به خوبی باخبرید.

اتوی مو به عنوان یکی از پرکاربردترین این وسایل که نحوه استفاده و کارکرد آن نیز بسیار راحت است معمولاً طرفداران و مصرف‌کنندگان بسیاری دارد. به همین خاطر نیز لازم است که برای انتخاب و خرید آن دقت بسیاری به کار ببرید تا در نهایت با توجه به بودجه و همین‌طور معیار‌های دیگری که در ذهن دارید به محصولی متناسب و هوشمندانه دست یابید. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با راهنمای خرید اتو مو با شما صحبت کنیم.

راهنمای خرید اتو مو، برای موهای زیبا و سالم

انواع اتوی مو

به طور کلی باید گفت که دستگاه اتوی مو به لحاظ جنس صفحه و کفی خود به انواع متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

  • اتو مو با کفی معمولی فلزی: همان‌طور که از نام این نوع اتو مو‌ها برمی‌آید از جنس فلز هستند و معمولاً هم امکان تنظیم درجه حرارت ندارند. این یعنی اگر بتوان در میان این نوع از اتو مو‌ها به دستگاهی پیشرفته‌تر دست یافت تنها سه درجه‌بندی کم، متوسط و زیاد برای تنظیم درجه حرارت وجود خواهد داشت. این نوع از اتو مو‌ها کاربرد ساده‌ای دارند و برای موارد حرفه‌ای مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.
  • اتو مو با کفی سرامیک: این نوع از اتو مو‌ها معمولاً طرفداران بسیاری دارند. اتو مو‌هایی با کفی سرامیکی ویژگی‌های بسیاری از جمله برخورداری از قابلیت تنظیم حرارت، رساندن کمترین آسیب به مو‌ها و همین‌طور قیمت متناسب دارند که همین ویژگی‌ها نیز معمولاً آن‌ها را به انتخابی درست و هوشمندانه تبدیل کرده است. البته ناگفته نماند که جنس سرامیک موجود در مدل‌های مختلف و همین‌طور کیفیت آن‌ها با هم متفاوت هستند. این نوع از اتو مو‌ها برای کسانی مناسب است که مو‌هایی ظریف و نازک و یا حتی شکننده دارند.
  • اتو مو با کفی آیونیک: این نوع از اتو مو‌ها معمولاً قیمت بالایی دارند. با این حال اگر مو‌های خشکی دارید بهتر است که به دنبال این مدل‌ها بروید تا از بین رفتن رطوبت موهایتان به حداقل برسد.
  • اتو مو با کفی تورمالین: خاصیت متریال تورمالین آن است که حرارت خود را کم‌کم به دست می‌آورد و آن را حفظ می‌کند، همین موضوع نیز باعث می‌شود که مو‌های شما درخشان‌تر و براق‌تر شود و به خوبی حالت بگیرد.
  • اتو مو با کفی تیتانیوم: این مدل از اتو مو‌ها به سرعت داغ می‌شوند و حرارت بالایی را نیز به مو‌های شما انتقال می‌دهند. به همین دلیل نیز احتمال آسیب رساندن آن‌ها به مو‌ها به مراتب افزایش خواهد یافت. این نوع از اتو مو بیشتر مناسب کسانی است که مو‌هایی ضخیم و پرپشت دارند.

راهنمای خرید اتو مو، برای موهای زیبا و سالم

باید بدانید که علاوه بر جنس کفی‌ها، اتو مو‌ها را می‌توان بر اساس اندازه و شکل ظاهری‌شان نیز به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم کرد:

  • اتو مو‌های باریک: این نوع از اتو مو‌ها علاوه بر آنکه برای صاف کردن مو‌ها بسیار کاربردی هستند می‌توانند در فر شدن و حالت پیدا کردن موهایتان نیز به کمکتان بیایند.
  • اتو مو‌های پهن: این مدل از اتو مو‌ها به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند مو‌های بسیار بلند خود را لخت کنند. چراکه امکان صاف کردن حجم بیشتری از مو را دارند.

نکات خرید اتوی مو

برای آنکه بتوانید اتو موی مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به موارد و معیار‌های متفاوتی توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این مسائل توجه به جنس اتو مو و تناسب آن با مدل موی شماست که به همین دلیل نیز انتخاب نوع کفی اتو مو که در بالا به آن اشاره شد اهمیت بسیاری می‌یابد.

راهنمای خرید اتو مو، برای موهای زیبا و سالم

علاوه بر این مسئله شکل صفحه اتو مو نیز باید در زمان خرید مورد توجه قرار بگیرد. به طور کلی باید گفت که لبه‌های صفحه اتوی مو می‌تواند دامنه کارایی آن را برایتان متغیر کند. معمولاً اتو مو‌هایی که لبه گردی دارند می‌توانند علاوه بر صاف کردن مو به آن حالت نیز بدهند. این در حالی است که اتو‌هایی که لبه آن‌ها تیز است تنها به صاف کردن موهایتان کمک می‌کنند.

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد قابلیت تنظیم حرارت نیز یکی از مسائلی است که باید در زمان خرید محصول مورد نظر به آن توجه کنید. معمولاً دمای ۳۶۴ درجه فارنهایت که برابر با ۱۸۵ درجه سانتی‌گراد است می‌تواند دمای مطلوبی برای صاف کردن مو‌ها باشد، با این حال با توجه به نوع و جنس مو‌های شما این دما می‌تواند کمتر و بیشتر هم بشود؛ بنابراین در زمان خرید اتوی موی خود حتماً سعی کنید که با توجه به جنس موی خود از فروشنده بخواهید که مدل مناسبی را به شما معرفی کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که یک اتوی مو را به انتخابی ایده‌آل تبدیل می‌کند خاموش شدن خودکار آن است. معمولاً بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که بعد از اتمام کار خود با اتو مو آن را خاموش کنند، این در حالی است که چنین مسئله‌ای می‌تواند بسیار خطرناک باشد و حتی تا به آتش کشیدن فضای اتاق نیز پیش برود! به همین دلیل هم باید به دنبال محصولی باشید که با برخورداری از آپشن و ویژگی خاموش شدن خودکار، خیال شما را از بابت چنین خطراتی آسوده کند.

راهنمای خرید اتو مو، برای موهای زیبا و سالم

کابل اتو مو نیز مسئله‌ای است که باید حتماً در زمان خرید این محصول به آن توجه کنید. بهتر است که به دنبال اتو مویی باشید که سیم برق آن به اندازه کافی بلند است تا راه‌دست شما را برای حرکت و استفاده از اتوی مو باز بگذارد.

در نهایت نیز باید به موضوع هزینه خرید اتو مو اشاره کنیم. امروزه اتو مو‌هایی که در بازار موجود هستند از تنوع قیمت بسیار بالایی برخوردارند، از قیمت‌های پایینی که مربوط به برند‌های ناشناخته‌تر و یا مدل‌های ساده‌تری از اتو مو هستند گرفته تا اتو مو‌هایی قوی و یا چندکاره از برند‌های مختلف که هزینه به مراتب بالاتری را به دنبال دارند.

شما باید با توجه به بودجه خود و البته میزان نیازتان به اتوی مو با بررسی تمامی این معیار‌ها دست به انتخاب اتو موی مناسب خود بزنید. اما توصیه ما این است که صرفاً برای خرید یک اتو مو به سراغ مدل‌های خیلی ارزان‌قیمت نروید، چراکه معمولاً عمر این مدل اتو مو‌ها کم خواهد بود و خیلی زود خراب خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • برنده

      ممنون از راهنماییهای خوبتون. استفاده کردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج