۹۹۷۲۹۵
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

افت یک میلیون نفری تماشاگر در فوتبال ایران!

اگر لیگ نوزدهم تا پایان، پشت درهای بسته برگزار شود، احتمالا عددی که به عنوان تعداد تماشاگر ثبت خواهد شد، کمتر از دو میلیون نفر در کل مسابقات خواهد بود.

ورزش سه: لیگ برتر ایران مدت هاست که با کاهش میزان تماشاگر در ورزشگاه روبروست اما حالا به خاطر شیوع ویروس کرونا، احتمالا بیشترین میزان افت در یک سال، به ثبت خواهد رسید. این در حالی است که البته به دلیل فقدان سازوکارهای هوشمند، امکان ثبت دقیق تعداد تماشاگر وجود ندارد و برای بررسی این مولفه، باید به منابع غیررسمی استناد کرد؛ منابعی که تعداد کل تماشاگران در لیگ هجدهم ۲ میلیون و ۹۸۴ هزار نفر یعنی حدود ۱۲ هزار نفر به ازای هر بازی عنوان کردند.

حالا باتوجه به این که مدعیان قهرمانی فصل گذشته، امسال هم وضعیت خوبی دارند، می‌توان متصور شد که میانگین ۱۲ هزارنفری تغییری نسبت به فصل گذشته نداشته باشد. تاکنون ۱۶۸ بازی در لیگ برتر به انجام رسیده که در صورت وجود چنین میانگینی باید کمی بیشتر از دو میلیون نفر بازی های لیگ ایران را از نزدیک تماشا کرده باشند.

اما نکاتی مهم مهم در این باره وجود دارد؛ یک بازی حساس پرسپولیس در مقابل نفت مسجدسلیمان به دلیل قطعی اینترنت مشکلات زیادی را برای بلیت فروشی ایجاد کرد، چند مسابقه حساس ابتدای فصل بدون فروش بلیت در طبقه دوم ورزشگاه آزادی صورت گرفت، در دربی تهران حداقل ۲۰ هزار بلیت فروخته نشد. همچنین میانگین ۱۲ هزار نفری باتوجه به بازی های حساس آخر فصل به ثبت رسیده و در واقع می‌توان گفت که تعداد تماشاگران در بازی های آخر فصل بیشتر هم می‌شود.

باتوجه به این ۴ مشخصه، می‌شود عددی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را از ۲ میلیون نفر کم کرد تا به عدد یک میلیون و ۸۰۰-۹۰۰ هزار نفر برای ۲۱ بازی لیگ نوزدهم رسید (که البته سازمان لیگ باید آمار رسمی را منتشر کند). این یعنی اگر کرونا باعث شود تا لیگ نوزدهم تا پایان پشت درهای بسته به انجام برسد، لیگ ایران در آمار کلی یک میلیون کاهش تماشاگر را تجربه خواهد کرد که عدد معناداری است.

این البته در شرایطی است که دست کم دو باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال عملا هیچ سود اقتصادی از بلیت فروشی ندارند و در واقع تنها از تشویق های طرفدارانشان برای غلبه بر حریف استفاده می‌کنند و حالا باید دید که این وضعیت چه تاثیری بر عملکرد سرخابی ها و همچنین تیم های پرهوادار دیگر خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تراکتور آذربایجان

      پرطرفدار.خخخخخ

    • حمید

      حالا بدتر ازینم میشه ورزشگاها پر آدم 13 تا 24 سالس اینام عقلشون برسه وقتشونو برای این فوتبال ضعیف و زشت حروم نمیکنن

    • بدون نام

      تا وقتی که لیگ برای یه تیم خاص چهچه بزنه همینجوریه

    • بدون نام

      کثیف ترین خبرگزاری ،خبرگزاری ورزش سه استفراغیا هست که برای متنش هم از تماشاگران حقیر استفراغ استفاده می‌کنه ، پوکر سوزش

    • بدون نام

      یواش یواش تعداد هواداران فوتبال به صفر میرسه چون اکثر هواداران از قشر متوسط جامعه هستن و با این اقتصاد افتضاح دیگه نمیشه ی لقمه نون خورد چه برسه که بخواهیم فوتبال تماشا کنیم وقتی عدس و نخود و لوبیا و لپه یهویی 5 برابر و برنج 3 برابر میشه آیا توان و نفسی برای مردم میمونه

    • بدون نام

      مردم روز به روز دارن به فساد و بوی تعفن و گندیدگی در فوتبال پی میبرن . آیا دلخوشی میمونه . با پولهای تک تک هواداران ی عده مفسد بیکار ثروتهای کلانی به جیب میزنن . نمونه اش بلیط فروشی باشگاه هاست که که دلالها به اسم شرکتهای سوری پولهای نجومی را بین خودشون تقسیم میکنن

    • بدون نام

      کاش قوه قضاییه با شدت ورود میکرد و ریشه فساد را در فوتبال میخشکوند . اونوقت مشخص میشد فتح الله زاده و انصاری قبل از مدیر عامل شدن چقدر مال و اموال داشتن و بعد از مدیریت در استقلال و پرسپولیس شدن صاحب ی زندگی لاکچری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج