جاباما
۹۹۷۳۲۱
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

بازگشایی بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها بعد از عید فطر

رییس جمهور در جلسه روستای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها با توجه به رایزنی‌ها و جلسات متعددی که کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با متولیان این اماکن داشته‌اند، مقرر شده بعد از عید سعید فطر با شرایطی که اعلام خواهد شد، این اماکن بازگشایی شود.

رییس جمهور در جلسه روستای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها با توجه به رایزنی‌ها و جلسات متعددی که کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با متولیان این اماکن داشته‌اند، مقرر شده بعد از عید سعید فطر با شرایطی که اعلام خواهد شد، این اماکن بازگشایی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: امیدواریم با رعایت این شرایط و دستورالعمل‌ها از سوی عاشقان اهل بیت(ع) و مردم شریف امکان زیارت این بقاع متبرکه فراهم شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از روند کاهشی شیوع کرونا و رسیدن به آستانه مرحله مهار آن در کشور، افزود: دستیابی به این موفقیت نتیجه همکاری مردم با مسئولان و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در جامعه است.

رئیس جمهور ادامه داد: البته در چند استانی که به علت رعایت نکردن کامل دستورالعمل‌ها شیوع بیماری رشد یافته است، مسئولین باید نظارت‌های خود را تقویت کنند و هشدارها و آگاهی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌ها به مردم داده شود.

روحانی کوتاه شدن دوره بستری بیماران را نشان از موفقیت در کنترل شیوع بیماری و علامتی برای رسیدن به مرحله مهار ویروس در آینده نزدیک دانست و گفت: با توجه به هشدارهایی که مسئولان وزارت بهداشت و درمان بر اساس برخی مطالعات و تحقیقات درباره شیوع مجدد این ویروس در فصل پاییز می‌دهند، باید با آگاهی‌بخشی و هشدارهای لازم و تداوم رعایت دستورالعمل‌ها نگرانی‌ها در این زمینه را برطرف کنیم.

رئیس جمهور افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های کمیته‌های مختلف ستاد ملی مقابله با کرونا با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امیدواریم که فعالیت‌ها در کشور و امور مردم نیز مجدد دچار محدودیت‌های سخت نشده و در عین حال سلامت جامعه و مردم نیز تأمین شود.

روحانی اظهار داشت: کمیته آموزش ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی برنامه‌ها و طرح‌هایی را در نظر گرفته‌اند که ضمن تداوم آموزش آنلاین در فضای مجازی، سلامت کادر آموزشی، دانشجویان و دانش‌آموزان هنگام حضور در کلاس‌ها و رشته‌هایی که الزام به آموزش حضوری دارند نیز تأمین و تضمین شود.

رئیس جمهور ادامه داد: کمیته آموزش نیز موظف شد تا اوایل تیر ماه برنامه مورد نیاز برای آموزش و پرورش و آموزش عالی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه نماید که چگونه عقب‌ماندگی‌های آموزشی را جبران خواهند کرد و در عین حال سال تحصیلی جدید چگونه برگزار خواهد شد.

روحانی با تاکید بر اهمیت دقت در نظارت‌ها، اظهار داشت: اگرچه گزارش‌ها حکایت از رعایت دستورالعمل‌ها به میزان بالایی از سوی مردم دارد، اما دستگاه‌های ذیربط نیز باید بر اجرای این دستورالعمل‌ها و مراقبت‌ها از سوی اصناف، کسب و کارها و مکان‌های پر رفت و آمد، همچنان اهتمام داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      چی داری می گی کجا کرونا مهار شده است شما از خدا می خواهید که این بلا حداقل تا پایان دوره ریاست شما تمام نشود تا با اعتراضات مردمی بخاطر گرانی روبرو نشوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینه
        ولی خب بعضی از مردم سرشونو مثل کبک کردن تو برف

      • بدون نام

        این هم یکی از تدابیر دولت تدبیر و امید!!!

      • بدون نام

        احسنت کاسبان کرونا

      • محمدی

        خوب باز بشه من قرار 28 اسنفند کربلا برم اولین بارم بود اسم نوشته بودم

    • ایرانی

      مردمو ....چی فرض کردین اقای روحانی هر روز امار بالای ۲۰۰۰نفره کجا کم شده ...همه جارو باز می کنید یه عده هم که ....میریزن بیرون و بدتر تر میشه شما چی هستید چی می خواید هدف اتون چیه ؟مردم کم بدبختی دارن لااقل بذارید این تموم بشه ...خدایا کجایی ....خدایا این ملت و ببین و دریاب جز تو امیدی نیست

      پاسخ ها

      • محمدی

        خوب باید مکان زیارتی باز شود

      • بدون نام

        همه جا بازه چرا باید در حرمها بسته باشه؟دلیل بگو

    • ایرانی

      خدا شکر از بس این درها بسته بود داشتیم کافر میشدیم

      پاسخ ها

      • زهرا

        بقیه مردم تازه راحت بودن. همه مثل شما اقلیت فکر نمیکن

      • بدون نام

        توفیق نداشتیم

      • بدون نام

        یعنی ایمان شما به اندازه باز و بسته بودن حرمهاست؟
        اگه بسته باشه ایمانتون ضعیف میشه؟ واقعا متاسفم برای ایمان سست و ضعیفتون که به بسته و باز بودن در حرمها و مسجدها . بند شده

      • بدون نام

        اگه ایمانتون انقدر سست و ضعیفه همون کافر بمونید بهتره.

    • بدون نام

      فقط دعا کنید این یه سال زود تموم بشه خلاص بشیم

    • بدون نام

      این هممونو به کشتن میده خودش جاش راحته

    • بدون نام

      هورا علی براکت الله بیماری کرونا رو شروع میکنم‌

    • بدون نام

      همه جا که باز شده هرکی هرجا دلش میخواد میره خب اینجاها رو هم باز کنن

      پاسخ ها

      • علی

        والله همه جا باز شده فقط حرم امام رضا ع و حرم حضرت معصومه ص کرونا رو بیشتر میکنه خو شمایی که ترسید نرید

    • بخواتر یک مشت دلار

      بله ایشون راست میگه اگر میخواین ببندید همه جا رو ببندید اگر میخواهید باز کنید همه جا باهم
      اقلیت کسانی هستند که وطن خودشون رو میفروش به دلار

    • بدون نام

      اگر مهار شده چرا هر روز آمار بیشتر میشه تازه دقیق هم نیست، کدام رعایت میشه برنامه سخنرانی مشهد و غیره اگر مکانی که نان شب مردم و ضرورت بخاطر معیشت باشه باز یه چیزی ولی این مکان‌های زیارتی قابل احترام که ضرورت نداره

    • بدون نام

      بزرگترین خیانت به پزشکان وپرستاران همه زحمتها هدر میشه

    • دکتر طاها

      سلامت روح مهم تر است یا جسم ؟ البته خواهید گفت روح ! دنیا در موضوع بحران کرونا فهمید که دوری از معنویت و غرق شدن در زندگی مادی مسئله مهمتری از کروناست ... آری یکی از اماکنی که آرامش روح در آنجا رقم می خورد حرم های مطهر است . حال که همه جا باز شده این چه اصراری است که حرم ها و مساجد بسته بماند ؟! بگذارید روح معنویت هم در جامعه تزریق شود و همه به اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج