۹۹۷۵۸۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

جواب مثبت ارشاد به نامه عجیب اهالی تئاتر

در پی درخواست ۲۵۰ دست‌اندرکار تئاتر از وزیر ارشاد برای جلوگیری از موازی‌کاری در سانسور و صدور مجوز مجدد برای پخش آنلاین تئاترهای خود، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از توافق با سازمان سینمایی برای تسریع در صدور مجوز فیلم‌تئاترها بدون بازبینی مجدد خبر داد.

برترین‌ها: در پی درخواست ۲۵۰ دست‌اندرکار تئاتر از وزیر ارشاد برای جلوگیری از موازی‌کاری در سانسور و صدور مجوز مجدد برای پخش آنلاین تئاترهای خود، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد از توافق با سازمان سینمایی برای تسریع در صدور مجوز فیلم‌تئاترها بدون بازبینی مجدد خبر داد.

در عین حال، لحن و متن این نامه واکنش منفی برخی منتقدان را برانگیخته است.

روز گذشته نامه‌ای با امضای ۲۵۰ فعال حوزه‌ی تئاتر منتشر شد که در آن با اشاره به ضرورت «ممیزی» اما اندک‌شمار بودن مخاطبان این هنر به نسبت مخاطبان فیلم و سریال، از وزیر ارشاد خواسته شده بود «ممیزی متفاوتی» در این باره اِعمال و از «ممیزی جدید برای پخش آنلاین تئاترها» خودداری شود.

قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، با تأکید بر این‌ که قانونگذار مسئولیت صدور مجوز در پخش آنلاین را بر عهده سازمان سینمایی گذاشته، گفت با هماهنگی با این سازمان قرار شده «کار با سرعت بیشتری و بدون بازبینی مجدد در این سازمان انجام شود».

از سوی دیگر، لحن و متن این نامه که شماری از چهره‌های قدیمی و سرشناس عرصه‌ی تئاتر نیز آن را امضا کرده‌اند، واکنش منفی برخی منتقدان و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

امضاکنندگان در این نامه نوشته‌اند: «ما در همه‌ کارهای خود، پیش از تولید، به این ممیزی فکر می‌کنیم و رعایتش می‌کنیم و اگر چیزی از دست‌مان در برود ممیزان زحمتش را می‌کشند. پس این نامه درباره‌ کلیت ممیزی نیست.»

منتقدان از تأیید ضمنی تلویحی ممیزی توسط امضاکنندگان انتقاد کرده‌اند. آنان به‌خصوص به این جمله از نامه ایراد گرفته‌اند که امضاکنندگان خطاب به وزیر ارشاد نوشته‌اند: «نگاه همکاران سینمایی شما - با توجه به اعتقاد به لزوم ممیزی - کاملاً صحیح است.»

مرضیه برومند، رؤیا تیموریان، فاطمه معتمد آریا، رضا کیانیان، قطب‌الدین صادقی، گلاب آدینه، حبیب رضایی، مجید مظفری، پانته‌آ بهرام، محمدحسن معجونی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، میکائیل شهرستانی و ایوب آقاخانی ازجمله امضاکنندگان این نامه‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی نامش عجیب بود

    • بدون نام

      یه سریم هستن که همیشه غر بزنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج