جاباما
۹۹۷۶۴۵
۲۲ نظر
۵۰۱۹
۲۲ نظر
۵۰۱۹
پ

قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد

قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت به ایران خودرو و سایپا ابلاغ شد. بر این اساس قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

خبرگزاری فارس : قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت به ایران خودرو و سایپا ابلاغ شد. بر این اساس قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

در پی مصوبه ۲۵ اردیبهشت امسال کارگروه تنظیم بازار خودرو در مورد ابلاغ نرخ‌های محاسباتی شورای رقابت به خودروسازان، نامه سرپرست وزارت صنعت شامل قیمت بخشی از خودروهای تولیدی دو خودروساز به تفکیک نوع خودرو و بر اساس محاسبات شورای رقابت به انضمام دستورالعمل مربوطه جهت اجرا، ابلاغ شد.

بر این اساس از تاریخ ابلاغ، تمام فروش ها بر اساس مفاد مکاتبه شورای رقابت و قیمت های ابلاغی خواهد بود.

در این باره، یک مقام مسئول در وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت برای محصولات ایران خودرو و سایپا عیناً از سوی وزارت صنعت در روز ۲۹ اردیبهشت ماه به این دو شرکت خودروساز ابلاغ شد.

وی افزود: قیمت های شورای رقابت بر مبنای دستورالعمل این شورا تعیین شده و خودروسازان موظف به اعمال این نرخ ها در فروش خود هستند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیته خودرو مقرر شد عرضه عید فطر خودروسازان بر مبنای نرخ های ابلاغی شورای رقابت صورت گیرد و تأکید شد که قیمت های محاسبه شده توسط شورای رقابت، ملاک فروش خودروسازان خواهد بود.

خبرگزاری فارس هفته پیش فهرست قیمت های تعیین شده توسط شورای رقابت برای محصولات ایران خودرو و سایپا را منتشر کرده بود و حالا قیمت نهایی خودروها مطابق با قیمت های اعلام شده از سوی شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شده است.

بر این اساس قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

* قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت

هفته گذشته خبرگزاری فارس، جزئیات قیمت های تعیین شده از سوی شورای رقابت برای محصولات ایران خودرو و سایپا را منتشر کرد که این قیمت ها بر اساس قیمت تمام شده خودرو و با توجه به نرخ تورم مشخص شده بود. بر اساس این جداول و همانطور که در ستون آخر هر کدام از جدولها آمده است، قیمت محصولات ایران به طور متوسط ۱۰ درصد و قیمت محصولات سایپا به طور متوسط ۲۳ درصد افزایش یافته و قیمت محصولات ایران خودرو هم به طور متوسط ۱۰ درصد رشد داشته است.

جداول قیمتی شورای رقابت به شرح زیر است:

قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد

قیمت‌های شورای رقابت به خودروسازان ابلاغ شد

* فروش عید فطر با قیمت های شورای رقابت

در پی ابلاغ قیمت جدید خودروها به خودروسازان، فروش محصولات این شرکتها در ایام عید سعید فطر با قیمت های شورای رقابت صورت خواهد گرفت.

در جلسه امروز کمیته خودرو که با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برگزار شد، مقرر شد فروش ویژه ۲۵ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۵ هزار دستگاه خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا، هم زمان با ایام عید سعید فطر انجام شود.

به گفته مدرس خیابانی، پیش‌ ثبت‌نام و به روز آوری اطلاعات از روز یکشنبه ۴ خردادماه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و در نهایت ثبت نام قطعی از طریق سایت فروش خودروسازان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط سختگیرانه‌ای در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را تنها به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت.

مدرس خیابانی گفت: ضوابط فروش خودرو به گونه‌ای تعیین شده که به هیچ عنوان خریدار خودرو، حق فروش وکالتی را نداشته و خودروی فروخته شده نیز قابل صلح نیست. این در حالی است که اگر در هر یک از مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی هر بازه زمانی پس از تحویل خودرو مشخص شود که خریدار از ضوابط تعریف شده عدول کرده و سیستم‌های نظارتی تخلفات را کشف نمایند، علاوه بر اینکه امتیاز خودرو از وی سلب خواهد شد، خودروی وی توقیف شده و مطابق با قانون با آن برخورد خواهد شد.

به گفته وی، در فروش عید فطر ۷ محصول سایپا و ۴ محصول ایران خودرو عرضه می‌شوند، ضمن اینکه سند در رهن کارخانه باقی خواهد ماند و در عین حال، فروش وکالتی خودرو نیز متوقف خواهد شد که به این منظور، هماهنگی‌های لازم با قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و سازمان ثبت اسناد صورت خواهد پذیرفت.
مدرس خیابانی گفته است ممکن است وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراحل بعدی، اولویت‌بندی‌هایی را نیز برای تحویل خودرو در نظر گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت بزنید من بی سواد متوجه بشم قیمت یک دستگاه خودرو چنده این ارزش نموداری سرکاری قیمت حال علام کن واسلام

      پاسخ ها

      • # شهامت یعنی اقتدار *

        داداش باور نکن
        مگه زمانیکه پراید به صد میلیون رسیده بود تعزیرات قیمت پراید را نداشت؟
        اینها همش سرکاریه

      • # شهامت یعنی اقتدار *

        در اصل سیستم باید تعزیرات را محاکمه کنه
        آن زمان که پراید صد میلیون فروش میرفت تعزیرات کجا بود
        گرانی خودرو کار دولت است اصلا شک نکن.

    • بدون نام

      بدبختی که هفت ماه پیش گران خرید چه کنه،،،،کم بازی دربیارین،،نرخ روهم قیمت سال نودکنین،،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امنیت شغلی و مال و اموال تو ایران یعنی باد هوا

    • بدون نام

      آره اونهام گوش دادن!!

    • حسینی

      خیلی ممنون حالا بگید از کجا بریم بخریم اینا رو؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از سایت های همیشه خارج از دسترس دیگه

    • کیوان

      فقط بازار رو موقتا خراب کردن وهیچ ماشینی رو هم برای تحویل دادن ندارن .اما درنهایت بازار مثل همیشه روال خودش رو طی خواهد کرد و کاری به این بخشنامه ها نخواهد داشت .شرایط بازار خودرو امروز به گونه ایست که در بازار نه فروشنده هست ونه خریدار واگر کسی بخواد ماشینی رو معامله کنه باید قیمت بازار رو پرداخت کنه نه قیمت تعین شده دولت. کلا مردم رو سر درگم کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند تا خودرو داری خودرو ابزار خوبی براحفظ سرمایه نیست میگی نه از اقتصادان های بزرگ بپرس

    • بی نصیب

      با این شرایط کسی دیگه ثبت نام نمیکنه .چون اگه یه وقت از سرنیاز بخوای ماشینت رو بفروشی امکان پذیر نیست .وعملا دوبلره بازار آزاد رونق خواهد گرفت چون فرق سند آزاد با سند در رهن شب وروزه .چرا رک وراست به مردم نمیگید ماشینی برای تحویل دادن ندارید ؟واقعا این چه بازی مضحکیه ؟چرا واردات رو آزاد نمیکنید؟چرا شرکتهای ایرانخودرو وسایپا سکوت کردن وقیمتهای شما رو تایید نمیکنن؟مشکا فقط ماشین نیست در این مملکت وضعیت ملک اسفبارتر از ماشین شده ومسکن رو متری دربورس معامله میکنند قیمت کرایه ماشین ونخود لوبیا وبرنج وهر کوفت وزهر ماری که بگی چندین برابر شده .چرا ما مردم بدبخت باید تاوان سیاستهای غلط آمریکا ستیزی رو بدیم ؟چهل سال مرگ بر آمریکا غیر از بدبختی برای مردم چه سودی داشته .؟مسولین که اهمیت نمیدن در رفاه هستن .بیچاره به ملت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا الان کل دنیا دنبال رفاهن.گور بابای امریکا اصلا تف به امریکا ولی والا بلا بدون مذاکره با امریکا تو جهان امروز هیچ کشوری رنگ اسایش نمیبینه اینو باید بفهمن مسئولای در پیت

      • علی

        درود بر آمریکا هم وضع همین مشکل ما فساد داخلی
        از خودم به اندازه خودم تا دونه درشتا

    • بدون نام

      گاری با قیمت خودرو والبته باحمایت سران کشور

    • مرتضیرسولی

      دوستان به نظرتون اگه خوردو ها با این قیمتا عرضه بشه میتونه تو چند ماه اینده قیمتهای خوردروهای کارکرده ام تو بازار کاهش بده؟

    • بدون نام

      چرا خبر تکراری میزاری

    • بدون نام

      قیمت خودرو بزخوبه مبنای داره قیمت مسکن هرکی هرکیه میخوان بلکن ازآب گل آلودماهی بگیرن که خدا راشکر ابدا معامله ای صورت نمیگیره بازار کلا قفل قفل چون هرکی هرقیمتی عشقش میکشه اعلاممیکنه انوقت همینه ها خودرو را میخوان بخرن مفت اینچنین که نمیشه این مدلی بازاربهم میریزه

    • سردار

      اگر‌کسی‌قصد‌خرید‌خودرو‌داره‌منتظر‌نمونه
      از‌بازار‌آزاد‌بخره‌گه‌بعدا‌پشیمون‌نشه!!!؟

    • بدون نام

      قیمت بازار رو کمر شکن کنید اگر نکه گرفتن خودرو از دولت خیلی سخته

    • سرباز ولایت

      با بدن پر از ترکش و با بیش از پنجاه سال سن هنوز یک خودرو زیر پای خانواده ام نیست میترسم با قرض و وام و هزار جور بدبختی پولی رو جهت خرید خودرو جور کنم و ثبت نام کنم آنوقت
      خودرو رو سر وقت تحویل دادن دبه کنند کاری که با خیلی از مردم ایران کردند بنیاد شهید و جانبازان که برای جانبازان زیر ۲۵درصد ارزشی قائل نیست فعلا که ما مانده ایم و خجالت زده زن وبچه هایمان.

    • وحید

      خدا را شکر،قیمتهاش خوبه،پدر دلالا را در آوردی با این قیمت، کسانی ک،قبول ندارن برن ازاد،بخرن،راحتتره

    • محمد

      قرعه کشی برای پایین کردن قیمت بود که ولی شما خودتون دارید زیرش میزنید حمایت از مصرف کننده خوابی مگه چرا ساکتی با هات چیکار کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج