جاباما
۹۹۷۷۴۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

درخشش پرسپولیس و استقلال در آسیا سخت شد

سرخابی‌های تهرانی شاید در لیگ برتر ایران بدون تماشاگران‌شان هم از پس حریفان برآیند، اما در لیگ قهرمانان آسیا تنها دلخوشی آن‌ها به هواداران است.

خبرورزشی: لیگ قهرمانان آسیا هم مثل دیگر رقابت‌های فوتبال در جهان تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و تعلیق شد. بعد از گذشت حدود ۳ ماه از شروع شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری فوتبال در برخی کشور‌ها هستیم و تعدادی از کشور‌ها هم در نوبت شروع مجدد هستند.

در آسیا کره‌جنوبی پیش‌دستی کرد و لیگ فوتبالش را زود‌تر از سایرین آغاز کرد و ایران، قطر، امارات و دیگر کشور‌ها هم برنامه شروع مجدد لیگ‌های خود را اعلام کردند و قصد دارند فصل جاری را بعد از انجام تمامی بازی‌ها به پایان برسانند.

با کاهش اثر ویروس کرونا و پیدا شدن راهکار‌هایی برای برگزاری رقابت‌ها در شرایط بهداشتی AFC در نظر دارد لیگ قهرمانان آسیا را از سر بگیرد و تاکنون چند پیشنهاد را برای برگزاری رقابت‌ها داده است. مثل بازی‌های متمرکز در یک کشور که با استقبال اعضای مورد قبول واقع نشده و فعلاً قرار است بازی‌ها با روال سابق به صورت میزبان و مهمان برگزار شود.

چه بازی‌ها متمرکز باشد و چه به صورت غیرمتمرکز و چه با امتیاز میزبانی ادامه یابد تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌ها محروم خواهند و این ضربه بزرگی به فوتبال ما در این مرحله است. همان‌طور که می‌دانید رکورد حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در اختیار استقلال و پرسپولیس است و هر وقت ورزشگاه آزادی پر شد، شاهد نتایج دلچسبی بودیم و هواداران با رضایت ورزشگاه آزادی را ترک کردند.

بازی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ بین استقلال و السد را به خاطر بیاورید. ژاوی برای اولین بار لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کرد، اما استقلال به لطف هوادارانش و جو سنگین ورزشگاه آزادی در هنگام زدن ضربات پنالتی به مرحله گروهی صعود کرد. استقلال در مرحله حذفی با لشکری از مصدومان به مصاف العین رفت.

جو سنگین ورزشگاه آزادی باعث اشتباه دروازه‌بان تیم اماراتی شد و استقلال به گل رسید و با همان یک گل بازی را برد، اما در بازی برگشت و دور از هواداران استقلال حتی یک تیم معمولی هم نبود و خیلی زود از هم پاشید تا بدترین شکست تاریخش را در این بازی‌ها تجربه کند.

پرسپولیس در آزادی به لطف هوادارانش هر کاری می‌کند. دو کام‌بک رؤیایی در سالی که این تیم به فینال آسیا رسید به لطف حضور همین هواداران بود. برد ۲ بر یک برابر الجزیره امارات در جنهم آزادی و عوض کردن نتیجه یک بر صفر باخته برابر الدحیل با نتیجه ۳ بر یک معجزاتی بود که با کمک هواداران عملی شد. بازی السد و پرسپولیس را هم که به خاطر دارید؟ تا ثانیه‌های پایانی السد یک گل می‌خواست که فینالیست شود، اما شکست‌ناپذیری پرسپولیس در خانه این تیم را هم مغموم کرد. پرسپولیس حتی در فینال آسیا هم در خانه بازنده نبود ولی بخت در ژاپن کار دست آن‌ها داد.

سرخابی‌های تهرانی شاید در لیگ برتر ایران بدون تماشاگران‌شان هم از پس حریفان برآیند، اما در لیگ قهرمانان آسیا تنها دلخوشی آن‌ها به هواداران است؛ هوادارانی که ورزشگاه آزادی را برای حریفان جهنم می‌کنند و بازیکنان حریف مجبور می‌شوند چوب‌پنبه در گوششان فرو کنند تا کر نشوند.

ترس از ورزشگاه آزادی برای تیم‌های حوزه خلیج‌فارس که در خوشبین‌ترین شرایط ۵ هزار تماشاگر هم ندارند، مهم‌ترین سلاح استقلال و پرسپولیس در آسیا بود و آن‌ها امیدوار بودند تا با میزبانی در دور برگشت و با کمک هواداران راهی برای صعود پیدا کنند.

موفقیت بدون حضور هواداران برای استقلال و پرسپولیس سخت‌تر از همیشه است و حتی اگر آن‌ها از گروه‌شان هم صعود کنند در مراحل بالاتر و در تقابل با تیم‌های قوی‌تر به مشکل خواهند خورد و شاید اتفاقی که برای پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۷ برابر الهلال اتفاق افتاد، تکرار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای نویسنده تیم های ایرانی مگه با تماشاگر هم میدرخشیدند؟

    • علی

      درستش اینه ک رکورد دست پرسپولیس و استقلاله نه استقلال و پرسپولیس
      همیشه یادت باشه اسم پرسپولیس رو اول باید بیاری

      پاسخ ها

      • ک ا

        اول بزرگتر که اس اسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج