جاباما
۹۹۷۹۹۷
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

خبر‌های خوب از تولید واکسن کرونا

محققان انگلیسی دانشگاه آکسفورد بیان کردند که در پی پیشرفت‌های مناسب نسبت به تولید واکسن کرونا، این واکسن را روی ۱۰ هزار نفر دیگر آزمایش می‌کنند.

تسنیم نوشت: محققان انگلیسی دانشگاه آکسفورد بیان کردند که در پی پیشرفت‌های مناسب نسبت به تولید واکسن کرونا، این واکسن را روی ۱۰ هزار نفر دیگر آزمایش می‌کنند.

محققان انگلیسی که روی آزمایش و تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند، بیان کردند که در پی به دست آوردن نتایج خوبی حین آزمایش‌های خود، واکسن کرونا را روی ۱۰ هزار نفر دیگر آزمایش خواهند کرد.

پایگاه خبری "یورونیوز" نوشت، دانشمندان دانشگاه آکسفورد ماه گذشته واکسنی را روی بیش از هزار داوطلب آزمایش کردند؛ این دانشمندان روز جمعه ۲۲ می اعلام کردند هم‌ اکنون در نظر دارند ۱۰ هزار و ۲۶۰ نفر در سراسر انگلیس شامل افراد مسن و کودک را واکسینه کنند.

آزمایش قبلی روی داوطلبانی با میانگین سنی ۱۸ تا ۵۵ سال انجام گرفته بود.

طبق گفته این محققان، اگر همه چیز به درستی پیش رود، آن‌ها به اندازه کافی داده‌های مثبت درباره اثربخشی واکسن دارند تا به زودی به سمت تولید انبوه واکسن حرکت کنند.

"اندرو پولارد"، رئیس بخش واکسن گروه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد پیش بینی کرد درصورتی که در ماه‌های آینده این واکسن تاثیرات مثبت خود را نشان دهد می‌توان اوائل پاییز یا در پایان سال جاری میلادی واکسن را در مقیاس وسیع‌تری تولید کرد.

با این حال پولارد تایید می‌کند همچنان چالش‌های بسیاری پیش رو قرار دارد؛ از سوی دیگر این محقق اطلاعاتی درباره آزمایش قبلی این واکسن ارائه نداد.

شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی "آسترازنکا" چند روز پیش اعلام کرده بود که سفارش دست‌کم ۴۰۰ میلیون واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد را نهایی کرده است؛ این شرکت تاکید کرده بود که ظرفیت تولید یک میلیارد دوز واکسن را دارد.

برخی از کارشناسان از سرمایه‌گذاری شرکت آسترازنکا استقبال کرده‌اند با این حال می‌گویند که هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن تولید شده در دانشگاه آکسفورد در نهایت موفق می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید خدا

    • سید شهاب سعادتدار آرانی

      خدایا هرچه صلاح است آن شود.

    • بدون نام

      یا خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توکل برخدای بزرگ

    • :/

      احیانا اگه ایران میساخت و امتحان میکرد ،آدم رو میکشتن که چرا انقدر زود رو آدما امتحانش کردین

      :)

    • بدون نام

      خداکنه ما که غیر دود کردن انبر نسارا کاری از دستمون بر نمیاد همه دانشمندامون فراری شدن فقط روحانی پرورش دادیم حالا هم دست به دامن علم شدیم وبه اجنبی چشم دوختیم ،مدیر میدونم اینم منعکس نمیکنی ولی دم شما گرم

    • بدون نام

      کورنا که ضعیف شده ضعیف کشی هم که رسم ماست

    • هستی

      انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج