جاباما
۹۹۸۵۲۸
۱۰۳ نظر
۵۰۴۰
۱۰۳ نظر
۵۰۴۰
پ

آیا «فراستی» عطش دیده شدن دارد؟

صحبت‌های تازه فراستی در دورهمیِ مدیری، مطابق روال همیشگی‌اش پر از حمله و طعنه بود، حالا برخی دست به تحلیل شخصیت او زده‌اند، تحلیل‌هایی که لایه‌های تازه‌ای از کاراکتر فراستی را پیش‌رویمان می‌گذارد، چیزی فراتر از یک «منتقدِ همیشه شاکی»، چندتایش را اینجا آورده‌ایم.

برترین‌ها: صحبت‌های تازه فراستی در دورهمیِ مدیری، مطابق روال همیشگی‌اش پر از حمله و طعنه بود، حالا برخی دست به تحلیل شخصیت او زده‌اند، تحلیل‌هایی که لایه‌های تازه‌ای از کاراکتر فراستی را پیش‌رویمان می‌گذارد، چیزی فراتر از یک «منتقدِ همیشه شاکی»، چندتایش را اینجا آورده‌ایم.

آیا «فراستی» عطش دیده شدن دارد؟

سیاوش صفریان‌پور که سابقه اجرا در شبکه چهار را هم دارد، درباره فراستی نوشته: دو شب پیش که آقاى فراستى در دورهمى بود متوجه شباهت‌هاى او با چند نفر که می‌شناسم شدم. این طبقه انسانى عطش دیده شدن دارند. ممکن است در ظاهر رفتارشان براى کسب پول به نظر برسد، ولى آن‌ها بیش از هر چیز نیازمند توجه‌اند و این رفتارشان از سر ناچاریست. کافی‌ست پروداکت و تولیدشان را ببینیم! نداشتن توانمندى در خلق و تولید موفق این طبقه انسانى را وادار به "هر کارى" می‌کند تا دیده شوند. حرف هاى عجیب و متوهمانه، توهین و تهمت زدن تنها شانس آن‌ها در زندگى است. البته فقط متوهم دانستن آن‌ها اشتباه است، آن‌ها بازى دروغین خود را آنقدر تکرار می‌کنند که خودشان باورشان می‌شود.

این گروه کارگران کارخانه ابهام سازى و گل آلودکردن حقیقت هستند. از جلب توجه و حتى فحش خوردن یا بى‌آبرویى اورگاسم می‌شوند! جالبه، استخدام واژه‌هاى سخت و پیچیده گویى هر مسأله‌اى و خلق راه حل آسان براى آن مسأله وجه مشترک بیشتر آنهاست. این تفکر الگوى ظاهرى یکدیگر را تقلید می‌کنند، همان ریش، همان عینک، همان دریدگى. ناگوار آنجاست که کلمات را به مسلخ ابتذال می‌برند، واژه هاى محترم مثل حقیقت را مستهلک می‌کنند. یک سوى این اشکال در جامعه‌اى است که بى دقت آن‌ها را می‌شنود. اشکال شنیدن نیست، مشکل بى‌دقت شنیدن هرچیز است.

آیا «فراستی» عطش دیده شدن دارد؟

پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما هم درباره فراستی نوشت: مسعود فراستی آخرین منتقدی ست که حق دارد از زوال سلیقه ی مخاطبان سینمای ایران گله کند. او تنها منتقد تاریخ سینمای ماست که جدا از برنامه های پراکنده تلویزیونی اش بیش از یک دهه هفته ای چندساعت آنتن زنده ی تلویزیون را در اختیار داشته. اگر سلیقه ی مخاطب افت کرده - که کرده- فراستی قطعا در این زوال نقش داشته است. او می توانست در این ده سال نقد را به صدور حکم خوب و بد فرو نکاهد. می توانست به جای آویختن به «نولان این کاره نیست» و «فورد اینکاره ست» از لزوم مواجهه با آثار متنوع و ضرورت یافتن راه های ورود به دنیای هر اثر بگوید. می توانست بگوید هیچ فیلم خوبی کامل و بی نقص و هیچ فیلم بدی فاقد دست کم سکانس یا لحظه ای سینمایی نیست. پس باید دید و درگیر فیلم شد و نگاه انتقادی را با نگاه تمسخر آمیز اشتباه نگرفت.

می توانست به جای تفاخر به نقد کردن با دیدن چند دقیقه از یک فیلم، بگوید گاه از اثری متوسط و حتی بد می توان نجوایی ارزشمند شنید که تحسین شده ترین آثار فاقد آنند. می توانست نقد را تبدیل به راهی برای تقسیم لذت کند و از اهمیت نفس «آیین فیلم دیدن» بگوید و از هر برنامه اش، ضیافتی از سینما و ادبیات و موسیقی بسازد و به مخاطبانش در دورافتاده ترین نقاط کشور، سرنخ هایی برای شروع زندگی فرهنگی بدهد تا فریب هر جنس بنجلی را نخورند. می توانست بیاموزد و بیاموزاند که نقد یک اثر گفتگو با آن اثر است. مهم نیست اگر حتی مخاطب نفهمد شما فیلم را دوست داشته اید یا نه. نقد اصلا خودش یک اثر است. .

ولی چه کرد؟ حکم داد. طعنه زد. تیتر شد. سلبریتی شد. مضحک ترین تصویر ممکن را از یک منتقد ساخت. کارش رسید به جایی که مثل مسعود شصت چی مرد دوهزار چهره (که «من اشتباهی بودم» اش را در عروسی ها اجرا می کرد)، دعوت شود به محافل و مثل همین حضورش در دورهمی بگوید فیلم بد است و ملت بخندند و برایش دست بزنند. فراستی تصویر منتقد را مخدوش کرد. نقد را به اظهار نظر و صدور حکم تقلیل داد. او پس از ده سال چنته اش چنان خالی مانده که در کتاب باز، کتاب اشتباهی معرفی می کند و در دورهمی از بیضایی و کیارستمی خاطره می گوید تا دیده شود. از کسانی که حتی یک دقیقه آنتن تلویزیون در اختیارشان قرار نگرفت اما فرهنگ ساز بودند.

آیا «فراستی» عطش دیده شدن دارد؟

علم‌الهدی، کارشناس رسانه درباره فراستی می‌گوید: «دلیل این نوشتارم تغییر زندگی کامبیز کاهه بعد از دستگیری بود که سینمای ایران یکی از بهترین منتقدین خود را از دست داد و او را به گوشه عزلت راندند! او در یکی از نوشته هایش در باره جایگاه منتقد می‌نویسد:«منتقد اگر محبوب نیست، می‌تواند محترم باشد و البته تنها و بی‌کس!»

و چه زیبا می نویسد از حال و روزهایی منتقدی به نام" مسعود فراستی" که محترم هم نیست!

مسعود فراستی، ثمره آنچه بر امثال کامبیز کاهه رفت، است!

مسعود فراستی، ثمره انچه بر بهرام بیضایی رفت، است!

مسعود فراستی، ثمره آنچه بر گلشیفته فراهانی رفت، است!

مسعود فراستی، ثمره آنچه بر سوسن تسلیمی رفت، است!

مسعود فراستی، ثمره آنچه بر بهروز وثوقی رفت، است!

مسعود فراستی، ثمره آنچه بر عباس کیارستمی رفت، است!

مسعود فراستی باید دیده شود چون بیش از همه در این سرزمین «جنس تقلبی» دیده می شود! نگاهی به صنعت( پراید)، فرهنگ( تتلو)، هنر(معماری شهرها) ، سیاست ( زیادند) ورزش( وضعیت فوتبال)، آموزش ( موسسات کنکور)و ... بیاندازید و ببینید که چرا او نباید دیده شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همینکه این منتقدان محترم درباره او گفته اند او بخواسته خود رسیده یعنی مطرح بودن و دیده شدن .
      امثال او را نادیده بگیرید و گفته هاشان نشنیده تا به مرور محو شوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیرمرد دیر شروع کرده

      • بدون نام

        بله فراستی عقده دارد گاهی هفت سیمای میلی رو دیدم تو مجازی

      • بدون نام

        اتفاقا آدم درستیه و حرفاشم درست است.

      • بدون نام

        سیاه لشگر بی فرهنگی که تو جریان فعلی سینما حل شدن چشم دیدن فراستی رو ندارن چون با شجاعت از فاجعه کارگردان های جیب بر که همین دوستان رو تغذیه میکنن میگه.

      • بدون نام

        درود بر فراستی ایشون مردی با درایت با سواد و یه منتقد عالیست .

      • بدون نام

        خدایی حسودی از سرتا پای این متن نسبت به استاد فراستی میریخت خخخ نکنید بااا .

      • بدون نام

        می ایستم و منتظر ان روزی مینشینم که فراستی دیگر در این دنیا نیست و برای او نقد ها و تمجید ها مینویسند و فلانی عکس دونفره خود با استاد را در صفحه اش میگذارد و ان یکی حکایتی از دیدار خود با او...مینشینم به انتظار روزی که دیگر این سینما و مافیای کثیفش پشت گوششان را ببینند ودشمنی چون فراستی هم دستو پاگیرشان شود...و ان روز است که مردم قدرش را خواهند فهمید..اری مردم باید به مرگ فرزانه ای هشیار جسارتش شوند...

    • بدون نام

      شما از پول شویتون دفاع میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • ..

      چه کارش دارین آدم باحالیه علیه اش جبهه نگیرین دیگه ۷۰ سالشه طفلی جواب نمی ده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی فرهنگی و نادانی رو با "باحال" بودن اشتباه نگیرید

    • بدون نام

      نقداشون عالی بود
      مخصوصا اون سطر آخر
      فقط یادش رفت بگه ملت یا مردم هم بنجل و بدرد نخورند که میشینن پای برنامه های بنجل و بی مصرف تلویزیون،مثلا همون دور همی ،که ملت واسه بد وخوب ونامربوط و به جا و بیجا فقط دست میزنند،منکه فقط سری اولشو دیدم و بس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهش میکنم توهین نکنین منم یکی از این مردمم... شما بفرمایی چی ببینیم.... شبکه های مها واره ایی رو؟ چی؟

      • بدون نام

        تو خوبی

    • بدون نام

      عقدی ای شماید که دیدگاه نقد خراب می کنید با داشتن چنین سینما باید چنین نقد هم داشت باشیم

      پاسخ ها

      • راد

        واقعا اگر بخواهیم درصدی حساب کنیم سینمای ایران مثل فوتبال ایران کمتر از یک درصد بدرد بخور است باید قبول کنیم که در سینما افراد بیسواد خیلی بیشتر از افراد با سواد هستند ولی ادعای انها گوش فلک را کر کزده است سینمای ایران جای نشان دادن هنر نیست جای کاسبی و چاپیدن مال و فرهنگ مردم است اگر اقای فراستی اشکالاتی از نظر روحی و روانی دارد حرفهای درستی هم زده است اگر میخواهید بصورت اجمالی به سینمای ایران نگاه کنید به این سلیبریتیهای بی مصرف یه نگاه کوچیک بندازی متوجه میشوید زمان علی نصیریان و جمشید مشایخی و عزت الله انتظامی گذشت یادشان بخیر

      • بدون نام

        اخه فقط از سینمای ایران انتقاد نمیکنه از تمام دنیا و فیلم سازها ناراحت درباره فیلمهای ایران خوبه انتقاد ولی نه تا این حد .

      • صدرا

        به سینمای ما ایراد میگیره درست
        ولی وقتی میگه فیلمای اسکورسیزی و... چرتن که دیگه کاریش نمیشه کرد !

    • بدون نام

      نظرِ آقای دوالفقاری خیلی درست و خوب بود

    • چین ، قاتل بین المللی

      مسعود فراستی چون حقیقت رو میگه دشمن داره . این در تمام اصناف هم هست . هر کسی در هر صنفی انتقاد کنه قطعا یه عده منفعت طلب و ..... فراستی در رشته خودش به فیلمهای دم دستی و آبکی و خزعبل انتقاد میکنه و به حق هم هست . اگه یه بار به سینما برین و یه نگاه به سالن بندازین متوجه میشین که اون چی میگه . یه عده چرت چرت تخمه میخورن ، خرت خرت چیپس میخورن ، هورت هورت آب میوه میخورت و هرهر و کرکر به دیالوگهای مسخره . کاملا هم منطقی به نظر میرسه که سودجویی یه عده به خطر بیوفته و نتونن انتقاد رو تحمل کنن . فراستی بارها هم از بعضی فیلمها تعریف و تمجید کرده ولی کسی حرف نمیزنه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا منم از اونایی بودم که فکر میکردم از افراد نظام هست ولی در دورهمی دیدم اتفاقا دانش این کارو داره وحرفش هم کاملا صحيح هستش

      • بدون نام

        اتفاقا فراستی از خیلی از فیبم های حکومتی که ارزش هنری ندارن دفاع کرده ، ولی خیلی از فیبمای مهم تاریخ سینما رو میکوبه. این آدم ایدئولوژیکه و هر جا منفعت داشته باشه از فیلمای ضعیف دفاع می کنه

      • بدون نام

        من هم بعد از حرفهایش خیلی نظرم عوض شد و منتقد رو یه بی عرضه که از کار همه رو بد میکنه نمیبینم..تازه مفهوم درست انتقاد رو فهمیدم

    • بدون نام

      بعنوان یه مخاطب عادی میگم هر فیلمی که فراستی گفته اشغاله و اون فیلم رو رفتم دیدم متوجه شدم تمامی نقدهاش درسته و واقعا اشغال به تمام معناست .این ۳ نفری که اینجا به فراستی حسادت کردند و نقدهای ایشون رو برای دیده شدن میدونند یک هزارم فراستی سواد ندارند و اکثر حرفهاشون از روی حسادت و عقده هست

      پاسخ ها

      • رضوان

        دقیقاً

      • بدون نام

        مثلا شما فیلمای اسکورسیزی رو دیدی ، آشغال بودن ؟! فیلمای تارکوفسکی رو دیدی آشغال بودن ؟!

      • بدون نام

        دوست عزیزی که میگی اسکورسیزی فیلماش خوبه برو آیریش من رو ببین و یا سکوت رو اونوقت معنی آشغال رو می فهمی

      • بدون نام

        یعنی فیلم از گور برگشته مزخرفه؟!!!خیلی عجیبه گفتش اون خرس از
        بازیگر قشنگتر بازی کرد یا فیلم راننده تاکسیو کوبوند و خیلی موارد دیگه

      • بدون نام

        کاربر 20:09
        خوبی شما ؟
        همه فیلمسازا هم فیلم خوب دارن هم بد ، ولی فیلمساز خوب اونه که ترازوی فیلمهای خوبش خیلی سنگین تر باشه. اسکورسیزی هم همینطور. تا جایی که من یادمه فیلم بد نداره البته. فیلم های معمولی داره در کنار شاهکار هاش. مسلما راننده تاکسی فوق العادست در تاریخ سینما . که استاد فراستی باسوادتون میگه فیلم بدیه . اسکورسیزی مرد ایرلندی رو در حدود 80 سالگی ساخته .متوجهی اصلا؟!

    • بدون نام

      فراستی افخمی عقده ای هستند درسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صد آفرین با شما کاملا موافقم.

    • بدون نام

      یه منتقد بیسواد داغون

    • بدون نام

      میگه اسکورسیزی با اون همه فیلم یزرگ فون تریه ایناریتو فیلمساز نیستند اخراجی یک ده نمکی فیلم خوبیه براش برو تا تهش

    • بدون نام

      بیسواد سینماست با تیپ ادای روشنفکری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش ابدا ادای روشنفکری نداره.تو دیگه چی میگی

    • معاد

      منتقد یعنی همین،یعنی فراستی،خودش هم گفت که جامعه ما لوسند نقد پذیر نیستند.حرف حقیقت و راست ،دشمن زیاد داره،دیشب فیلم اینه بغل رو شبکه آی فیلم گذاشته بود مهمان بودم جایی مجبور شدم نگاش کنم واقعا مزخرف و بنجل بود.

      پاسخ ها

      • رضوان

        واقعاً

      • بدون نام

        فراستی میگه فیلم اخراجی های 1 فیبم خوبیه ! در حالیکه این فیبم واقعا فاقد ارزش هنرینه و شکی توش نیست.
        این شخص هر چرت و پرتی رو میگه،حالا بعضی وقتا حرفاش درست درمیان و اکثر وقت ها هم اشتباه

    • بدون نام

      سراپاا عقده..کسی که فکر میکنه منتقد یعنی از هر چیزییی باید انتقاد کنه...از ادما گرفته تا حتی فیلمها و کارگردان های مطرح خارجی..ادمی به شدت بی سواد

    • بدون نام

      منتقد حامی حکومت بیخودی فیلم های امریکایی و فرهادی رو کنار فیلم های داغون میاره میزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولمون کن چه گوارا

    • بدون نام

      اصلا چه نیازی هست به منتقد سینما خود مردم تشخیص میدن چی خوبه چی بده مگر تئاتر سریال کنسرت موسیقی سرگرمی های دیگه منتقد داره لزومی نداره منتقد سینما منسوخ شده دیگه خودشون هم میدونند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نقد هنری باعث پیشرفت هنرمندان میشه ، باعث میشه یتونن اشکالات کارشون رو ببین و اصلاح کنن. اتفاقا در غرب نقد موسیقی و تئاتر و سینما خیلی جدی گرفته میشه .

        .
        این کاری که فراستی میکنه ،اصلا نقد نیست، بلکه نظر و سلیقه شخصیشه

    • بدون نام

      دم فراستی گرم خوب بعضیارو چزونده

      پاسخ ها

      • رضوان

        آفرین دقیقاً

      • بدون نام

        برو درستو بخون بچه تو از فیلم چی میدونی آخه؟

    • بدون نام

      آقای فراستی نقد نمیکنه درواقع از سایه های زندگی خودش حرف میزنه خودی رو که سرکوب کرده وقتی درون دیگران میبینه شروع میکنم به پرخاش ،این نقد نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

    • ساورا

      من فراستی رو وقتی شناختم که توهفت به کارگردان موردعلاقه ام واثرش توهین کرد فیلم جرم ومسعودکیمیایی.اما بعدها بعدخواندن کتاباش ودیدگاه هاش راجع فیلمها به نظرم رسید اون باسوادترین منتقدایرانیست کسی که وقتی ازیه فیلم خوشش میاد میشه یه امتیاز مثبت واسه اون فیلمه همجوار با جایزه ی فجر

    • بدون نام

      یکی از بهترین گفتگوهای تلویزیون بود من که خیلی لذت بردم ودر عمث نقدهای فراستی که برین میبینین همه درسته

    • بدون نام

      صد در صد اون فقط یه عقده ایه.

    • امیر

      نصف سواد فراستی رو ندارین و نمیدونین فیلمای بی پایه و اساس شما چه فشاری رو به ذهن جامعه تحصیل کرده و متقکر وارد میکنه
      شما فقط به فکر پولین پول

    • رضوان

      کارش عالیه برای همینه که دشمن زیاد داره

    • بدون نام

      اگه برنامه ای راقبول‌نداری‌چرا شرکت میکنی

    • بدون نام

      فراستی فقط یک منتقد حکومتی ست.

    • بدون نام

      بیچاره بیماره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونوقت به تویی که دربارش اظهارنظر میکنی چی میگن

    • بدون نام

      فراستی باسواد ترین آدم سینمای ایرانه. ما ایرانیها کلاً توهم بهترین بودن تو هر کاری داریم. اهل تعارف های پفکی و دروغ گویی و تملق و چاپلوسی برای منافع خودمون و بسیار پر ادعا هستیم. بخاطر همین کوچکترین
      انتقادی رو تحمل نمی کنیم و به طرف مقابل فحش و ناسزا میگیم و برچسب می زنیم. سینمای ایران مثل پادشاهیه که لباس نداره ولی کسی جسارت گفتن این حرف رو نداره.

      پاسخ ها

      • علی

        عالی

    • بدون نام

      حرف بدی نزده.مگه چیزی غیر از لودگی و فحاشی و بدآموزی توی فیلمهای ماست.البته خودمون اینگونه میخایم و اونا هم طبق سلیقه مخاطب میسازن

    • میم نون الف

      استاد فراستی بدجور لج بغضیا رو درآورده.

    • مصطفی

      متاسفانه فرهنگ نقد در کشور ما وجود ندارد چ در سیاست چ در سینما و ..... اقای فراستی شخصی است که به تمام معنا یک آدم کامل و باسواد است اما متاسفانه به دلیل فرهنگ تعارف و تعریف الکی الکی فیلمایی مث مطرب و تگزاس و هر آشغال دیگری را به خورد من و شما در سینما میدهند و هیچ کس هم صدایش به جز این آقا در نمیاید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استاد با سوادتون معتقده فیلم اخراجی های1 (که هر فیلم شناسی میدونه فاقد کوچکترین ارزش هنریه) یه فیلم خوبه اونوقت راننده تاکسی اسکورسیزی فیلم بدیه! تا این حد بی سواد و تا این حد ایدئولوژی زده است این آدم

    • ساسان

      سلام .درود بر مسعود فراستی که مشتی بی سواد سینمایی را با فیلم های مضحک خود مردم ایران را مسخره کردند به زباله دان سینما برد .منتقدی که به دور از رشوه گیری جایگاه بزرگی پیدا کرد و حالا جمعی کنار گود نشین بی معرفت قصد دارند او را پایین بکشند تا راه برای خودشان و امثال خودشان باز کنند

    • بدون نام

      دقیقا درست میگه سینمای ایران چرته

    • بدون نام

      اولا فراستی درست گفته. شما مطابق مد روز دارید بهش میتازید.
      دوم چه بر سر گلشیفته رفت؟ چه بر سر بیضایی رفت؟ مظلوم نمایی پشت مظلوم نمایی
      سوم بدجور خورده بهتون نه؟ پول کثیف، پولشویی، سلبریتیهایی که از پول کثیف نشو و نما میکنن، فیلمهای آشغال و بیهویت و رکیک و شنیع
      پولی که ازین مملکت درمیارن میبرن آمریکا و اونجا مالیات میدن
      خوب زده تو خال وگرنه اینطور زوزه نمیکشیدین

    • بدون نام

      به نظرم حرف هاي اقاي فراستي جداي هر چيزي كاملا درست بود

    • بدون نام

      اورگاسم رو خوب اومده خخخخ فراستی ها چرت وپرت گویان بی هدف هستن که همون طنز که میخوابید بهترین چهره ازش نمایش داد یعنی از جوانی طفلی همین بوده که هست وخودش تخلیه میکنه با حرفای دوزاریش!

    • علی

      بعید میدونم ایشون با داشتن اون همه بیوگرافی پردغدغه و سالم و زحمت کشیدن در آموختن در غربت و آشنایی با تاریخ سینمای غرب ، وقت داشته تا به اینهمه ابتذالی که دوستان میگن برسه یخورده دست از سلیقه ایی نوشتن برداریم و واقع بین باشیم

    • بدون نام

      اینکه منتقد از یک فیلم خوشش بیاد یانه طبیعیه .ولی هر فیلمی که دیده میشه و فروش بالایی داره .فراستی برای اینکه دیده بشه و خلاف جهت حرکت کنه اون فیلمهارو میکوبه .حتی به بزرگترین فیلمسازان دنیا هم نقدهای شدیدی میکنه .در حالی که .به قول خودش مثلا پنج دقیقه فیلم نگاه کرده و از سینما بیرون رفته .آخه دروغ تا چه حد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم پرفروش ترین فیلم تاریخ ایران یعنی مطرب رو دیدی یا نه اگه دیده بودی اینجوری ازشون دفاع نمیکردی

    • بدون نام

      معلومه برترینها بدجوری از حرف های فراستی سوخته

    • سپیده

      واقعا عجیبه برام که این مسعود فراستی با این حجم از خودکامگی 10 سال به عنوان منتقد در رسانه ملی قرار گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای اینکه ایشون یک فرد سفارشی و حکومتیه. تابلوئه که

    • ع ز

      چرا عقده رو به عطش تبدیل کردین؟؟

    • بدون نام

      صحبتاشو کامل گوش کردم ، آقای فراستی انقد مشهور هست که نباز به دیده شدن نداره.
      و حرفاش بسیار دقیق و نقدش بجا بود.ما جرأت نمیکنیم وجود این فیلمای طنز کثیف با فرزندامون بریم سینما.دم اقای فراستی گرم

    • بدون نام

      فراستی با سواده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیافه با سوادا رو داره فقط. زود گول نخورید ، به جای مطالعه کنید که بتونید متوجه شید حرفاش مال آدم با سواده یا بی سواد

    • بدون نام

      ادب مرد به ز دولت اوست .

    • بدون نام

      دیده شدن به قیمت منفور بودن آه که چقدر این عقده ایه

    • بدون نام

      آیا مجله شما کلا با فراستی مشکل دارد

    • بدون نام

      اتفاقاً نه همه بلکه اکثر نقدهای فراستی درست و با دلیله،،همین چندتا باصطلاح منتقد که انقد زورشون اومده نشون میده که فراستی راه رو درست میره،،سینمای ایران این روزا فیلم قابل دفاعی نداره که فراستی بخواد تعریف کنه

    • بدون نام

      اگه اینا منتقد واقعی ان بیان رودررو با دلیل اشتباهاتشو بیان کنن نه اینکه پشت سر درباره ش بد بگن،فراستی هرچی نباشه از لحاظ سواد سینمایی کم نداره

    • بدون نام

      این دیوانه اس رسما

    • محمود گودرزی

      به عنوان یه طبقه پایین جامعه صددرصد با حرفهای فراستی موافقم چون حرف دل ماست روک بی تعارف و طالب حق

    • فرهنگ

      از نظر من حق با فراستی است شما وقتی فیلم های خوب خارجی را ببینید دیگه حالتون از این فیلمهای داغون ایرانی به هم میخوره واقعا هیچی ندارن لازم هم نیست فراستی بگه ما خودمون عقل و شعور داریم شما سریالهای خوب خارجی را ببین با سریالهای ایرانی مقایسه کن فیلم های کمدی ایرانی واقعا ابتذال هستند هیچی ندارن بقیه فیلمها هم اکثرا همین هستن
      ما نقد پذیر نیستیم

    • فرهنگ

      از نظر من حق با فراستی است شما وقتی فیلم های خوب خارجی را ببینید دیگه حالتون از این فیلمهای داغون ایرانی به هم میخوره واقعا هیچی ندارن لازم هم نیست فراستی بگه ما خودمون عقل و شعور داریم شما سریالهای خوب خارجی را ببین با سریالهای ایرانی مقایسه کن فیلم های کمدی ایرانی واقعا ابتذال هستند هیچی ندارن بقیه فیلمها هم اکثرا همین هستن
      ما نقد پذیر نیستیم

    • بدون نام

      فراستی هست و سینمای ایران اینه! اگه نبود که سینمای ایران لجنزار میشد!

    • paa

      عین حقیقتو میگه که فیلم های ایرانی آشغاله

    • بدون نام

      این سینما لایق همین ادبیات فراستی است

    • بدون نام

      من کاری به متن نظر این افراد ندارم فقط برام سواله که یعنی الان سیاوش صفاریان پور و علم الهدی چی در خودشون دیدن که راجع به یک نفر دیگه اونم هیچکی نه فراستی نظر دادن؟؟این طرز نظر دادن راجع به شخصیت و هویت کسی که شاید یک بار هم از نزدیک ندیده باشن بیشتر از اینکه نشان دهنده شخصیت فراستی باشه نشان دهنده عمق عقده و حسادت و حقارت اوناست و گرنه این کشور پر از آدمای تشنه دیده شدنه چطور این یدونه اونا رو سوزونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امثال فراستی عرصه هنر و فرهنگ رو به لجن کشیدن و چون پشتوانه دارن هر کاری بخوان می کنن. وظیفه افراد سرشناسه که به چنین لجن پراکنی هایی نقد کنن

    • امیر

      فراستی در مورد مخالفت با فیلمهای مبتذل که هنر نکرده .من هم مخالفم. تحلیل و خوانش یک اثره که نشون میده منتقد چه کاره است! نه مخالفت یا موافقت صرف ! بعضا مردم شیفته ی ژست روشنفکری یا اصرار ایشون به استفاده از کلمات دهن پر کن تو رسانه ملی (که مخاطب عام داره) یا حکمهایی که صادر میکنه میشن!ّ اما همین مردم میونه ای با  تحلیل و بررسی ندارند یا اگر تحلیلی بشنوند نمیتونند اصالتش رو بشناسند. متاسفانه طرفدار های فراستی یه عده افراد بی سواد و جو گیر هستند

    • مهدی

      فراستی منتقد حکومتی است منتقدها واقعی سینما امثال پرویز جاهد.شمیم بهار.پرویز شفا و ... هستند.

    • بدون نام

      منکه از نقداش خوشم میاد

    • ارشاد شیرمراد

      اقای فراستی همون طور که خودش گفت تو منتقدا تنهاس همه باهاش دشمن هستن یه مشت منتقد که دو هزار نمی ارزن غلط میکنن اینطور حرف بزنن بهتره گل بگیرن دهنشونو

    • بدون نام

      تتلو طفلک رو این وسط همه کردن سنبل آدم بد تا خودشون خوب بشن ، هیچ کسی مسئولیتش رو به عهده نمی گیره ولی بالاخره حاصل آزادی بی قید و شرطی است که بعضی ها می خواستند دیگه چرا اعتراض می کنند بهش ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      حسود هرگز نیاسود
      فراستی مرد موفق وخوبیه
      تمام

    • بدون نام

      گفتگوی آرش ظلی پور با فراستی رو ببینید

      تا بفهمید که صبر و تحمل و نقد پذیری فراستی چقدر بالاست تند نقد می کنه بیرحمانه ولی همون قدر تحمل داره .



      من جاش بودم یکی آرش ظلی پور رو می زدم .

    • ارشاد شیرمراد

      دشمن زیاد داره لعنت به همشون

    • محمد

      شاید تمام این کامنت های بدون نام خود فراستی باشند یعنی واقعا بیکاره ها و عقده دیده شدن

    • بدون نام

      حرفاش عین حقیقته مردم بیفرهنگ سینمای آشغال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج