۹۹۸۵۶۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

فرماندار: وضعیت چابهار قرمز است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: اعمال محدودیت شدید رفت وآمد در مبادی ورودی و خروجی چابهار.

خبرگزاری ایرنا: معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: اعمال محدودیت شدید رفت وآمد در مبادی ورودی و خروجی چابهار.

رحمدل بامری روز دوشنبه اظهار داشت: شهرستان چابهار هم‌اینک در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد و در روزهای اخیر در شرایط حادتری قرار گرفتیم بطوریکه موارد مثبت کرونا در مقایسه با ۲ ماه اول بیش‌از ۱۵ برابر شده است.

وی افزود: روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا چابهار را به وضعیت قرمز رسانده و مجبور شدیم روزانه آژیر وضعیت قرمز کرونا را از سوی کادر بهداشت و درمان در این شهرستان به صدا درآورده و علاوه‌بر آن و به همین منظور با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا تمامی بازارها (بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، جمعه بازار و بازارهای روز) بجز واحدهای صنفی عرضه کننده موادغذایی و بهداشتی تا اطلاع بعدی تعطیل شده‌اند.

فرماندار چابهار گفت: محدودیت‌های تردد در چابهار اعمال می‌شود و هیچ امکاناتی برای پذیرایی از گردشگران نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از تمامی مسافرانی که قصد سفر به چابهار را دارند به طور جد درخواست می‌شود از سفر به این شهرستان خودداری کنند و تنها به شهروندان این شهرستان اجازه تردد داده خواهد شد.

بامری همچنین درباره وضعیت پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری اظهارداشت: براساس تصمیمات این ستاد مقرر شد بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مجددا بسته شوند و در سایر اماکن نباید تجمعی شکل گیرد.

وی گفت: همچنین برگزاری مجالس عروسی و عزاداری‌ ممنوع است و از چاپ و نصب اعلامیه و بنر در سطح شهرستان که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات ‌شود جلوگیری خواهد شد.

فرماندار چابهار بیان کرد: بر این اساس بازار شهر و مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار کاملا تعطیل شده و بجز نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی بقیه اصناف و فروشگاه‌ها تا اطلاع بعدی تعطیل و با کسانی‌که به هر نحوی قصد ایجاد اخلال در این روند را داشته و دستورات ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا را نادیده گیرند برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهارداشت:هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است و مراسم عزاداری و تدفین بدون حضور جمعیت و تنها با حضور چند نفر از نزدیکان انجام می‌شود.

بامری خاطرنشان کرد: همچنین با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در اجرای مصوبات ستاد و وظایف خود در مبارزه با کرونا سهل‌انگاری کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: شهرداری، اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت،نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به طور مستمر و به صورت سختگیرانه بر نحوه تعطیلی بازار نظارت خواهند داشت و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار چابهار گفت: مغازه دارانی که این مصوبات را نادیده گیرند مغازه آنان پلمب می‌شود و شهرداری به صورت روزانه معابر سطح شهر را گندزدایی و ضدعفونی خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای نظامی و انتظامی از اعلام پذیرش هرگونه میهمان در این ایام به مهمانسراهای دولتی تحت اختیار خودداری کنند.

بامری تصریح کرد: تمامی هتل‌ها و مکان‌های اقامتی، پذیرایی و همچنین واحدهای بومگردی از پذیرش میهمان منع شده و چنانچه رعایت نکنند از فعالیت آنها جلوگیری و برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نصب هرگونه چادر و توقف در پارک ها، تفرجگاه‌ها و معابر عمومی شهرستان چابهار ممنوع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راجوخان هندی

      درود بر فرماندار دلسوز و مردمی شهرستان چابهار، و باتشکر ویژه از همشهریان عزیز چابهاری،و بازاریان و کسبه عزیز و علمای گرانقدر چابهار،دمت گرم جناب بامری سالار،دوستت داریم....!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج