جاباما
۹۹۸۷۰۶
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

بازگشایی متروی مشهد از فردا

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با اشاره به بازگشایی مترو از فردا گفت: مسافرین پیش از ورود به واگن‌ها ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با اشاره به بازگشایی مترو از فردا گفت: مسافرین پیش از ورود به واگن‌ها ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند.

وحید مبین‌مقدم در گفت‌وگویی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در قطارشهری مشهد اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت پروتکلی نوشته شده که بر اساس آن ضوابط بهداشتی را رعایت خواهیم کرد. بر اساس این پروتکل قطارها و ایستگاه‌ها به صورت دوره‌ای ضدغونی خواهد شد. برای پرسنل حاضر در ایستگاه‌ها لوازم حفاظتی در نظر گرفته شده است. مسافران پیش از ورود به واگن‌ها ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند. بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌های قطارها و ایستگاه‌ها نشانه‌گذاری شده است. پوسترها و کلیپ‌های آموزشی نیز تهیه شده که در قطارها و ایستگاه‌ها پخش خواهد شد.

وی با اشاره به این که استفاده از ماسک پیش از ورود به قطار الزامی است، خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا کلیه استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه عمومی در اتوبوس و مترو ملزم به استفاده از ماسک هستند. همکاران و پرسنل حاضر در ایستگاه‌ها موظف هستند به مسافرانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند تذکر دهند. اگر شهروندی از ماسک استفاده نکرده باشد، به محل فروش ماسک با تعرفه مصوب دولتی راهنمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در خصوص ضدعفونی قطارها و ایستگاه‌ها عنوان کرد: تمام قطارها و ایستگاه‌ها هر شب به صورت اساسی ضدعفونی می‌شود. علاوه بر این قطارها و ایستگاه‌ها در طول شبانه روز به صورت جزئی نیز ضدعفونی می‌شوند.

مبین‌مقدم ادامه داد:با توجه به شیوع کرونا انتظار داریم شهروندان خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص قطارشهری شیوع کرونا افزایش بیشتری دارد. کسانی که سفر ضروری دارند از قطارشهری استفاده کنند. همانند اتفاقی که در اسفندماه رخ داد و جابه‌جایی مسافر به یک چهارم حالت معمول کاهش پیدا کرده بود. طرح فاصله‌گذاری در متروها انجام شده است. امیدوارم تجربه‌ای که در اسفندماه رخ داده مجددا تکرار شود و متروها خلوت باشد.

وی در مورد سرفاصله زمانی متروها یادآور شد: برای کاهش تجمع مسافران با تمام ظرفیت کار خواهیم کرد و در حد توان سرفاصله زمانی قطارها را کاهش خواهیم داد. سرفاصله ثابت و شناور قطارها بر اساس کامپیوتر برنامه‌ریزی می‌شود. برای روز سه‌شنبه که قطارشهری آغاز به فعالیت خواهد کرد، برای خط یک سرفاصله زمانی ۷ دقیقه و برای خط دو سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه در نظر گرفته‌ایم. در طول روز با توجه به رصد و گزارش همکارانمان توسط دوربین‌ها و حجم مسافر در ساعات پیک سرفاصله زمانی را کاهش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: سیستم تهویه هوای درون قطار مدار بسته است. یعنی هوای درون قطار مکیده شده، پس از عبور از فیلترهای مخصوصی تهویه شده و وارد واگن‌ها می‌شود. واگن‌های قطار به دلیل عبور از داخل تونل پنجره ندارند که درون آن‌ها هوا جریان پیدا کند. اگر یک فرد ناقل به ویروس کرونا وارد قطار شود و سرفه کند، بازدم این فرد در قطار گردش پیدا کرده و باعث انتقال به سایرین می‌شود. توصیه می‌کنم شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو حتما وسایل حفاظتی خود به ویژه ماسک را به همراه داشته باشند. اگر کسی سفر ضروری هم دارد، ترجیحا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نکند.


گفتنی است؛ قطار شهری مشهد که از 25 اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بود، از فردا از ساعت ۶ صبح الی ۲۰ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاایه .تا بعد کرایه ها برود بالا .

    • راجوخان هندی

      باز ماسک ها اضافه اومده بعد از ۳ ماه ، حالا باید از این طریق به فروش برسه.......!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج