۹۹۹۰
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

اصول خانه داری برای خانم های جوان

بهترين كدبانو باشيد، در بهترين خانه

نكات ساده اما كاربردي براي خانم‌هاي خانه‌داري كه دوست ندارند كوچك‌ترين اشكالي دركارشان باشد./ با رعايت نكات زير هميشه پاركت‌هايي تميز، بدون خش و براق خواهيد داشت./ توصيه هایی براي شست ‌و شوي سبزي‌ها و دیگر نکات آشپزخانه ای...

بهترين كدبانو باشيد، در بهترين خانه
بهترين كدبانو باشيد، در بهترين خانه
  • اگر قوري استيلي داريد كه جرم روي آن‌ را گرفته و قصد داريد براي روزهاي پيك‌نيك از آن استفاده كنيد، بهترين راه آن است كه آن را پر از آب كرده و نصف استكان آبليمو به آن اضافه كنيد.
  • براي پاك كردن جاسيگاري از لكه‌هاي تيره و زرد رنگي كه درون آن ايجاد شده بهترين كار آن است كه آن را 10 دقيقه درون محلول جوش شيرين و آب خيس كنيد.
  • براي پيشگيري از خشك شدن پنير بهترين راه اين است كه پنير را در پارچه‌اي تميز و نخي كه به سركه آغشته شده بپيچيد و در يخچال نگهداري كنيد.
بهترين كدبانو باشيد، در بهترين خانه
  • براي نگهداري از ليموترش به‌مدت طولاني آن‌ها را در جاي خشك نگهداري كنيد و نيم ساعت پيش از استفاده آن‌ها را درون آب سرد قرار دهيد تا تازه و با طراوت شوند.
  • اگر براي روز مهماني يك روز زودتر برنج‌تان را خيس مي‌كنيد مي‌توانيد با انداختن 2 عدد هل يا چند برگ نعنا برنج خوش عطر و بويي براي مهمانان‌تان تدارك ببينيد.
  • اگر مهماني ويژه‌اي داريد و قصد داريد شيربرنج بپزيد بهتر است برنج را درون شير خيس كنيد. اين كار موجب مي‌شود تا برنج‌تان طعم و مزه خاص و به ياد ماندني پيدا كند.
بهترين كدبانو باشيد، در بهترين خانه
  • براي نگهداري ادويه‌ها از شيشه‌هاي تيره رنگ يا پاكت‌هاي كاغذي استفاده كنيد. چون تابش نور موجب از بين رفتن رنگ و بوي ادويه‌ها مي‌شود.


براي درخشش پاركت‌هاي شما

با رعايت نكات زير هميشه پاركت‌هايي تميز، بدون خش و براق خواهيد داشت.

بهترين كدبانو باشيد، در بهترين خانه
  • سعي كنيد هر هفته پاركت‌ها و كف‌پوش‌هاي خانه را با مايعات شوينده و تي يا يك دستمال مرطوب خوب تميز كنيد. اين كار مانع از چرك شدن كف‌پوش‌ها شده و از خش افتادن روي پاركت پيشگيري مي‌كند.
  • اگر صندلي‌ها و ميز را به‌طور مستقيم روي پاركت يا كف‌پوش قرار مي‌دهيد بهتر است از كاور پايه براي پيشگيري از خط افتادن و آسيب ديدن آن استفاده كنيد.
  • به ياد داشته باشيد، براي شستن پاركت هرگز همانند زماني كه سراميك كف هال را مي‌شوييد برخورد نكنيد. آب دشمن اصلي پاركت است و موجب از بين رفتن آن مي‌شود.
  • پس از هر بار شست‌وشوي پاركت آن را با روغن‌هاي مخصوص پاركت براق كنيد. سعي كنيد روغن‌ها را روي پاركت اسپري كنيد و سپس آن ‌را با كمك دستمال روي پاركت بماليد.
  • اگر براي شست‌و‌شوي پاركت‌ها از شوينده‌هاي شيميايي استفاده مي‌كنيد بهتر است هر 2 هفته يك‌بار پاركت‌ها را بشوييد.
  • براي پاك كردن لكه‌هاي روي سراميك مخلوطي مساوي از سركه، الكل و آب تهيه كرده و با آن لكه‌ها را پاك كنيد.


۵+۱ توصيه من براي شست ‌و شوي سبزي‌ها

«باربارا كينگ»، كارشناس و مدرس خانه‌داري و ارتقاي كيفيت زندگي در تازه‌ترين يادداشت خود در نشريه الكترونيكي‌اش مطالبي را درباره شست و شوي سبزي‌ها و ميوه‌ها با خوانندگانش در ميان گذاشته است.

  • براي شست و شوي دقيق سبزي‌ها و پاكسازي كامل آن‌ها بهتر است پيش از شستن به‌مدت 10 تا 15 دقيقه سبزي را در آبي كه ضدعفوني‌كننده سبزي به آن اضافه شده خيس كنيد تا لغزندگي آن موجب جدا شدن تخم انگل‌هاي احتمالي كه به سبزي‌ها چسبيده‌اند شود. پس از اين مدت سبزي‌ها را بايد خوب آبكشي كرد.
  • هرگز از مايع ظرفشويي به تنهايي براي پاكسازي سبزي‌ها استفاده نكنيد. چون اين مايع مي‌تواند آلودگي‌هاي سطح سبزي را پاك كند اما در مورد باكتري‌ها و ميكروب‌ها بي‌اثر است.
  • حتما در زمان شست و شوي سبزي‌ها از دستكش استفاده كنيد زيرا ممكن است در اثر وجود خراش سطحي در پوست آلودگي سبزي موجب بروز عفونت سطحي در پوست دست‌تان شود.
  • قبل از شست و شوي ميوه‌ها آن‌ها را به‌مدت 10 دقيقه درون آب سرد خيس كنيد و سپس بشوييد.
  • حتما ميوه‌هايي كه پوست‌شان قبل از مصرف كنده مي‌شود مانند موز، پرتقال و نارنگي را بشوييد چون آلودگي پوست آن‌ها ممكن است از طريق دست يا چاقو به ميوه منتقل شود.
  • براي شست و شوي سيب زميني حتما از برس يا فرچه‌اي نسبتا نرم استفاده كنيد تا گل و لاي و آلودگي‌هاي روي پوست آن را به‌خوبي پاك كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بهترين كدبانو باشيد، در بهترين خانه


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج