۹۹۹۰۳۸
۳ نظر
۱۱۸۵۴
۳ نظر
۱۱۸۵۴
پ

سقف کناف چیست؟ انواع و قیمت آن

امروزه دکوراسیون داخلی منازل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سقف خانه‌ها که به عنوان دیوار پنجم هر خانه شناخته می‌شود، از ارکان اصلی دکوراسیون به حساب می‌آید. سقف‌های کاذب می‌توانند تاثیر به سزایی در زیبایی و چشم‌نوازی دکوراسیون خانه‌ها داشته باشند.

برترین‌ها: امروزه دکوراسیون داخلی منازل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سقف خانه‌ها که به عنوان دیوار پنجم هر خانه شناخته می‌شود، از ارکان اصلی دکوراسیون به حساب می‌آید. سقف‌های کاذب می‌توانند تاثیر به سزایی در زیبایی و چشم‌نوازی دکوراسیون خانه‌ها داشته باشند. سقف‌های کاذب کناف نیز یکی از محبوب‌ترین انواع سقف کاذب دکوراتیو می‌باشند. شاید عبارت سقف کاذب کناف را تا به حال نشنیده باشید، در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این نوع از سقف‌های دکوراتیو و زیبا کسب کنید.

سقف کناف چیست؟ انواع و قیمت آن

کناف چیست؟

اگر در زمینه ساخت و ساز اطلاعاتی داشته باشید، بی‌شک نام کناف به گوشتان خورده است. در سال ۱۹۲۲ شرکتی ساختمانی توسط برادران کناف ساخته شد که به سرعت توانست در سراسر دنیا به محبوبیت برسد و به برندی جهانی تبدیل شود.

کناف کاری، در واقع جایگزین رابیتس کاری حساب می‌شود و اگر به درستی اجرا شود صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه را به همراه خواهد داشت. البته لازم است بدانید که کناف‌کاری فقط مختص سقف نمی‌باشد و می‌تواند روی دیوار‌ها برای عایق صوتی و حرارتی نیز کاربرد داشته باشد.

سقف کناف چیست؟

سقف کناف، به نوعی نسل جدید گچ محسوب می‌شود که در کر‌های ساختمانی جدید بسیار رواج دارند. برای ساخت سازه‌های کناف از پنل‌های پیش ساخته گچی استفاده می‌شود. این نوع از سقف به دلیل سرعت اجرای بسیار بالا و نخحوه اجرای بسیار وسیع‌تر در بین سقف‌های کاذب بسیار محبوب به حساب می‌آید.

سقف کناف چیست؟ انواع و قیمت آن

به دلیل انعطاف‌پذیر بودن این نوع از سقف، امکان ایجاد طرح‌های هندسی مختلف فراهم خواهد شد. می‌توان اشکال ساخته شده توسط این سقف را با نورپردازی‌های زیبا ترکیب کرد تا جلوه‌گر هنر و معماری در سقف‌های کاذب باشند.
سقف کنافی به سبب سبک بودن فشاری به سقف و بنا وارد نمی‌کند و همین باعث سهولت هرچه بیشتر نصب سازه می‌شود. از سوی دیگر با استفاده از این نوع سازه ریخت و پاش تا حد زیادی کاهش می‌یابد. ساخت اولیه این محصول از کشورآلمان بوده و بهترین نوع و جنس کناف نیز متعلق به کشور آلمان است.

انواع سقف کناف

به طور کلی سقف‌های کنافی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. در سقف کناف متحرک امکان جدا شدن پنل‌ها وجود دارد، ولی در سقف کناف ثابت این امکان وجود ندارد. سقف‌های کناف ثابت به دو دسته ساده و طرح‌دار تقسیم می‌شوند.

سقف کناف ساده

در نوع ساده‌ی سقف کناف همان سقف‌های ساده بدون درز کار می‌شوند. در این مدل از سقف کناف‌های شما می‌تونید سقف را بلافاصله پس از نصب رنگ آمیزی کنید. این سقف‌های کناف ساده در انواع اشکال هندسی موجود می‌باشند.

سقف کناف چیست؟ انواع و قیمت آن

سقف کناف طرح‌دار

نوع طرح‌دار این سقف‌ها جنبه‌ی زیبایی بیشتری نسبت به مدل ساده‌ی آن دارند و معمولا هماهنگ با سایر اجزای منزل طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. البته لازم است بدانید برای طراحی و پیاده‌سازی سقف‌های کناف مهارت و دانش فنی نیاز است.

سقف کناف چیست؟ انواع و قیمت آن

مزایای استفاده از سقف کناف

پیشتر اشاره کردیم که اصلی‌ترین مزیت استفاده از سقف کناف صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌باشد. از دیگر مزایای سقف کناف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انعطاف بالا باعث می‌شود در برابر زلزله مقاومت نشان دهد.
  • کناف اتصالاتی دارد که باعث بالارفتن هرچه بیشتر ایمنی آن می‌شود.
  • به واسطه‌ی ساختار ساده اجرای سریع‌تری نیز دارد.
  • اگر به صورت اصولی نصب شود عایق حرارتی مناسبی خواهد بود.
  • رنگ پذیری بسیار بالایی دارد.
  • کناف در برابر آتش‌سوزی و رطوبت مقاوت بالایی دارد.
  • مصالح مورد استفاده در سیستم کناف تا ۷۵ درصد قابل بازیافت می‌باشند.

سقف کناف چیست؟ انواع و قیمت آن

کاربرد سقف کناف چگونه است؟

اصلی‌ترین کاربرد سقف کناف در طراحی دکوراتیو و زیباسازی منازل است. زیرا این نوع سقف نسبت به سقف‌های گچی زیبایی دوچندان دارد. از دیگر کاربرد‌های سقف کناف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش تاسیسات عبوری در سقف ساختمان‌های مسکونی و تجاری
  • امکان عبور کابل‌های برق و دیگر تجهیزات برق‌رسانی
  • استفاده برای مقاومت در برابر حریق
  • برخورداری از انواع ضد آب برای محیط‌های مرطوب همچون آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی

سقف کناف چیست؟ انواع و قیمت آن

قیمت سقف کناف

سقف‌های کناف بسته به نوع ثابت یا متحرک بودنشان قیمت‌های متفاوتی دارند. از سویی قیمت انواع ساده و طرحدار آن‌ها نیزکاملا متفاوت است. اگر می‌خواهید سقف کناف شما به بهترین شکل ممکن نصب شود مطمئن شوید که نصب آن را به یک آدم متخصص سپرده‌اید. نصب درست این سازه اط اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته قیمت نصب این نوع از سقف کاذب نیز می‌تواند بسته به تخصص فردی که آن ا برای شما نصب می‌کند متفاوت باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      جدی به صرفه ست هم هزینه اش پایینتره هم زودتر اجرا میشه

    • هلن..♡

      سقف خونه منم همینجوریه .واقعا عالیه.
      با اینکه قیمتش یکم گرونه ولی ارزشش رو داره.☆

    • بدون نام

      مطلب خوبی بود
      من دانشجو هستم ، با این شرایط جدید تقریبا بیخیال درس شدم و میخوام یه شغل یادبگیرم و دستم تو جیب خودم بره
      کار کناف رو چطور میتونم یاد بگیرم و اینکه ایا شغل خوبیه
      اگه شغل خوبی سراغ دارید لطفا معرفی کنید
      اگه کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی بکنه
      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج